AFSKAF-Integrationsloven-NU

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen AFSKAF-Integrationsloven-NU.


Gæst

#26

2016-07-02 21:31

Det er grotesk at danskere som har været ude og gøre et stykke arbejde i udlandet f.eks. For danske organisationer, skal straffes hvis de f.eks. mister deres arbejde eller blive syge. Det er en del af den holding "lad os sparke til dem der allerede ligger ned - så kommer de nok på benene - bare de får slag nok", det er et usmageligt og udansk menneskesyn.

Gæst

#27

2016-07-02 21:48

Fordi det ku ramme mig selv!
100% ENIG!

#28 Re: Re:

2016-07-03 09:41

Lotte
Gæst

#29

2016-07-03 11:58

Fordi det er usmageligt at man i et velfærdssamfund som Danmark sender en stor gruppe mennesker direkte ud i fattigdom med katastrofale følger. Det er også ukorrekt - ja en lodret politisk "nødløgn" – når poltikere sammenligner intergrationsydelsen med SU - mens man går på en videregående uddannelse kan man tjene op til 11.922 kr. (inkl SUen) pr. måned (2016 tal) fordi man jo netop ikke kan leve af SU alene men må tage lån eller arbejde ved siden af. Den mulighed er ikke givet på integrationsydelsen. Fattigdomsgrænsen lå for et par år siden på 100.000 for 1 person. Med integrationsydelsen ( eks 5.945 for enlige uden børn og før skat) tager man et godt dyk ned under den. se http://www.b.dk/natio.../saadan-defineres-fattigdomsgraensen. Det er nu den galskab skal stoppes, de menneskelige omkostninger er alt for høje!


Gæst

#30

2016-07-03 13:06

Fordi jeg mener et demokrati skal være kendetegnet ved at tage sig af de mest udsatte borgere i samfundet. Hvilket den nuværende regering langt fra gør. TVÆRTIMOD - vil jeg sige.
Sammenhold gør stærk.

Gæst

#31

2016-07-03 14:27

Jeg er svensk, men har boet, arbejdet og studeret i Danmark siden 1988. Grundet studier i Sverige 2008-2010 er jeg blevet indbefattet af den nye lov, som ikke berættiger mig til kontanthjælp.

Gæst

#32

2016-07-03 16:57

Fordi jeg er helt enig

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-07-03 17:47



Gæst

#34

2016-07-03 18:12

Håber I vil være med til at protestere imod , at integrationsloven Sætter danske statsborgere på en lavere ydelse, hvis de f.eks har haft et udenlandsophold på 1 år. Ydelsen er også en ringeagtsytring overfor både danskere og udlændinge, som har fået opholdstilladelse.

Gæst

#35

2016-07-03 18:16

Det er jo en fuldstændig VANVITTIG lovgivning, der sætter mennesker langt ned under et eksistens minimum.
Hvad i alverden tænker flertallet, af folketinget dog på?

Det tvinger folk ud i én af de eneste 3 alternative muligheder, der er tilbage, såfremt de ikke har noget familie,der kan & vil hjælpe.
De 3 muligheder er:

1) hjemløshed, hvilket fører til sygdom, på grund af sult, vejrlig og uhygiejniske forhold og så skal man ind og ud af
hospitalerne hele tiden, en hospitalseng koster vel i omegnen af 4000 i døgnet og skal man ligge der, i bare 10dage om måneden, ja det er jo ca 40.000kr, det kan nemt blive til langt flere dage.

2) Kriminalitet, hvilket koster en fængselscelle, også til godt 40.000 om måneden + politi-resurser+ retsvæsens-resurser + evt. forsikrings-resurser.

3) selvmord, og det er tilgengæld den eneste alternative mulighed, der ikke koster samfundet noget, men det er forhåbentligt ikke det politikkerne håber, at folk finder på. --------------------------------------------------------------------------------

Det betyder også at folk i arbejde, og som ikke har økonomiske problemer nu, alligevel begynder at forbruge mindre, af frygt for hvor grueligt galt det kan gå, ved evt. at ende på kontanthjælp eller det der er værre, som integrationsydelse for nogle, ligesom disse her mennesker, der kommer ned på integrationsydelse, får jo helt afgjort et mindre forbrug.

Mindre forbrug betyder flere arbejdsløse, dermed større underskud på det offentliges budgetter og flere mennesker ud i en nedadgående spiral.

