Red Svendborgs skatescene

Skatehallen i Svendborg er endnu engang ved at blive lukket ned (den 1/1), det vil sige at skaterne i Svendborg ingen mulighed har for at skate om vinteren. Ikke nok med det, bliver vores meget lille "areal" (prøveparken ved havnen) sandsynligt også fjernet p.g.a at folk har meldt os 'skatere' for at ryge hash og andet pjat på havnen. Dette er dog ikke tilfældet, da folkene som ryger hash på havnen ikke er skatere, dette kan bekræftes af Svendborg kommunens SSP konsulenter. Dette problem er opstået umiddelbart efter prøveparken er kommet, de unge folkeskoleelever er begyndt at ryge det ene og det andet nede ved hængekøjen ud mod vejen. Vi kan garantere at de passionerede skaterne i Svendborg ikke er en del af dette. Vi føler os krænket og uretfærdiggjort, da vi får skylde for noget, som kommunen selv godt ved vi ikke er en del af. Vi har lavet denne begivenhed, for at få komme ud med vores budskab. Hvis både vores hal og vores areal bliver fjernet, vil skatescenen i Svendborg forsvinde fuldkommen og en masse unge vil miste det de elsker aller mest, deres sportsgren, livstil, og sammenhold.

Svendborg Skate Fællesskab    Kontakt forfatteren af dette andragende