Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!


Gæst

#401

2015-11-03 10:24

Jeg bakker jordmødrene og de fødende op for bedre forhold og ingen besparelser!


Gæst

#402

2015-11-03 10:25

Efter 3 fødsler ved jeg hvor vigtigt et godt forløb. Fødsel nr 2 trak ud i 4 1/2 dag pga manglende kapacitet, skiftende jordemødre og skiftende planer. Fødsel nr 3 var en drøm med en fantastisk Jordemoder med styr på tingene. Det bør ikke være et spørgsmål om held hvorvidt der er tid til at lade en føde...

Gæst

#403

2015-11-03 10:45

Fordi jeg synes det er vigtigt at livet starter under de bedste betingelser og ikke med trætte, stressede mødre og jordemødre.
det kan bare ikke blive godt nok og så nytter det altså ikke at gå ned på udstyr.

Gæst

#404

2015-11-03 11:15

Jeg skal selv føde om 1/2 år og frygter at der ikke er tid og resourcer nok til at give mig den hjælp og tryghed, jeg har brug for som førstegangsfødende.


Gæst

#405

2015-11-03 11:33

Fordi jeg slet ikke kan forestille mig hvordan min komplicerede fødsel ville have været uden en fuldt fokuseret jordemoder... Det er gået op for mig hvor heldig jeg var,

Anonymous

#406

2015-11-03 13:19

Fordi at jeg nær mistede min datter, der kom for tidligt... Netop fordi at jordmødrene var pressede på tid!
Simon_friis4

#407 Havde nær mistet min datter

2015-11-03 13:22

Min datter kom til verden pludseligt i uge 26.

Sygehuset min kæreste kom til satte de obligatoriske maskiner på. Og de målte ingenting. Grundet tid og sikkert pressede jordmødre ville de sende min kæreste hjem. hendes mor var dog hurtig og tvang en klinisk undersøgelse igennem. Det viste sig at min kæreste var i fødsel, endda allerede flere centimeter åben. jeg bebrejder på ingen måde de jordmødre der tjekkede. For de havde simpelthen ikke tid til mere, og var tvunget til at stole på hvad en maskine fortalte dem for at kunne prioritere. Havde vi ikke haft en garvet sosu-assistent med os (i form af min svigermor) så havde min datter ikke overlevet.


Gæst

#408

2015-11-03 13:24

Det er vigtigt at give fremtidens arbejdskraft den bedste start!
Og så den bløde: fordi jeg er mor.

Gæst

#409

2015-11-03 13:57

Jeg har skrevet under fordi det ikke kan være rigtigt at de skal være så presset! Og må indrømme jeg begynder at blive utryg hvor vidt om jeg "tør" få børn hvis der ikke er tid nok til at de kan yde den hjælp som der er forbundet med en fødsel

Gæst

#410

2015-11-03 14:11

Jeg er gravid og har termin til maj 2016. Min kæreste og jeg håber på et godt forløb, men usikkerheden er der da - og den bliver kun større, når man ved, at regeringen vil spare på området. Jeg underskriver dog ikke kun for mig selv. Jeg synes, det er grotesk at spare penge på hele sygehusområdet - fordi her er det desværre et spørgsmål om liv eller død, hvis systemet svigter! Eller rettere sagt, når det svigter.

Gæst

#411

2015-11-03 14:27

Har fået to børn indenfor de sidste 3 år og syntes allerede forholdene var kritisable. Eneste lyspunkt var jordmødrenes fine arbejde og proffesionalisme, men tydeligt at se der ikke er nok mandetimer, første fødsel var der en jordmor til flere fødsler på samme tid, hun rendte mellem fødestuerne og gjorde et fantastisk arbejde det gik godt.
Men anden fødsel var der ingen hjælp, det foregik hjemme hvilket ikke var planlagt, og hverken ambulance eller jordmoder var til stede. Ambulance kom kort efter fødslen og kørte min kone og vores nyfødte ind. Prøvede at få dem til at komme men der var ikke personale til det, de prøvede at få os til at komme ind men det er svært når presveerne er igang og der er blod og vand ud over stuegulvet. Det gik dog heldigvis godt til trods for at der gik noget tid før jeg fik vejrtrækningen igang på min nyfødte søn, jeg vågner desværre ofte om natten af katastrofe mareridt om den fødsel. Så hvis der skæres yderligere ser jeg kun at de mareridt kan blive til virkelighed det ønsker jeg ikke for nogen. Er dog stolt af at jeg selv var jord moder for min søn hvor skræmmence det så end var.

