Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!


Gæst

#276

2015-11-02 11:52

Fordi jeg synes, at alle de offentlige besparelser, der sker i øjeblikket er uansvarlige og jordmødre har er stort ansvar for "liv og død". Det her ender jo med stress og sygemeldinger... og hvad så???

Gæst

#277

2015-11-02 11:55

Fordi regering skærer ned på Danmarks fremtid ; BØRN . Fra deres fødsel til deres uddannelse

Gæst

#278

2015-11-02 11:58

Fordi jeg har været kæreste med en jordemoder og derfor ved, hvor meget af sig selv en sådan lægger i sit arbejde - en indsats, der skal påskønnes, belønnes og respekteres!

Gæst

#279

2015-11-02 12:00

Har selv 2 fødsler bag mig, hvor den aktive fase gik ret hurtigt, hhv 1,5 time og 50 min. Jeg følte mig tryg og vi havde Jordemoderen hos os hele tiden. Hvordan var det ikke gået hvis Jordemoderen ikke kunne være der 100% for os. Tør ikke tænke tanken til ende og hjertelyden faldt drastisk under fødsel nr 2... Det kunne ha haft fatale konsekvenser hvis vi var alene og det ikke var blevet opdaget.
Jeg forstår at vi er er samfund, der skal spare... Men vi vil jo så gerne prale af vores velfærd... Hvor er velfærden henne i forhold til fødsler?? Fødsler kan være kaotiske og traumatiserede, hvor ender vi henne hvis der ikke er tid til at hjælpe de fødende hverken under eller efter. Jeg er lykkelig over jeg efter fødsel nr 2 kunne blive ringet op af Jordemoderen og få snakket tingene igennem. En fødsel er ikke overstået fordi barnet er kommet ud. Der kan være mange ting der skal snakkes igennem for at undgå reaktioner og angst...


Gæst

#280

2015-11-02 12:05

Jeg skal selv føde til Februar og er meget bekymret for hvordan det skal gå. Jeg kender én kvinde som blev glemt i et rum uden vinduer i næsten 9 timer, og havde åbnet sig 8 cm før der kom nogen. Det kunne have gået grueligt galt.
Anna N

#281 Re:

2015-11-02 12:12

#1: -  Selvfølgelig støtter jeg om om det her. I har min stemme! Jeg var selv ved at dø af blodmangel, da jeg fødte for fire år siden - og havde det ikke været fr de kyndige hænder og at der var tid til mig som patient, så ved jeg ikke hvordan det forløb var gået. Jeg var heldigvis i de bedste hænder, og der var overskud til at håndtere situationen - og det skal der også være fremadrettet.

 


Gæst

#282

2015-11-02 12:18

Dette er et af stederne man ikke må tage penge fra - det ender med at koste menneskeliv

Gæst

#283

2015-11-02 12:20

Et SINDSYGT vigtigt område der ikke MÅ spares mere på !!!!

Gæst

#284

2015-11-02 12:23

Der må IKKE spares på dette område

Gæst

#285

2015-11-02 12:25

fordi der ikke er noget der er mere vigtigt end børn

Gæst

#286

2015-11-02 12:26

Da jeg skulle føde mit andet barn , havde de så travlt at . Jeg skulle have en planlagt kejsersnit .. Jeg skulle først møde kl 9 fastnende og havde fået st vide at 10-11 tiden skulle jeg til .. De sagde også at en jordemor og læge ville komme og snakke inden .. Da kl blev 11 havde vi stadig intet hørt .. De ringet derned , de sagde at kl 12 ca .. Jeg havde så i mellemtiden fået det rigtigt skidt , pga ingen mad og vand der var der gået 13 timer inden mad og 5 timer uden vand , fik lagt drop .. Kl blev 12 den blev 12.30 den blev 13.00 der kom ingen jordemor og læge . Fik fat i personalet , de ringet derned igen , de var bagud og havde fået et akut kejsersnit ind .. Så vi venter pænt igen .. Kl blev 13.40 og der kom en jordemor stormende ind på vires stue , vi skulle skynde os med hende ned så jeg kunne få lavet mit kejsersnit . Vi blev sådan lidt Praf og sagde vi har ikke snakket med nogle jordemor og læge , fik at vide at vi snakket med dem dernede .. Da vi kom ind derned , fik vi ikke rat meget at vide , ind at nu gik vi gang . Jeg fik lavet mit kejsersnit , det gik fint udover at vi skulle på at de havde travlt og de ikke igen kom til tiden .. Da de var færdig og havde lukket mig ( havde så mange smerter da mit bedøvelse ikke virke mere og havde fået noget andet der ikke virkede ) stod de og talte deres ting op og de mangle en tørre klud !! Den lå så inde i mig !!! Så måtte jeg i fuld narkose åbes igen finde kluden og lukke mig igen , det tog lige en time . Imens min mand var oppe på vores stue med vires datter og ikke viste rigtigt hvad der skete .. Jeg skulle så på opvågning og derefter så jeg min datter efter at have været op operationsbordet i 4 timer i alt og en time i opvågningen ..

