Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!


Gæst

#226

2015-11-01 15:28

Fordi jordemødrene gør et fantastisk vigtigt arbejde, som man skal respektere.

Gæst

#227

2015-11-01 16:27

Jeg er jordemoder, men har forladt fødegangsarbejdet pga nonstop stressede vagter. Uforeneligt med en velafbalanceret hverdag. KH Maj-Britt

Gæst

#228

2015-11-01 16:59

Jeg har på egen krop oplevet hvordan forholdene er på Hvidovre fødeafdeling. Har haft to fødsler hvor jeg har følt mig meget overladt til mig selv, selvom jeg har stået med vestorme og med påvirket hjertelyd hos begge babyer. Er nu gået over termin med nr 3 og har denne gang været plaget af angst for fødslen. For jeg er bange for at vi ikke vil få den hjælp, vi har brug for. Jeg støtter derfor jordemødrene i deres kamp for bedre vilkår!

Gæst

#229

2015-11-01 17:59

Livet skal værdsættes, og de som hjælper livets og menneskets cyklus, de skal værdsættes lige så meget.

Uden dem, og deres afdelinger så ville hvert 4 menneske vi kender formegentlig ikke eksistere, så det kunne være dig eller mig der ikke levede.

Det system vi har nu, skal ikke smuldre hen fordi der er nogen der gør livet til et økonomisk puslespil for alle.

Der skal altid være tilstrækkelige resurser til det led i kæden, og der skal være ekstra til uforudsete udgifter samt vedligehold.
Så der skal ikke være nogen grænser, udvikling frem for begrænsninger

Gæst

#230

2015-11-01 18:05

Jeg er færdig med at føde børn, men jeg er bekymret for de unge mødre, der skal føde i fremtiden.

Gæst

#231

2015-11-01 18:22

Fordi det er fuldstændig vanvittigt at fjerne øremærkede midler fra noget så livsbetydende som jordemoder arbejde

Gæst

#232

2015-11-01 18:32

Fordi det er af yderste vigtighed at de små nye verdensborgere kommer godt til verden ,

Gæst

#233

2015-11-01 18:34

Det er fuldstændig horribelt at fjerne midler der allerede er givet, til et område der er stærkt presset. Et område som har så stor betydning for mange af os. Det er da vigtigt at nye familier får en god og tryg start og endnu vigtigere, at sikkerheden for mor og barn er i top. Dernæst skal arbejdsforholdene være i orden.

Gæst

#234

2015-11-01 18:37

Jeg underskrev for at støtte mine kolleger på fødegangen!
Som lægesekretær hører man tit historierne på tætteste hold!
Jeg er glad for, at jeg er færdig med at få børn. Jeg har født tre sunde og raske børn på Svendborg sygehus og har været så heldig at føle tryghed under alle tre forløb - TAK

Gæst

#235

2015-11-01 18:39

Det er ikke nok at knalde for Danmark, hvis ikke vi er der til at sikre de gravide, fødende og barslende ordentlige forhold. den sidste uge har jeg som jordemoder på et af Danmarks mindste fødesteder, oplevet situationer, som krævede en jordemoder som var på toppen af sit game, men sandheden har Været at jeg efter 20 timers kald ikke kunne Være det. Ej Heller da jeg dagen efter en nattevagt, og 4 timers søvn blev kaldt akut på fødegangen, pga. Travlhed. Jeg blev tvunget fordi mine kollegaer ikke havde svaret deres telefon, med reference til min pligt til at yde nødhjælp. Det vidste sig at jeg måtte blive på fødegangen natten over selv om jeg kun havde fået 5 timers søvn på en periode på 2 døgn. Heldivisis gik alting OK, men jeg alvorligt tvivler på om jeg kunne have taklet en akutsituation, som jeg burde. 

