Bevar Gadstrup SFO i de nuværende bygninger

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Gadstrup SFO i de nuværende bygninger.


Gæst

#1

2016-05-05 19:15

hvis den ikke bliver ødelægger det lokalsamfundet/byen

Gæst

#2

2016-05-05 19:57

Fordi jeg mener at det er godt for børnene med skiftet mellem skole og SFO.

Gæst

#3

2016-05-05 20:12

Børns trivsel forringes væsentlig ved at tilbringe en hel dag i de samme fysiske rammer. Der bliver meget lidt kontakt med voksne som er en vigtig del af børns opvækst for at de kan udvikle sig til selvstændige og ansvarlige endivier.

Anonymous

#4

2016-05-06 05:30

Vedr. lokale sammenlægning på Gadstrup SFO og skole.

Vi er en gruppe forældre der har stukket hovederne sammen for at drøfte hvordan vi bedst muligt bliver hørt i denne sag. VI HAR BRUG FOR JERES HJÆLP!!

Skoleleder Anja Athar har efter flere forældre henvendelser indbudt til informationsmøde for forældre på skolen torsdag den 12. maj kl. 17 - 18. Her vil hun beskrive hvilke forslag skolebestyrelsen har til sammenlægningen hvis det bliver en realitet. Mød op, vis flaget og hør hvad planerne for sammenlægningen er.

Borgerne har ikke officielt partshøring i denne sag, men vi mener at jo flere der henvender sig til politikerne i Skole- og børneudvalget/borgmesteren og beder om et dialogmøde, jo større er chancen for at de ikke kan undgå os.

Så send høringssvar ind til medlemmerne i udvalget - der er høringsperiode fra den 4. - 25. Maj. Vi har udarbejdet en løbeseddel hvorpå der står hvilke personer man kan rette henvendelse til - dertil har vi udarbejdet et inspirations udkast til hvorledes et høringssvar kunne lyde. Udkastet ligger på nedenfor omtalte Facebook side som fastlagt dokument. Så skriv dit eget eller brug forslaget - lad din stemme blive hørt.

Man kan også finde udvalgets medlemmer på Roskilde Kommunes hjemmeside under Skole-og børneudvalget.

Vi har brug for nogen som kan omdele løbesedler ved SFO'en, samt byen institutioner.

Derudover planlægger vi en lovlig anmeldt demonstration ved Roskilde Rådhus onsdag den. 25. Maj kl. 16.45. SÆT X I KALENDEREN!

Der vil komme nærmere info her på siden. https://www.facebook.com/groups/46667696202/ (4621-Gadstrup)

Kontakt gerne en af os hvis du ønsker at hjælpe eller hvis du vil have yderligere information om sagen. Vi har brug for at vi står sammen, ellers bliver det uden kamp trukket ned over hovedet på os!

Spred ordet!

OPSLAGET MÅ MEGET GERNE DELES.

Hilsen
Karin Bille Nielsen
Tine Egmose Johnsen
Theila Vanggaard
Teit Kruse
Trine Anker Quistgård

Lars Jørgensen

#5 Re:

2016-05-06 17:46

#1: -  

 sikke noget pjat

Claus

#6 Re:

2016-05-06 17:51

#4: -  

 Der er rigtig mange skoler rundt om i kommunerne, som har sammenlagt skole og sfo. Der er intet som tyder på, at det skaber forringelse for børnene,- tvært imod. Rent pædagogisk skaber det også et bedre sammenhæng når børnene bruger de samme lokaler til undervisning og senere fritid i sfo-regi. Så alt tegner positivt for en sammenlægning. 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-05-06 19:14



Gæst

#8

2016-05-06 19:17

For at bevare Gadstrup SFO i de nuværende lokaler
Karin L. B. Nielsen

#9 Re: Re:

2016-05-06 21:02

#6: Claus - Re:  

Ja jeg er klar over tendensen i kommunerne men deler desværre ikke dit synspunkt! Mange steder døjes der med støjgener og dårligt indeklima. Jeg ved det fra medarbejdere, forældre og børn. Derudover mener jeg fortsat at æstetik og mulighed for bevægelse fremmer børns udvikling bedst. I mine øjne er vores nuværende SFO sammenlagt med skolen - de har dog ikke lokalefællesskab. Børnene nyder de muligheder den gamle bygning byder på - klasselokaler vil på ingen måde kunne byde på den samme kvalitet. 


