Bevar radioprogrammet Eksistens

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar radioprogrammet Eksistens.


Gæst

#76

2016-08-05 09:31

Fordi eksistens er et godt program. Det tilgodeser dem der ikke sætter pris på vox pop hurtige overfladiske svar og det har en god vært og gode emner

Gæst

#77

2016-08-05 09:56

Fordi jeg eeeeelsker at lytte til dette program! Det binder så mange tråde sammen i mit hovede og giver hjernen noget at tygge på. Jeg vil mene at jeg bliver en bedre universitetsstuderende og et mere reflekteret og forstående menneske ved at lytte til netop dette vidunderlige og veltilrettelagte program. Desuden vil opvasken komme til at blive så meget kedeligere uden eksistens som indsigtsfuld og dannende underholdning til hverdagens huslige pligter. Bevar Eksistens! Det er er uvurderligt modspil til al den lette og fordummende underholdning.

Gæst

#78

2016-08-06 18:00

Der er meget få dybdegående programmer i radio/TV. Der er derimod alt for mange programmer, der er overfladiske og direkte fjollede.

Gæst

#79

2016-08-07 13:53

EKSISTENS er et program, der hjælper det enkelte menneske i dets EKSISTENS - og skal derfor fortsætte!

Gæst

#80

2016-08-07 13:57

Fordi programmet EKSISTENS har NYTTEVÆRDI.

Gæst

#81

2016-08-07 15:08

Jeg synes, der er så meget underholdning og overfladiske udsendelser i radio og fjernsyn, at jeg gerne vil støtte fastholdelsen af de mere seriøse og dybdeborende udsendelser.

Gæst

#82

2016-08-07 19:28

Fordi Eksistens er et godt og relevant program

Gæst

#83

2016-08-08 09:09

Fordi mennesker faktisk har brug for at tænke.

Gæst

#84

2016-08-09 11:45

Eksistens er en af de vigtigste måder at få danske filosoffers arbejde formidlet til en bredere offentlighed, og er i det hele taget en af relativt få muligheder for at få dansk og udenlandsk filosofi i de danske medier. Derfor bør Eksistens ikke nedlægges!

Gæst

#85

2016-08-09 13:26

Jeg håber meget, at Eksistens fortsætter, fordi programmet sætter tanker i gang og ting på plads for dem, der lytter.
Sådan er det iøvrigt med hele P1 - alsidigt og dygtigt lavet og en enestående daglig inspiration, som Radio24syv på ingen måde kan komme i nærheden af, hvad angår kvalitet.
Gad vide, hvad den der kanalchef egentlig tænker på?

Gæst

#86

2016-08-09 15:14

Eksistens fortjener at blive. Der skal også være radio til voksne mennesker.

Gæst

#87

2016-08-09 20:22

Eksistens er ganske enkelt et af de bedste P1 programmer.

Gæst

#88

2016-08-09 21:50

Jeg vil have kvalitet og jeg vil bruge min tid på noget der er væsentligt.

Gæst

#89

2016-08-10 08:49

Gennem de sidste par år er der kommet mere irrelevant snak i P1s programmer. Studieværterne kan sågar finde på at kommentere hinandens udseende, hvilket er ret ligegyldigt for lytterne, der selvsagt ikke kan se dem. Derfor er det ønskværdigt, at man igen vender tilbage til den nøgterne og journalistisk lødige linje. I en tid, hvor religion spiller en stor rolle, er det desuden nødvendigt at fastholde programmer som "Religionsrapport", så lytterne oplyses om nuancer i de problemer, der opstår i kølvandet på religiøs ekstremisme; problemer, der ellers vil blive tillagt de religiøst moderate.

Gæst

#90

2016-08-10 13:03

Fordi jeg holder af de programmer, og fordi sådan en lille noksagt ikke skal tro, han skal betemme.

Gæst

#91

2016-08-10 18:12

Eksistens er et berigende, interessant og lærerigt program, hvor der er tid til at gå i dybden - og så bliver jeg bare lidt klogere og opdager nye vinkler, hver gang jeg har lyttet til det!

Gæst

#92

2016-08-10 20:55

Fordi det er frygteligt trist, at skære noget fra, der er meningsfuldt og giver stof til eftertanke, i modsætning til meget andet

Gæst

#93

2016-08-11 09:10

Jeg har lige læst kronikken i Kristelig Dagblad onsdag den 10. august 2016 af Lærke Grandjean: " P1's programlukninger. DR's fejlagtige facilitering af lytterne".

DERFOR.

Venlig hilsen
Per Lolk Uldall

Gæst

#94

2016-08-11 14:33

Meget vigtigt med denne underskriftindsamling. Jeg støtter den helhjertet.
Mvh
Niels J. Langkilde
Medl. af DR Dialogforum Fyn

Gæst

#95

2016-08-11 18:45

Det er fuldstændigt uforståeligt, at en ny og uprøvet chef får lov til at barbere gode og lytterstærke programmer væk; men helt tråd med rundflytningen af feks morgenandagten - det er jo desværre kendetegnende for DR,at kvalitet i klassisk forstand nedprioriteres til fordel for vore dages ' balalajka'segment

Gæst

#96

2016-08-11 19:47

fordi jeg ønsker at bevare både programmet eksistens, men også religionsrapport, mennesker og tro, samt - hvis den skulle komme i skæreknivens søgelys - morgenandagten. Fordi disse programmer hører med til dagligdagens åndehuller og fornyelse.

Gæst

#97

2016-08-15 22:23

Der er masser af underholdningsprogrammer, men ikke ret mange filosofiske programmer. Der er brug for dem også!

Gæst

#98

2016-08-16 17:41

Lukningen af Eksistens giver mig lyst til at flytte til et andet land. Frankring, f.eks. Der konsulterer man sine filosoffer. Herhjemme spørger vi Mads og monopolet. Eller manden på gaden. Vi sætter en dyd ud af at være dumme. Og folk har ikke fanatasi til at tænke sig, at det kunne være anderledes. Fordi programmer som Eksistens lukker. Dumme frikadelle-Danmark!


Gæst

#99

2016-08-19 10:32

Jeg skrev under fordi jeg synes, det er UMÅDELIG vigtigt, at der fortsat er radioprogrammer, hvor en samtale om det vigtige i livet, kan forløbe i et roligt tempo, med tid til eftertanke og uden at de talende afbryder hinanden ... og det er for mig MEGET vigtigt, at offentlig radio også sørger for det mere eftertænksomme, netop eksistens orienterede ikke kun NU-orienterede. Jeg synes faktisk, det er en forpligtelse!!! så, stor tak for dit initiativ og chancen for at skrive under.

Gæst

#100

2016-08-19 10:58

Fordi der er et kæmpe stort behov i vores del af verden for at tale om det der ikke kan måles og vejes og omsættes i kroner og øre. Fordi vores intellekt har behov for at blive fodret med det der hører til i den anden hjernehalvdel, for at skabe balance og harmoni i tilværelsen.