Vi ødelægger jo hele samfundet, ved at tage fra de fattigste af de fattige, vi ødelægger det samfund, som den amerikanske præsidentkandidat Bernie Sanders roser, i så høje toner.
Og så bliver det endda næppe billigere, snarere dyrere, samtidigt med at det skaber langt mere utryghed.


Man ødelægger både mennesker liv og samfundet fuldstændigt, samtidigt med, at det sikkert bliver langt dyrere.


Danmark er på vej ud i en nedadgående spiral, det her kan gå grueligt galt.
Jeg ved godt budgetterne ikke hænger sammen, og skattetrykket er alt for højt, men det er helt andre tiltag der skal til.

Idiotien vil ingen ende tage, og det gælder både her og på så mange andre områder.


Gæst

#36 Re:

2016-07-03 18:32

#35: -  

 Fantastisk indlæg! :)  Simpelthen! Som du skriver: "Idiotien vil ingen ende tage". Konklusionen må så være, at vi er blevet belemret med en flok jubelnarer(regeringen + DF), der ikke handler i samfundets interesse, men overvejende tænker på, grådigt, at hytte deres eget skind.


Gæst

#37

2016-07-03 18:47

Er under uddannelse som socialformidler og har arbejdet i psykiatrien 11 år. Denne lov skaber større social ulighed.

Gæst

#38

2016-07-03 19:27

Fordi det r skammeligt at behandle mennesker så skrapt

Gæst

#39 Re:

2016-07-03 19:33

#25: -   Læs svar #11, der er gode nyheder i det svar , for din veninde

 


Gæst

#40 Re:

2016-07-03 20:07

#35: -  

 100% enig!


Gæst

#41

2016-07-03 20:10

Dette her kan man ikke byde danskere og heller ikke flygtninge.Denne regering vi har nu er noget af den mest sygeste vi i Danmarkshistorien har haft.

Gæst

#42

2016-07-03 21:12

Jeg er selv ramt af lovgivningen per 1/7!!

Gæst

#43

2016-07-03 21:25

Fordi DK er for latterligt

Gæst

#44 Et Billede til at dele ud alle vegne

2016-07-03 23:42

husk at sende linket til denne side, med

http://www.skrivunder.net/afskaf-integrationsloven-nu

 

 


Gæst

#45

2016-07-04 07:01

Et SÅ uværdigt tiltag i et af verdens rigeste lande må nødvendigvis medføre en reaktion.....

Gæst

#46

2016-07-04 07:05

Jeg bor i udlandet pt, men jeg kan sagtens forestille mig at vende retur til Danmark på et eller andet tidspunkt. Hvis ikke jeg har et job parat på hånden, når den dag skulle komme, bliver jeg også ramt af denne lovgivning - og så kan det næsten være ligegyldigt at flytte retur, hvis ikke man har et realistisk eksistensminimum i sigte.

Gæst

#47

2016-07-04 09:51

Jeg underskrev fordi jeg mener at integrationsloven er den mest asociale lov, der til dato er lavet. Den har udelukkende til formål at holde mennesker i fattigdom, og lukke munden på den indre svinehund hos nogle "politikere/vælgere" og dermed sikre regeringens levetid.

Gæst

#48

2016-07-04 11:46

'Je suis taxpayer' og dybt oprørt over Integrationsloven og dens urimelige og uoverskuelige konsekvenser!
Aminah

#49 Underskrevet

2016-07-04 16:32

jeg er selv ramt af dette her efter at have været udrejst i 6 år

jeg rejste ud i trods da min tidligere kommune (Odense) syltede min sag og konstant smed mig på den ene arbejdsprøvning efter den anden

fik arbejdsskade og andre sygdomme hvoraf jeg efter at være kommet hjem i 2013 yderligere har fået konstateret flere sygdomme stadig sidder fast uden afklaring.

I de sidste 3 år er intet sket og så fordi denne møj regering hellere vil hive til de rige så straffes alle der i forvejen ligger ned og må kæmpe for deres retfærdighed 

Jeg og min lille dreng på 5 år risikere at miste vores hjem som vi har opbygget fra bar bund da vi kom til Danmark i marts 2013


Gæst

#50

2016-07-04 16:43

Jeg synes det er en umenneskelig lov, og er frustreret over at der hele tiden presses på dem der har det sværest i vores samfund. Hvad er der blevet af den sociale ansvarlighed vi tidligere har været kendt for? Det er meget sørgeligt!