Bevar radioprogrammet Eksistens
Kontakt forfatteren af dette andragende
Opsiger min licens hvis det program ryger
Det er jo for dumt det her, ryger det program til fordel for tomme kalorier opsiger jeg min licens
Hvor ellers kan man dyrke filosofi og eksistentielle spørgsmål i sin rene form?
Hvor ellers dyrke et emne, hele programmet?
kommentar til indlæg nr 59
Jeg er helt i tråd med kommentar nr. 59, det var også den tanke jeg fik, da jeg læste om programændringerne. Og det gælder i øvrigt også nedlæggelsen af Religionsrapport og Netværket.
Hvis d'herrer tror at radio24Syv har overtaget P1's lyttere, tror jeg, at de tager fejl - den station når ikke P1 til sokkeholderne hvad angår indholdet af de programmer, der påtænkes nedlagt.De har rammen, men indholdet……
Jeg gav radio24Syv en chance i en uges tid efter at have læst om nedlæggelsen af de omtalte programmer - det sker ikke igen.
P1 med en meget stor lytterskare skal nu voldtages af en programchef, som slet ikke deler disse lytteres syn på oplysning, dannelse eller religion.
Hvad skal det til for ? En kanal i bevægelse ? Hvorhen ?
P2 er der heller ikke meget tilbage af. en smule klassisk henvist til aftentimerne.
Jeg har utallige eksempler på, hvor det hjælper mig til at inspireres til artikler i tidsskrifter og andet, ligesom vi på Brande Højskole, bruger programmet til at inspireres og få nye vinkler på filosofi og eksistens-undervisningen.
Jeg mener klart at man bør genoverveje en beslutning om at lukke programmet.
Det er vigtigt med dybde og højt til loftet i dansk folkeoplysning og demokratiske dannelse.
Det medvirker programmet til at sikre at der er!
Når Thomas Buch Andersen siger, at P1 skal være en samtale, der skaber samtale, lægger han sig i slipstrømmen på alle de andre bonmot fra DR. Altså elastik i metermål uden konkrete svar, men ALTID med det for øje, at bl.a. det suverænde program Eksistens skal gøres populært for masserne.
| This discussion has been closed. |