stem for frie hunde i Bernstorffsparken

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen stem for frie hunde i Bernstorffsparken.


Gæst

#151

2016-05-13 07:29

Fordi hundene også skal have lov til at få motion. De har også brug for at løbe rundt og lege.

Gæst

#152

2016-05-13 08:26

Jeg underskrev, fordi jeg har en dejlig stor hund der elsker at lege med andre hunde. Dette ville være utænkeligt hvis hundene altid skulle være i snor. Desuden er det dejligt at møde en masse andre mennesker med deres hunde. Dejligt når de kommer og snuser til en og man kan give et klap.
Skønt er det også at sidde oppe ved Svenske villa, hvor hundeejere mødes, og alle hunde leger med hinanden, dejligt at se og være med i.

Gæst

#153

2016-05-13 13:53

Jeg har aldrig oplevet problemer med hunde i de mange år, jeg er kommet i Bernstorffsparken - tværtimod! Netop fordi hundene har et fristed her, oplever man ikke de situationer med bange (og derfor ofte aggressive) hunde, som man ellers kan opleve med hunde (og især deres ejere), fordi hunden holdes i stram snor. I "Berneren" møder alle hunde hinanden som "ligemænd" og derfor foregår tingene fredeligt - så det kan umuligt være episoder med hunde, der kan være drivkraften bag forslagt om at hunde ikke mere skal have lov til at udfolde sig frit i parken! Og hvor mange fristeder for hunde er der så egentlig tilbage?

Gæst

#154

2016-05-13 15:10

Hvorfor ikke glæde sig over de mage mennesker der med hvert sit behov, har hund og som har mulighed for, at give sig selv og hunden et sundt og godt liv. Selv har jeg med megen stor glæde kunne gøre dette siden jeg var barn samt været meget stolt af der fandtes så fin en mulighed. Jeg gik for år tilbage (tilfældigt) tur med den Indiske ambassadør, der kaldet Parken for "Paradis", som de sagde, "tænk at holde hund for venskabet og ikke forde den skal holde vagt". Tag nu ikke den glæde fra alle de mange dre kommer hverdag og i alt slags vejr!

Gæst

#155

2016-05-13 17:53

Fordi der har været løse hunde i Bernstoffsparken siden starten af 1945.
Og det har været et skønt samlingssted for mange i alle de år.


Gæst

#156

2016-05-13 18:39

storbruger af hele parken

Gæst

#157 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skal det virkelig skæres ud i pap for jer

2016-05-13 23:45

#96: Hundeven - Re: Re: Re: Re: Re: Skal det virkelig skæres ud i pap for jer 

Din hund kan vel også få græs mellem trædepuderne hvis du har den i snor eller gider og vil du ikke rette dig efter loven?

Og efter din mening så er ydringsfriheden også sat ud af kraft kan jeg forstå om ikke andet så over for københavnerne

Så det med hundevennen kan for mig ligge på et meget lille sted 


Gæst

#158

2016-05-14 05:00

Fordi man som hundejer på Østerbro skal rejse langt (min. 1 times offentig transport), hvis man ønsker at slippe sin hund fri. I vinter månederne kan man ved nåde have sin hund fri i fælledparken, men det er absolut forfærdeligt, at man forsøger at fratage hunde og ejere den glæde i Bernstoffsparken. Grundet en koncerns salg? Det er rigeligt, at vi har fået forbud med blå-falg strande. Efter min mening ser man problemer med noget, som aldrig har givet anledning til det.

Gæst

#159

2016-05-14 10:08

Parken har altid og skal altid være til for fritløbende hunde, dog skal de være nogenlunde under kontrol af ejer.

Gæst

#160

2016-05-14 16:20

Bernstorffsparken er det sted, jeg har oplevet mest harmoni og mindst konflikt mellem hunde i Københavnsområdet. Hundene elsker at løbe rundt mellem træerne, springe over bække og hilse på forbipasserende andre hunde. De har så travlt med det, at de stort set ikke ænser dem, der ikke ønsker at hilse på dem. Hvor ville det være trist, hvis vi mister muligheden for at tage i Bernstorffsparken og give vores hunde den positive oplevelse det er for dem, og os.

Gæst

#161

2016-05-15 07:39

Fordi jeg selv er hundeejer og ofte bruger parken til at mødes med andre med hund af samme race. Ville være ked af at miste dette fantastiske mødested for fritløbende hunde.

Gæst

#162

2016-05-15 13:54

Fordi der er meget få sådanne fristeder og frie hunde i Bernstorffsparken er en lang tradition, som ikke bør stoppes af et mindretal eller af et snævert erhvervsmæssigt hensyn.

Gæst

#163

2016-05-15 14:14

Fordi jeg bruger det med mit hund.

Gæst

#164

2016-05-15 15:43

Hvor har i da mange små problemer derover

Vi vil ha må vi ikke nok få i opfører jer jo som små børn lol


Gæst

#165 Re:

2016-05-15 15:45

#163: -  

Hunde skal føres i snor det gælder også din hund 

Ikke så sært det står så grelt til her til lands alle vil have lov at bryde loven


Gæst

#166

2016-05-16 10:10

Bernstorffsparken bliver overvejende brugt af hundeejere og er Parkensegentlige formål. Argumenterne for at reducere arealet for friluftning er overvejende udokumenteret og useriøse. De område hvor der allerede nu er forbud mod løsgående hunde eller hvor hunde skal holdes i snor fremstår altid gabende tomme! Hvis man ønsket områder i parken hundesløse så må man jo sørge for at områderne bruges. En kampagne for disse hundesløse områder vil være oplagt overfor de grill elskende folkefærd fra KBN NV og Nørrebro. Ingen grund til at de skal kæmpe for en parkeringsplads langs Strandvejens grønne arealer i weekenden når de vil kunne nyde den enfoldige og gæstfrie statsgartners hundefrie arealer i Bernstorffsparken.

Gæst

#167

2016-05-16 12:56

Har været bruger af parken i 8 år sammen med min hund
gæst

#168

2016-05-16 18:39

Hvis det udelukkende er et problem der kan løses ved at der kan etableres div. hegn, ske indsamling af efterladenskaber osv, kan det vel løses som med heste. Nemlig at der løses adgangstegn til et par hundrede kroner om måneden, så økonomien hænger sammen.


Gæst

#169

2016-05-16 18:56

Fordi det et væsentligt at bevare et fristed for hundes frie udfoldelse, dog under fuld kontrol af ejeren, på et større, sammenhængende område i København

Gæst

#170

2016-05-16 20:13

Hvorfor lave det om, har været sådan de 45 år vi har boet i kommunen, venlig hilsen Kirsten

Gæst

#171

2016-05-17 09:09

Fordi hetzen på hundeejere og deres hunde må stoppe. Der er snart ingen steder hundene må være længere - hverken med eller uden hundesnor og mundkurve...

Gæst

#172

2016-05-17 16:48

Bernstorfsparken er et af de eneste - og det skønneste - sted for os at gå tur med vores hund, hvor han kan løbe frit. Han gør ingen skade på natur eller andre, så at lukke af er noget pjat :-)

Gæst

#173

2016-05-17 17:37

Fordi det er vigtigt at vores hunde har et sted hvor de kan være sociale med andre hunde uden snor. De må ikke bære på stranden mere fra maj til september. Her er så meget plads i denne kommune og masser af andre steder hvor folk uden hunde nemt kan færdes.

Gæst

#174 Re:

2016-05-17 17:48

#1: -  

 


Gæst

#175

2016-05-17 18:16

For mange forbud giver triste mennesker- og dyr - lad nu livet få plads!