Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!


Gæst

#351

2015-11-02 19:33

Mener det er MEGET vigtig vi tager godt og sikkert imod de kære børn der skal kommer til verden. Og skabe en lyst til at sætte og turde sætte børn i verden. Det nytter ikke at unge bliver tudet hovedet fuld af at de skal "knalde" mere for at sætte børn i verden, hvis der efterfølgende ikke er jordmødre til at tage ordentlig imod de små poder.

Gæst

#352

2015-11-02 19:33

Skal en fødende eller et spædbarn miste livet, før jordemødrene bliver taget seriøst? Nej! Lad os få noget anstændighed tilbage i sundhedssektoren!

Gæst

#353

2015-11-02 19:39

BYD livet velkommen i trygge hænder !

Gæst

#354

2015-11-02 19:45

At der mangler hænder på fødestuerne er uacceptabelt og uhyggeligt. Det kan gå alt for galt for både moder og barn, til at det er værd at spare. I øvrigt kan det ikke være rigtigt at jordemødre bliver pressede til at blive på arbejdet efter endt vagt, fordi der ikke er nok til at dække næste ryk. Det er for galt.

Gæst

#355

2015-11-02 19:48

Fordi jeg synes, det er grotesk og uanstændigt!!! Både for de stakkels jordmødre, som får endnu ringere arbejdsforhold end de allerede har. Og jeg er også forfærdet over de vilkår, man har tænkt sig, at give de fødende kvinder og de børn, der skal komme til verden. Skal vi til at være et uland?

Gæst

#356

2015-11-02 19:48

En god start på livet - for både barn, mor og far

Gæst

#357

2015-11-02 19:52

Fordi jeg som førstegangsfødende fødte på en travl dag på Esbjerg sygehus - og det ønsker jeg ikke for andre! Det tog mig omkring et år, at komme mig over - jeg gruer allerede for at skulle have nr 2 engang. Held og lykke!!

Gæst

#358

2015-11-02 20:02

Vi må lytte til hvad jordemødrene fortæller om stressede arbejdsforhold. Vi må ikke spille hasard med børn og mødres liv. Altså stop besparelser!!!!
Ea

#359 Blev bange for faget

2015-11-02 20:04

Jeg måtte desværre træde tilbage som jordemoder efter blot 6 måneders virke! :( Det var simpelthen for utrygt, og der var alt for mange ting, der gik galt. 

Jeg gruer til stadighed over hvilke skæbner jeg mon har på samvittigheden pga. travlhed og stressede kollegaer!

Mit drømmefag ligger i ruiner, og samfundet har nu måttet betale endnu en uddannelse for mig. Sådan burde det bare ikke være!

Jeg vil hjem til jordemoderfaget, men som det var, ikke som det er!!


Gæst

#360

2015-11-02 20:21

Fordi jeg for 16 mdr siden var ude for at ligge i 6 timer og tigge om en epodoral, men pga mangel på jm fik jeg den ikke hurtigere. Tros massiv vestorm.

Gæst

#361 Re:

2015-11-02 20:21

#1: -  

ja! 


Gæst

#362

2015-11-02 20:23

Fordi jeg i skrivende stund sidder og venter på en fødegang, og kan se hvordan jordmødrene kæmper med at få alt til at hænge sammen.

Gæst

#363

2015-11-02 20:28

Det er sådan en vigtig sag! Det er vigtigt at den fødende får en god oplevelse og føler der er tid til en og ikke mindst at den lille ny får den bedste start på livet!

Gæst

#364

2015-11-02 20:48

Det er SUPER vigtig med sikkerheden under fødslen!!! Fødte for 2 år siden en dejlig dreng, som desværre ikke kunne trække vejret selv, og derfor havde brug for ALT den ekspertise der var..!! Han er gud ske lov sund og rask i dag, men det kunne være gået meget værre!!!

Gæst

#365

2015-11-02 20:49

Det er på tide, at alle skriver under. Jordemødrene skal sikres et langt bedre arbejdsmiljø, og de fødende skal sikres den bedste behandling. Det må være enormt stressende, at frygte de dage, man bare ikke kan få lov til at gøre sit job godt nok. Sympatiserer med landets jordemødre og kommende mødre.

Gæst

#366

2015-11-02 20:54

Godt initiativ pga. det horrible i de besparelser regeringen foretager på et vigtigt område

Gæst

#367

2015-11-02 21:01

Jeg skriver under fordi det er helt forfærdeligt et område at skære ned på. Det her er Danmark og verdens fremtid. Pas godt på vores små og forældre de skal lede vores verden en dag

Gæst

#368

2015-11-02 21:24

Fordi det er et vigtigt område hvor det kan være bare få sekunder der gør en forskel, så det er ikke her de skal spare og da slet ikke hvis de laver kampanger for at der fødes flere børn for hvem skal tage imod dem.

Gæst

#369

2015-11-02 21:26

Jeg har skrevet under på denne underskriftindsamling fordi jeg ikke kan acceptere at vore jordemødre og de fødende kvinder og deres børn ikke får den økonomiske støtte der vitterligt er brug for på vore fødeafdelinger. Jeg anbefaler, på egne vegne, at der kommer flere hjemmefødsler hvor jordemoderen ikke forlader den fødende. Dette vil give et synligt behov for flere jordemødre - 4 af mine 6 børnebørn er født hjemme under trygge forhold og sammen med en skøn jordemoder der havde den tid der var brug for, eller ihvertfald gav sig den tid. Jeg ved ikke om der så var andre fødende der måtte nøjes med mindre hjælp pga den hjemmefødende. Det håber jeg ikke men kan godt frygte det. Jeg husker selv hvor frustrerende det var da jeg skulle føde og min jordemoder måtte gå og jeg skulle have en anden. Den gang var det pga jordemoderen skulle have fri og en anden tage over og det var kun få minutter men jeg kan godt føle hvor svært det må være for den fødende at skulle ligge uden tilsyn af jordemoder. Skulle jeg føde i dag, blev det også en hjemmefødsel. Jeg synes det er så nedværdigende for vores samfund at der skal spares steder hvor der vitterligt ikke må spares pga den gravide og den fødendes sikkerhed. Hvad med at spare på de dyre pensioner til ministre for ikke at tale om deres løn der er så himmelråbende forkert i forhold til det arbejde de udfører og hvorfor skal de belønnes resten af livet fordi de engang har været minister. Der er ingen retfæridighed til. Jeg håber der bliver bevilget flere penge til fødeafdelinger så vores dyrebare børn får den bedst mulige start i livet. Det er jo trods alt dem der skal føre samfundet videre.

Gæst

#370

2015-11-02 21:37

Var gift med sådan een engang!!! :-D

Gæst

#371

2015-11-02 21:40

Der skal ikke spares ved fødslen af vores fremtidige samfundsborgere.

Gæst

#372

2015-11-02 21:41

Jeg har født to gange på Roskilde Sygehus og har fået fantastisk hjælp af kompetent og overskudsagtig personale hver gang. Tak for det. Alle mødre og børn skal føle sig trygge i en af de mest sårbare situationer i livet.

Gæst

#373

2015-11-02 21:44

Fordi at jordemødre og fødeklinikker er et sted man aldrig må spare!

Gæst

#374

2015-11-02 22:19

Fordi, hvis vi skal føde flere børn skal der også være midler til det og det er der absolut ikke i dag!

Gæst

#375

2015-11-02 22:21

Det er uhørt at spare ved roden til livet !!