Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!


Gæst

#451

2015-11-05 18:48

Fordi jeg selv er enormt bekymret, for alle fremtidige fødende kvinder - inklusiv mig selv. :(
Steffanie

#452

2015-11-05 18:49

Fordi det er så vigtigt! For både den fødende men også jordmødrene. En jordmor kan ikke gøre sit job ordentlig, hvis hun ikke har tid nok til at tage sig af den ene fødende fordi hun skal rende frem og tilbage mellem to eller flere.. Og den fødende kan ikke føle sig tryg, hvis jordmoderen er stresset og render og løber rundt fra den ene til den anden.. 

Det er helt bestemt et af de mest forkerte steder at spare!! Kom igen, altså!!....


Gæst

#453

2015-11-05 22:11

Fordi det er fuldstændig vanvittig at vi vælger nogle af de klogest mennesker i Danmark til at uddanne sig til jordmoder for derefter at bede dem om at være dårlige til det de brænder for.


Gæst

#454

2015-11-06 14:37

Fordi jeg selv er jordemoder

Gæst

#455

2015-11-06 20:59

Fordi det ikke kan være rigtigt at det skal være farligt at føde og farligt at blive født. Vi er i 2015 og skal ikke ende med at kvinder igen dør i barselssengene!

Gæst

#456

2015-11-07 13:51

Fordi jeg selv fødte for to måneder siden og var tæt på at føde i bilen, fordi der ikke var tid til at jeg kom ind før. Efter fødslen måtte jeg vente i 3 timer på at blive syet. Vestorm og presseveer er ikke sjovt at opleve uden en jordemoder, og angsten for at have skullet føde alene i bilen, samt panikken over at føle sig helt alene med en smerte, man ikke kan håndtere selv, sidder stadig i mig. Jordemødrene er så pressede og gør allerede langt mere end de skal, og det er dybt urimeligt, at disse midler nu bliver frataget dem.

Gæst

#457

2015-11-07 15:07

Fordi det er vigtigt at få sikre fødsler og ordentlige arbejdsforhold!

Gæst

#458

2015-11-08 10:20

Vi skal have politisk fokus tilbage på sundhedssektoren og dette er en af de vigtigere sager som kræver vor alles støtte.

Gæst

#459

2015-11-10 15:13

Arbejder selv på en fødegangen og ved hvor travlt der er

Gæst

#460

2015-11-12 17:06

Fordi man lover ikke en pose penge der er øremærket til en afdeling. og pludselig finder ud af nej jeg vil hellere være en gi-tar og give dem til politiet eller var det nitiet ja, nu bliver selv jeg i tvivl .........................................................Heidi

Gæst

#461

2015-11-12 21:22

Der må gribes ind på de fødestuer nu!!! Hvis i vil fortsætte væksten i Danmark:

Gæst

#462

2015-11-13 09:08

Fordi jeg har mødt jordmødre som brænder for at give så gode fødsler som muligt, men er ikke altid har muligheden. Trygge fødsler med tid til nærvær er hurtigere og bedre fødsler.

Gæst

#463

2015-11-13 19:07

jeg er forfærdet over tilstandene, for de fødende kvinder, på hospitalerne i Danmark.

Gæst

#464

2015-11-16 22:12

Fordi forholdene for fødende kvinder og arbejdsforholdene for jordmødrene er under al kritik.

Gæst

#465

2015-11-18 12:54

Fordi de har så meget brug for alle de midler de kan få.Et utroligt stort arb. De udfører. ..
Margit, forhåbentlig kommende farmor til mange

#466 50 mill til svangreomsorg - bare første lille skridt

2015-11-20 03:31

- at få børnene trygt og sikkert til verden, det er én ting. Første skridt for at starte livet ordetnligt.
Nu skal vi have kæmpet for resten af deres liv og de vilkår, der bydes børn, unge og alle andre:
- gode daginstitutioner med tilstrækkeligt af pædagoger til nærhed og enhver støtte i udviklingen
- økonomisk tryghed, dvs et ordentligt dagpengesystem, så børns liv ikke påvirkes negativt oveni at forældre mister jobbet, og et social sikkerhedsnet, som sikre at sygdomsramte forældre ikke gøres så fattige, at børnenes liv bliver smadret
- gode skoler og ungdomsuddannelser - ogen økonomisk støtte, som seriøst kan sikre ALLE guldklumperne får uddannelse, og så boliger, som er til at betale....

Mon ikke ethvert nyfødt barns forældre, tanter og onkler, bedsteforældre osv - hellere vil undvære ny 'afgiftsnedsat' bil, håndværkerfradrag og gentagne skattelettelser, beskæring i en grøn energi- og fødevarepolitik - til fordel for børnenes fremtid?

Sig det videre - til gravide, fødende, venner, forældre, unge og gamle - vi låner kun jorden af vores børn, vi har pligt til at passe på den og hinanden.
Og bliv nu inde i kampen, der er brug for alle med sund fornuft i behold!