De penge SKAL gå til jordmødre så de har ordlig tid og ikke skal skynde sig så der sker sådan nogle ting .det er mennesker vi snakket om her og deres liv !!!!
Jeg er glad for st de opdage det, ellers var det ikke sikkert jeg var her i dag ., !!!!

Gæst

#287

2015-11-02 12:30

Fordi jeg gerne vil have min(mine) fremtidige fødsler og graviditeter skal være lige som den første var. Hvor de jordmødre jeg mødte og blev hjulpet af, var så fantastiske under min indlæggelse med svangerskabforgiftning, igangsættelsen og selve fødslen.

Gæst

#288

2015-11-02 12:45

Jeg fødte for 2 uger siden, og var så glad for min jordemoder. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor stressende det ville have været for både mig og hende hvis hun ikke kunne være til stede til hele fødslen.

Gæst

#289

2015-11-02 12:54

Det er jo slet ikke betryggende for den fødende eller barnet med alle de besvarelser! & at pålægge dårligt arbejdsmiljø på jordmødrene er slet ikke i orden. De er stressede nok i forvejen. Alle involverede skal have en god oplevelse specielt de vordende forældre. 

Er selv førstegangsfødende så jeg frygter lidt hvad der venter mig på hospitalet. 

Blåblok bør skamme sig! 


Gæst

#290

2015-11-02 12:58

Fordi konsekvenserne, hvis noget går galt på fødegangen er så store. For det ufødte barn, for forældrene, for jordemoderen, for samfundet.

Gæst

#291

2015-11-02 13:01

Fordi jeg selv har født to børn, hvor der kun var en studerende med til at hjælpe anden gang, så ved hvor vigtigt det er med jordmødre

Gæst

#292

2015-11-02 13:03

Fordi jeg selv har oplevet et horribelt og dybt traumatiserende fødselsforløb, som jeg ikke ville ønske for min værste fjende. Det er et mirakel, at vi "kun" har psykiske men - flere midler til fødegangene NU!


Gæst

#293

2015-11-02 13:04

Fordi vores dygtige jordemødre skal kunne udføre deres arbejde optimalt. Fordi fødende ikke kan være tjent med fraværende jordemødre der styrter rundt for at være alle steder på samme tid og giver usikkerhed og manglende tryghed for de fødende. Der skulle tværtimod øremærkes flere midler til området.

Gæst

#294

2015-11-02 13:08

Der er allerede for travlt på fødegangene. Det gælder liv og død!

Gæst

#295

2015-11-02 13:08

Fordi jeg selv har mærket til presset da jeg skulle føde min datter i august. Som patient og kommende forældre føler man sig ikke særlig tryg når man kun hørte "vi har for travlt"

Gæst

#296

2015-11-02 13:21

Vores fremtid , - afhænger af den bedste start på
LIVET !!!

Gæst

#297

2015-11-02 13:35

Det er så vigtigt at sikkerheden og trygheden er optimal under så livsvigtig en begivenhed som en fødsel er!

Gæst

#298

2015-11-02 13:36

forholdene er under al kritik - oplevede det selv ved min datters fødsel i '12

Gæst

#299

2015-11-02 13:40

Det er ikke rimeligt at der ikke er ressourcer nok på fødegangene, hverken overfor jordemødrene eller de fødende og de små nyfødte. Stress og jag kan få fatale konsekvenser. Det burde være omgærdet af ro når man skal føde. Giv nu fødegangene de penge tilbage, så der igen kan blive ordnede forhold for alle parter!!! Skam Jer inde på "Borgen"

Gæst

#300

2015-11-02 13:46

Jeg skrev under fordi at jeg ville slet ikke turde at blive gravid så længe der ikke er nok jordemødre til at gribe mit barn. Jeg ville nødig stå i situationen at jeg skal sidde i venteværelset på sygehuset 8 -10 cm åben vagina med et hoved der stikker ud. Fordi man lige skal vente på at der er 4 andre der er i gang med at føde, det ville være vildt grænseoverskridende.. Det vil jeg hveken byde jordemødrene eller mig selv.