I den sidste uge har jeg haft planlagt 36 timer, men virkeligheden er at jeg har Været på fødegangen i Ca.  55 timer

 

De ekstra midler vil i praksis betyde for mit fødested, at vi altid har en ekstra kollega i beredskab at trække på, som er frisk og udhvilet. 


Gæst

#236

2015-11-01 18:49

For børnenes skyld.

Gæst

#237

2015-11-01 19:03

Jeg er Jordemoder og mærker det stigende arbejdspres . Tænker ofte tilbage på de gode gamle dage . Og kender vigtigheden med tid og nærvær .

Gæst

#238

2015-11-01 19:19

Fordi jeg selv havde en lidt stresset fødsel, men den blev reddet af en vidunderlig jordemor, der havde overblik, ro og og et meget professionelt sind, som gjorde at jeg følte mig tryg og kunne klare det med et roligt sind og se det positive ved alt sammen. KÆMPE ros til Pernille fra Aalborgs fødeafdeling. Jeg vil ønske det er noget alle kvinder, kan være sikre på er en garanti, for det kan ikke beskrives hvor vigtigt det er

Gæst

#239

2015-11-01 19:20

Jeg er førstegangsgravid og vil gerne være i trygge hænder, når jeg skal føde, men det er svært for jordmødrene, når de har så travlt og det er ikke fair overfor dem!!!

Gæst

#240

2015-11-01 19:23

Jeg skrev under fordi jeg gerne vil støtte jordemødre og fordi at jeg OGSÅ mener at jordemødrene har brug for flere midler og hænder i hverdagen.. De står trods alt og modtager vores fremtid. Børnene er vores fremtid og vi burde have fokuseret på dette for langt tid siden. Alt for mange har oplevet en dårlig fødsel pga at manglende hænder. Det er ikke iorden.
Så kom på banen med flere hænder. Vi har brug for dem

Gæst

#241

2015-11-01 19:25

Jeg er selv højgravid og er stresset over tanken om ikke at kunne få den nødvendige hjælp og støtte under min fødsel

Gæst

#242

2015-11-01 19:40

Staten kan ikke tillade sig, at opfordre til flere børnefødsler, så længe at der ikke er midler nok til, at de mennesker der arbejder på fødegangen, kan gøre deres job ordentlig!

Gæst

#243

2015-11-01 19:40

Hvordan kan et velfærdsland være så ligeglade med den dyrebare start på det mest dyrebare vi har at værne om - vores børn, deres forældres ligevægt og dermed formgivende for landets fremtid! En god fødsel er så pokkers vigtig!

Gæst

#244

2015-11-01 20:24

Fordi det er SÅ ufattelig vigtigt at ALLE mødre og spædbørn får en ordentlig og tryg start på den nye tilværelse!!! -og fordi det er vitalt at man fx får hjælp, de aller første timer efter fødsel, til bl.a at opstarte amningen...

Gæst

#245

2015-11-01 20:36

Er dette et seriøst spørgsmål?

Gæst

#246

2015-11-01 20:46

Havde nær mistet min den yngste datter, får helt kuldegysninger ved tanken om, hvis de ikke lige havde tid til at være der..

Gæst

#247

2015-11-01 20:46

For en god, sikker og tryg start for mor og barn. Og får anstændige arbejdsforhold for ansatte, der bærer et stort ansvar, og som kan få deres liv ødelagt, hvis der laves fejl, på grund af systemets prioriteringer.

Gæst

#248

2015-11-01 21:11

Fordi det er så vigtigt for såvel nybagte mødre/børn og jordemødre at få mulighed for at hjælpe hinanden med e fantastisk begyndelse. Er selv 64 år, og mine fødsler og barselstid var ganske vidunderlig og hjalp mig så godt i gang.

Gæst

#249

2015-11-01 21:19

Ordholdenhed er barnelærdom og også det politiske liv bør afspejle dette........

Gæst

#250

2015-11-01 21:28

Min niece læser til jordemor og jeg ønsker hende og fødene gode vilkår