Prioriter Børn og Unge over Beton og Kultur i Odense Kommune.


Gæst

#1

2016-05-28 08:58

Som skolebestyrelsesformand på en odenseansk folkeskole ved jeg alt om hvordan skolerne er blevet konsekvent nedprioriteret de sidste 5-8 år. Der er ikke mere at tage af. Der skal tilføres midler. Uddannelse skaber vækst. Tænk skoler og institutioner ind i vækststrategien. Man kan ikke det ene uden det andet.

Gæst

#2

2016-05-28 10:41

Fordi det er nødvendigt!

Gæst

#3

2016-05-28 12:05

Jeg fatter ikke Odense Kommunes prioriteringer. Man vil have vækst, ja, men det får man jo ikke, hvis man ikke kan tiltrække børnefamilier. De bosætter sig selvfølgelig i omegnskommuner, der giver bedre vilkår for børnefamilier, tager jobbet i Odense kommune og lægger skatten i deres hjemkommune. Så når det nu engang er det kyniske økonomiske overlæg, der ligger bag prioriteringerne, er det ikke særlig gennemtænkt.

Gæst

#4

2016-05-28 18:54

Synes det er sørgeligt at vores børn og unge, som er fremtidens lys, skal rammes gang på gang !!

Gæst

#5

2016-05-28 19:39

Vi overvejer at fraflytte Odense, netop pga ringe forhold på børn og unge området. Jeg oplever, at Susanne Crawley har hjertet på rette sted, og at området må siges at være nedprioriteret :-(

Gæst

#6

2016-05-28 19:50

Nok er NOK!

Gæst

#7

2016-05-28 20:26

Fordi vores børn er de vigtigste mennesker vi skal investere i. Deres start på livet former dem til livet. Jo bedre barndom jo bedre voksne

Gæst

#8

2016-05-28 20:28

Som engageret pædagog i en af byens daginstitutioner (og mor til 3) kan jeg kun sige at NU ER DET SIMPELTHEN NOK!!!!!!!!!!! hvad er det for nogle forhold der bydes børn, forældre og ikke mindst os personaler i Odense. vi knækker jo på stribe i forvejen, så hvad bliver det i fremtiden


Gæst

#9

2016-05-29 04:59

Det er horribelt at der ikke investeres mere i "fundamentet" til Danmarks fremtid!
Vores børn er og bliver det vigtigste vi har!

Gæst

#10

2016-05-29 05:08

Har selv børn i Odense Kommune (én i skole og én i børnehave) Mener allerede der er skåret FOR MEGET i de økonomiske midler. Vi mærker TYDELIGT, at der er færre ressourcer i børnehaven, hvor der væsenligt MINDRE TID og omsorg for det enkelte barn og dets individuelle behov!

Gæst

#11

2016-05-29 05:48

Der bliver sparet alt for mange på området. Især på folkeskolerne, går ind for folkeskolen men må indrømme at jeg frygter for fremtiden hvis ikke der sker forandringer nu !!

Gæst

#12

2016-05-29 06:46

Borgerne (de svage) Hvad skal vi med LETBANE f.eks Det er Anker Boye`s prestige projekt.

Gæst

#13

2016-05-29 07:14

Fordi alle disse besparelser skal stoppes ganske enkelt derfor.

Gæst

#14

2016-05-29 08:47

Syntes det er dybt bekymrende, at man påtænker at holde den samme standart - med så store nedskæringer. Det kan pædagoger og lærer da slet ikke efterleve. I forvejen kæmper de for at yde en indsats,  som de også selv kan være tilfredse med.  Men med den besparelse på 72 millioner... så er der jo ingen der vil føle glæden ved at tage på arbejde og vide, at man har gjort det som man kunne, set hvert enkelt barn, lyttet til hvert enkelt barn, uddelt store kram, haft tid til at trøste osv. 

Jeg syntes det er dybt bekymrende, at de så let kan tage så meget fra børnene.  At de ikke tænker på deres fremtid.  At de velfungerende børn mer og mer bliver overladt til sig selv, da tiden ikke er til andet. At så mange børn vil blive tabt på gulvet. De må virkelig have dårlig samvittighed - NOK ER NOK.  

Derfor har jeg skrevet under, lad os få minimum normeringer og tilført flere midler i stedet. 

Mor til to (en i forårs sfo og en i vuggestue) selv pædagog i en børnehave i Odense samt tillidsrepræsentant.


Gæst

#15

2016-05-29 16:43

Fordi min søn går i 4. Klasse. Frygter for hans fremtidige skolegang

Gæst

#16

2016-05-29 17:14

Jeg arbejder med børn i Odense Kommune og er bekymret for de mange nedskæringer. Jeg håber, man vil begynde at have mere øje på det forebyggende - som koster penge her og nu, men ikke så mange penge, som det vil koste på sigt.

Gæst

#17

2016-05-29 18:56

Jeg har skrevet under fordi, at jeg overvejer at flytte fra København til Odense, men reelt er tvivl om det vil være hensigtsmæssigt for mine børn, at flytte til en by hvor skoler og institutioner har så lidt at gøre godt med. Det vil alt andet lige betyde dårligere normering i institionerne, og ringere vilkår for en god undervisning i skolerne. Jeg vil gerne bo i en by med kultur, men mine børns trivsel kommer i første række.


Gæst

#18

2016-05-30 07:35

Nu må Odense lægge deres vanvittige prioteringen om. Byrådet er bestemt ikke i overensstemmelse med deres borgere. By udviklingen i beton og det kulturelle må og kan ikke komme foran mennesket

Gæst

#19

2016-05-30 17:02

Vores børn har brug for omsorg - hele dagen og i alle aldre

Gæst

#20

2016-05-30 18:25

Fordi jeg har set mig nødsaget til at flytte mine børns skolegang uden for kommunegrænsen, for at sikre dem mest mulighed for en optimal indlæring. Dette kan Odense Kommune ikke længere sikre børn i deres folkeskoler.

Gæst

#21

2016-05-31 14:36

Fordi sten, bygninger og by fornyelsen er et politiker plan, der er lige glade med at Odense borgere skal have beskåret kærnevelfærden. Det gælder skole daginstitutioner og de ældre og handicappede.

Gæst

#22

2016-05-31 16:08

Børn=fremtiden.Stop nedskæringer på det område,for h------,I gør det så surt for børnefamilierne,at de nøjes med at få kun et barn,og det går ikke,så fjern tilskud til erhverslivet,for de har da fået i hovede og røv.

Gæst

#23

2016-06-02 09:50

Nok er nok!! Det kan ikke blive værre i Odense kommune...eller kan det?? Vi har talt om at fraflytte kommunen og kender flere andre ressourcestærke børnefamilier, som overvejer det samme!! Er det Odense kommunes vækststrategi.....at miste deres rigtig gode skatteborgere???

Gæst

#24

2016-06-03 10:50

Fordi jeg som både lærer og forælder i Odense ved, hvor slemt det står til, og hvor stor en del af børnene, der ikke får chance for at udvikle sig i ordentlige rammer, med den nødvendige undervisning og støtte.

Gæst

#25

2016-06-03 11:43

Vores børn har brug for pædagoger og lærere - Ikke gøglere på kulturprojekter og prestigebyggeri for politikkernes eftermæle. ... Giv os vores Odense tilbage og prioriter vores børn. Ellers vælger vi nogle nye politikere, som vil lytte til vælgernes behov fremfor konsulenternes fantasterier. Odense er som "stor-by/storby" snart historien om kejserens nye klæder. Ville så gerne se blæret ud, men vi kan godt se igennem narrespillet.