Gæst

#10

2016-05-07 19:08

Fordi Det er vigtigt for min familie.
Thomas

#11 Re: Re:

2016-05-11 19:22

#5: Lars Jørgensen - Re:  

 det er netop ikke noget pjat, planen er jo at bygningen istedet skal huse velfærdsmigranter... Hallå det er vores børn vi taler om her

Åben øjnene gadstrup - thomas

#12 Re: Re: Re:

2016-05-11 19:31


Gæst

#13

2016-05-11 19:49

Min datter skal ikke gå i de samme lokaler hele dagen fra 7 morgen til 16.00 aften. De har godt af noget afveksling og de vil ved at flytte til skolens lokaler miste deres gode legeplads rundt om huset. Hvorfor er det børnene igen der skal stå for skud. Har de ikke lidt nok med i børnehaven næsten ikke at have nogle voksne omkring sig. Nu vil I flytte dem til mindre lokaler i en skole hvor udluftningen ikke er den bedste. Min ældste datter kommer tit hjem med hovedpine pga larm, da man putter alt for mange børn i små lokaler. Hvordan skal det ikke gå hvis I også vil have dem her efter skoletid. Hvor skal penge til ombygning komme fra? Hvor skal der være plads til gardarober, når der allerede nu er problemer med overtøjet. Og hvad gør man hvis børnetallet stiger igen om 5 år??? Hvorfor ikke bruge huset til andre ting i den tid hvor børnene er i skole, f.eks ældreklub, madlavning,mødregrupper, mødested for dagplejer. De vil miste deres fantastiske sal som ALLE BØRNENE ELSKER AT LEGE I. Lad nu vær at lade jeres såkaldte besparelse gå ud over fremtidens voksne.

Gæst

#14 Re:

2016-05-13 07:13

#13: -  

 Har du sendt dit skriv til politikerne?

 

Kresten

#15 Re: Re:

2016-05-13 13:27

#6: Claus - Re:  

 Hej Claus

Jeg arbejder på en af de skoler du refererer til, med sammenlagt skole og SFO, og det du skriver er decideret usandt. Det er en tydelig forringelse for børnene. Især for dem der stadig har timer efter SFO'en er åbnet, som generes voldsomt af støj.

Det giver heller ikke bedre sammenhæng, men derimod nogle samarbejdsvanskeligheder når der ikke kan skelnes mellem hvad der er skolens og hvad der er SFO'ens. 

Det eneste punkt du har -lidt- ret i, er at der er mere kommunikation mellem skole og SFO, hvilket giver mere fælles viden og sammenhæng. At det giver en markant bedre sammenhæng fra børneperspektiv vil jeg dog være noget tøvende med at påstå.


Vi klarer os, og skolen fungerer, men enten taler du mod bedre vidende når du påstår at ALT tegner positivt for en sammenlægning. Eller også har du ikke undersøgt sagernes tilstand før du udtalte dig. Begge dele synes jeg er tarveligt.


Gæst

#16

2016-05-15 22:15

Fordi kommunens oplæg er fejlbehæftet - der er ikke taget højde for de ekstra omkostninger som det vil medføre, hvis skolen skal rumme både undervisning og sfo. Kommunen mangler plads til flygtninge og den forsøger de at skabe i sfo'en ved at skubbe børnene ud og dermed forringe vilkårene for børnene. Det er ikke fair for nogen af parterne. Udvalgsformand Claus Larsen opfører sig usympatisk og nedladende, når han afviser at høre borgere og forældre i Gadstrup

Gæst

#17

2016-05-17 07:36

Har to børn, hvoraf min dreng lige er startet i SFO og det er et super godt sted og fantastiske trygge rammer, har selv gået i selv samme bygninger i min egen barndom og ville ikke have det skulle være anderledes for mine egne børn, gode omgivelser og masser af plads til hygge og sociale relationer og ikke mindst et sted med masser af rum for alle børn uanset behov inde som ude. Gadstrup SFO skal 100% bevares som idag.

Gæst

#18

2016-05-18 20:30

Fordi jeg har børnebørn, som er involveret i denne sag, da de går i SFO lige nu.