Red Svendborgs skatescene

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Red Svendborgs skatescene.


Gæst

#1

2015-09-23 06:06

Af den simple grund. At problemet er et helt andet sted end blandt skaterne.

Gæst

#2

2015-09-23 06:38

Fuldstændigt uhørt at aflive mulighederne for at dyrke denne sport i kommunen.
Og så på grundlag af mistanke og udhængning af dem som bruger arealet omkring havnen.
Plads til alle og plads til bredden af interesser for samvær og sport.
Hvis man undre sig over at det evt. Er røget hash i og omkring havnen.
Kan der muligvis skyldes at de fleste er bekendt med at det kan erhverves i området tæt på parken.....

Området ( som er småt og med tvivlsomt underlag) ved den nye SG hal kan ikke opveje arealet ved havnen og mulighederne for at skate i vinter perioden. ..


Gæst

#3

2015-09-23 06:41

Min dreng bruger alt sin fritid på denne sportsgren. Hvor skal de unge træne nu. Jeg mener de forkerte bliver straffet. Skal vi ikke have et godt skatermiljø i Svendborg? Selv i Skagen og i Odense gør de det bedre end her.... kan det passe?

Gæst

#4

2015-09-23 07:07

Min dreng går på svendborg htx og fortæller om deres kæmpe sammenhold blandt og i skatermiljøet. Har ofte hørt ham komentere på de tabere der ryger hash og ved fra hans udtalelser at det ikke forefindes hash i dette miljø. Men fjerner man deres identitet som skater i en dejlig by som Svendborg hvor skater miljøet altid har været tilgodeset. Ja så kunne det jo være de satte sig ned og fyred en fed med de andre ???? En vigtig tanke. Man fjerner noget og hvad får man retur ?????????????! Tør i tage chanchen ? Men hvis i tør ? Ja som forældre og tidligere barn kan jeg kun huske alt for godt hvad vi lavede når vi kedede os

Gæst

#5

2015-09-23 07:15

Min søn benytter arealet og hallen når vi er i Svendborg og kender en masse af skaterne. Både han og jeg kan bekræfte, at det ikke er skaterne der sidder og ryger hash. Det er ikke i orden at skaterne skal bære konsekvenserne af andres dårlige opførsel.
Antonio

#6

2015-09-23 07:47

Udeliv, friluft og udendørs aktiviteter er sunde for de unge. Hvis der findes nogle med hash problemer så de skal have hjælp, men ikke med at fjerne mugliheder til de fornuftige unge. Mere sports muligheder, mindre hash ryger!
Ikke lave de hash ryger de viner. Viner er de sunde skater der har brugt for et sted til sports.


Gæst

#7

2015-09-23 07:49

Jeg skriver under fordi jeg synes at det er beklageligt at de få kjal ødelægge det for de mange. Vi har en flok unge skatere der brænder for deres sport og hvis skater ramperne bliver fjernet har de ingen steder at træne. Misbrugerne bliver ikke fjernet på den måde. De bliver bare flyttet. Måske banen kan flyttes et andet sted hen i stedet for at være placeret klods op ad "den blå lagune" hvor misbrugerne naturligvis opholder sig.

Gæst

#8

2015-09-23 07:59

fordi jeg gerne vil bevare arealet

Gæst

#9

2015-09-23 08:15

Hvis i vil noget godt for det unge i Svendborg og omegn. så lav mere bmx og skatescene der. det gør kun godt for byen

Gæst

#10

2015-09-23 09:23

Syntes det er rigtig ærgeligt at en kommune ikke lytter til hvad der egentlig sker omkring sig

Gæst

#11

2015-09-23 10:02

Der er brug for det.
gæst

#12 Re: nej

2015-09-23 11:52

#11: -  

 


Gæst

#13

2015-09-23 12:25

Fordi skatboarding har reddet mange fra fodbold...
Exil fynbo

#14 Hash eller ej

2015-09-23 13:01

Og hvad så hvis skaterne røg hash? så gør de det nok også hvis stedet bliver lukket. Hvis det ikke er dem, så er det da meget godt at de der ryger kan kigge på velfungerende unge dyrke deres fritidsinteresse. Også må kommunen tage sig sammen. Kan ikke passe skatemiljøet skal op til debat hver 5 år. og nye unge skal til at kæmpe mod tosserne inde på kommunen, som siger et og gør noget andet. Det er den samme sang hvergang.. Og ja.. Jeg tog den for 7 år siden. 

Skateren

#15 Re:

2015-09-23 16:38

#4: -  

 Jeg har også været i skatermiljøet, og jeg har også boet i Svendborg engang. Det kan godt være din søn ikke ryger hash, men at nægte der forefindes hash i miljøet er helt klart forkert. Det gør der, men det er hverken mere eller mindre udbredt end i andre miljøer.