Gæst

#412

2015-11-03 14:56

At føde skal så vidt muligt være en lykkelig begivenhed, derfor skal jordemødre have vilkårene i deres arbejdsliv til netop at gøre fødslen en behagelig oplevelse trods smerter.
Hanne Phelps

#413 Jeg kan godt forstå du vil føde hjemme.

2015-11-03 15:01

#341: -  

 Jeg har fire børnebørn der er født hjemme og det var i trygge rammer med en fantastisk jordemoder. Jeg ønsker dig alt godt både med fødslen og resten af din graviditet. 


Gæst

#414

2015-11-03 15:55

Fordi det er så vigtigt for kvinder og børn at kunne føde/blive født med kompetent hjælp og i tryghed og sikkerhed.

Gæst

#415

2015-11-03 16:01

Fordi jeg selv er gravid og begynder frygte fødslen med alle de dårlige historier jeg hører.

Gæst

#416

2015-11-03 16:53

De skal gi mere i stedet for fjerne 75 millioner kroner fra vores fødeafdelinger.
Så Jeg Siger STOP for VenstreRegeringens sparepolitik.
‪#‎jordemødreforlivet‬ #‪støtte

Gæst

#417

2015-11-03 17:21

Jordemoderens oplevelse af at skulle møde på job og være nervøs for at fejle er da bare ikke okay. Det er grotesk, det er liv vi taler om!

Gæst

#418

2015-11-03 17:45

Det kan blive skæbnesvangert for børn og mødre hvis der bliver sparet på dette område. Kynisk politik, når det er værst.

Gæst

#419

2015-11-03 17:59

Jeg har termin i marts 2016, og jeg har nu haft stiftet bekendtskab med jordemødrenes arbejde. Alt personale jeg har mødt indtil nu har været søde og venlige, men det er tydeligt at de har drøntravlt og ingen ekstra tid til spørgsmål og lign.

Gæst

#420

2015-11-03 18:05

Fordi den slag uanstændige nedskæringer skal frem i lyset. Det går stik imod en løsning på vores lave fødselstal herhjemme og usikkerhed på fødegangen er det sidste forældre har brug for.

Gæst

#421

2015-11-03 18:10

Jeg skriver under fordi jordemødrene har nogle skræmmende arbejdsvilkår, som risikerer at ødelægge dem og deres job, som ellers overvejende er fantastisk berigende og positivt. Og de gravide og fødende er absolut ikke tjent med at de ikke får den opmærksomhed, specielt op til eller under fødslen, som de har brug for. De risikerer at få skadede børn hvis jordemoderen skal tilse flere fødende på een gang, hvilket ikke er helt
usædvanligt.

Gæst

#422

2015-11-03 19:00

fordi det er vigtigt for jordmödrene, at have det optimale arbejdes muligheder, for at byde de nye verdensborger velkommne, men frem for alt: Mödrenes og Barnets Sikkerhed

Gæst

#423

2015-11-03 19:04

Det er fuldstændigt knald i låget at tage flere penge fra et fag der i forvejen er presset så langt ned at det er uforsvarligt!

Gæst

#424

2015-11-03 20:07

Jeg har to døtre, der skal føde i foråret 2016 og de skal begge have en tryg og dejlig oplevelse ved fødselen. De skal føle, at der er taget hånd om dem og at personalet er der for dem. Det er meget vigtigt, at den fødende kvinde ikke bliver stresset og føler, at personalet ikke har tid. En kommende mormor/farmor
Kevin

#425 Forsømmelse

2015-11-03 20:46

nyt liv må ikke forsømmes, eller må vi forsømme nogle af de gamle røvhuller inde på borgen