Gæst

#16

2015-09-23 20:21

Skate or die

Gæst

#17

2015-09-24 04:59

Skaterer og hashrygere er ikke en og samme ting. Bevar muligheden for at dyrke sin sport på lige fod med alle andre sportsgrene.
Ann Elton
Gæst

#18

2015-09-24 13:08

Jeg er i min dybeste fortvivelse over, at kommunen overhovedet overvejer, at rive prøveparken ned - og dermed lukker for skate-mulighederne i Svendborg (inde, såvel som ude)... Havnen har fået liv efter prøveparken kom op, familier samles i weekenderne og børnene leger, de unge hænger ud, nogle sidder i timer og kigger på de unge på ramperne og der er en utrolig lækker stemning!
De unge drenge/piger får mulighed for at udfordre kropsbevidsthed, fysiske udfoldelse og kan dyrke noget sammen.
De kan hænge ud og danne et sundt fællesskab! Et fællesskab som ikke foregår bag en skærm eller ved solo/partner sport fitness-centeret, som iøvrigt kan diskuteres om overhovedet er sundt for teenager...

Det må da være forældrenes ansvar, forældre til en teenager har et ansvar om at oplyse/opdrage de unge til, at de ikke skal ryge hash mm... (og det gør de helt sikkert de kære forældre <3)
IKKE kommunens, og slet ikke i form af, at rive noget så unikt som prøveparken ned af den grund.. Det er jo helt forrygt og giver absolut ingen mening!!!
Se mulighederne det skaber for Svendborgs unge i stedet for bagsiderne (som kan findes alle steder) og som formentlig slet ikke skabes af de unge skatere, som de skriver... Come one Svendborg - vi har sådan en fed by med så meget initiativ og en ungdom med et så lækkert arrangement, det er helt forkert at sætte en stopper for deres enormt givende motoriske udvikling, dyrkelse af et sundt fællesskab og ikke mindst muligheden for, at skabe en identitet gennem skatemiljøet... Forældrene/Vi har et ansvar, og hvis det er dem eller deres venner der råber om op om hash eller hvem pokker det nu er? ja så må dem der råber komme ind i kampen og bakke op om "skatesporten" ved at medvirke/udvikle og være medskabende til gode rammer for de unge på ramperne (og måske endda opdage, at det ikke er der problemet er) eller for folkeskoleelevner der sætter sig ned og ryger hash (who knows hvem det er?)...  
De unge skatere SKAL ikke straffes ved, at kommunen (eller hvem det er) vil lukker parkerne.. Jeg er totalt uforstående over, at det overhovedet kan komme på tale og jeg er rystet!
Ann Elton 42 66 13 55


Gæst

#19

2015-09-24 15:37

Fordi man ikke skal fratage de unge den fornøjelse. Og hvis man er bange for de ryger hash, så skal de da nok begynde på det hvis man lukker banen.

Gæst

#20

2015-09-24 20:05

Fordi det er vigtigt
Ramoicamo, 29

#21 Vigtigt!!

2015-09-25 15:48

Jeg flyttede fra Svendborg for snart 10 år siden. Før det skatede jeg meget i hallen men savnede altid at vi havde et udendørs areal vi kunne skate på. Det er nu endelig en realitet og så overvejer kommunen at lukke det - hvordan kan dette på nogen måde komme på tale - hvad er alternativet og hvad får de i det hele taget ud af at lukke det? SKate arealet bruges af mange og for mig er det et perfekt sted at mødes med folk når jeg endelig er hjemme på weekend. En årgang snakkede mig og min kæreste om at det på et tidspunkt kunne overvejes at flytte tilbage til svendborg men hvis dette er holdningen fra kommunen så ser jeg virkelig ingen grund til det. En ting er at de ikke kan holde på de unge men de har jo ingen chance for at lokke os "unge" hjem igen hvis ikke de begynder at fokusere bredere end blot at ligge fokus på eks basket og fodbold faciliteter. Stort set alle andre større såvel som mindre byer bruger penge på at lave skate arealer - det er et perfekt sted at samle ungdommen såvel som forældre. Hele hash-problematikken har jeg helt personligt ikke noget problem med - jeg synes egentlig også at det er noget skidt - men det forsvinder jo ikke ved at lukke skateparken og i sidste ende har det helt sikkert ikke særlig meget med skateparken at gøre. 

Bare lige for at sætte tingene i perspektiv så er der gode beton-skateparks vel at mærke i eks:

Varde (13.771 indbyggere)

Samsø (3733 indbyggere på hele øen)

Skørping (2.862 indbyggere)

Munkebo (under opbygning) (5.601 indbyggere)

alle steder er langt mindre end Svendborg og her fungere tingene fremragende - STRAM OP SVENDBORG!!

 


Gæst

#22

2015-11-18 07:58

Ønsker at skatere kan bevare deres sport og miljø. Netop fordi der er et stort skatermiljø i Svendborg. Hvor skal de gå hen hvis ikke man bevarer banerne??? Der skal naturligvis være tilbud for de unge som måske ikke lige dyrker fodbold. Skateing er moderne og i andre byer som fx. Fredericia og Vejle har de nogle meget store profecionelt udførte Skatebaner, både udendørs og indendørs! Skaterne i Svendborg laver ingen problemer..det er andre grupper af folk der skaber problemerne,
Det skal ikke gå ud over de unge mennesker som gerne vil Skate.
Knytter lige en kommentar mere..!
Hvorfor gør Svendborg kommune ikke ligesom man gør det i Nyborg!!?? Her spørger man og tager de unge Skatere med på råd i udviklingen og designet af skatebaner. Der bliver bygget Skatebaner i andre byer..men i Svendborg..det er jo hul i hovedet!