Folket ønsker omvalg

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Folket ønsker omvalg.


Gæst

#1

2015-09-15 15:32

jeg har skrevet under fordi, jeg synes at det er umådelig sjældent, at man ser en så handlingslammet regering i en krisesituation, samtidig med at den samme regering nedlægger en kommission, der kan belaste den selv. Fjerner en fattigdomsgrænse, for at kunne indfri et valgløfte fra Lars Løkke Rasmussen om at han ikke ville rykke børn ned under fattigdomsgrænsen, så nu kan han så sige, at det har regeringen heller ikke gjort. Ministerens opfattelse af at fattigdom ikke kun handler om kroner og øre burde måske lige diskuteres med de fattige, for når man selv tjener rigtig mange penge hver måned, ser man selvfølgelig mere objektivt på det. Denne regering har intet gjort, som ikke i første omgang har gavnet den selv, i næste omgang har gavnet ingenting, dernæst måske erhvervslivet, som vi alle lever af, og til næstsidst ingenting, og til sidst måske befolkningen. Jo hurtigere denne regering kommer væk des bedre for os alle!

Gæst

#2

2015-09-15 16:06

Denne nye regering går i den forkerte retning af hvad det er godt for jorden, mennesker og dyr. Den er for egoistisk. For langsom til at gribe ind og hjælpe når der krise i Danmark.

Gæst

#3

2015-09-15 17:20

Fordi jeg ønsker en anden regering

Gæst

#4

2015-09-15 18:18

Fordi Lars Løkke og hans slæng af selvfede nasserøve skal helt ud!

Gæst

#5 Flygtninge strømme ?

2015-09-15 18:53

Før jeg evt skriver under vil jeg gerne bede dig uddybe hvorfor du skriver flygtninge strømme?

Jeg skriver ikke under på noget, der evt handler om at vi skal have en strammere politik på det områd

Persille Ingerslev
Underskriftindsamleren

#6 Re: Flygtninge strømme ?

2015-09-15 19:08

#5: - Flygtninge strømme ? 

 Jeg mener så absolut ikke at vi på nogen måde skal have en strammere flygtningepolitik. Jeg mener tvært imod at der er strammet op til det absurde, som det er nu. 


Gæst

#7 Re: Re: Flygtninge strømme ?

2015-09-15 19:19

#6: Persille Ingerslev - Re: Flygtninge strømme ? 

 Tak :-) jeg har skrevet under

 


Gæst

#8

2015-09-15 19:25

Fordi jeg vil have en empatisk regering der ER der for folket og ikke for sig selv !!

Gæst

#9 Omvalg

2015-09-15 19:33

Jeg skriver da ikke under. Situationen er jo ekstraordinær og det er jo hele Europa der er handlingslammet. Mon ikke den danske regering afventer på et udspil fra Europa, da det er en krise der ikke kan løses af Danmark alene. 

Med hensyn til de andre emner omkring yderligere økonomiske stramninger, så er det jo ikke anderledes end det den forrige regering gjorde og det var vist ikke noget der blev lagt skjul på i valgkampen.

Meningsmålinger har da før vist at folk ikke bakkede op om regeringens politik. 

Vi lever i et demokrati og man kan da ikke bare smide folks stemmer ud. Har man stemt på et forkert parti - so bad luck. Bordet fanger.

Tag jer dog sammen. I er da til grin.

Og brug så lige en anden formulering end "folket". Man kan da ikke tillade sig at tage folket med uden at vide om det er hele folket der ønsker omvalg

 


Gæst

#10 Re: Omvalg

2015-09-15 20:30


Gæst

#11 Re: Re: Omvalg

2015-09-15 20:37


Gæst

#12

2015-09-15 20:59

Regeringen er helt ude af trit med folket. Lad os få prøvet deres mandat.

Gæst

#13

2015-09-15 21:51

Jeg skrev under på denne underskriftindsamling fordi jeg mener at den nuværende regering er ude af trit med sin egen befolkning.

Gæst

#14

2015-09-15 22:16

Fordi den nuværende regering dybest set gør alle områder dårligere. Klimaet lider. Mennesker lider.

Gæst

#15

2015-09-15 23:43

Det er fuldstændig evident at regeringen ikke formår at løfte opgaven med at regere landet tilfredsstillende. Aldrig før har en regering mistet sin legitimitet så hurtigt og så tydeligt for enhver. Lars Løkke Rasmussen formår ikke at samle landet, men splitter det i enhver henseende. Han bør tage konsekvensen af sin handlingslammelse og gå af!

Gæst

#16

2015-09-16 02:16

Fordi jeg hele tiden har stemt på venstre blokken og fordi løkkes kurs er katastrofal for vores samfund,set med mine øjne.mvh gitte
Alice

#17 Omvalg

2015-09-16 04:58

når nok er nok er det nok


Gæst

#18

2015-09-16 05:22

Just do it!

Gæst

#19 Re: Omvalg

2015-09-16 05:26

#9: - Omvalg 

 Tja... Det gør regeringen jo rask væk - taler for folket - så hvorfor ikke os andre?? 


Gæst

#20

2015-09-16 06:39

Først og fremmest er omvalg nødvendig fordi flertallet mener det er vigtigt at forbedre miljø og klima og at DK bør være foregangsland på disse områder. Dernæst fordi flertallet går ind for forbedring af sociale ydelser frem for forringelser, som dem der er kommet frem ind til videre. Herefter tror jeg også flertallet synes det er en dårlig ide at den nye regering gør det nemmere at snyde i skat.

Personligt mener jeg derudover det er vigtigt at tage flere flygtninge ind, genåbne IRAK kommissionen og at vi ikke forringer kontanthjælp starthjælp og har klare mål for fattigdomsgrænse i Danmark som er et rigt land, der bliver rigere hvis det begrænser ulighed og bliver bedre til integration.

Gæst

#21

2015-09-16 07:22

af mange grunde. Men grundet de er blinde for hva der rør sig i verdenen og idet Danske samfund. De meler Deres egen kage. Er dobbelt moralske og utroværdige. De er ikke deres løn værdige og de skaber frustration og usikkerhed hvilket bliver dyrt i længden på mange fronter. Det ville være rart igen at kunne være stolt af at være dansker, men pt er det dybt pinligt.

Gæst

#22

2015-09-16 07:33

Det er jo fuldkommen forrykt at det parti der taber valget ender med at sidde med hele regeringsmagten. Noget gik grueligt galt da den regering blev dannet.


Gæst

#23

2015-09-16 08:23

Fordi vi står overfor store forandringer som de nuværende politikere ikke rigtig kan håndtere.
Politikere som det er nu glemmer os Danskere og strammer op på så mange steder at det nu gør rigtig ondt

Gæst

#24

2015-09-16 08:29

Vi skal passe på os selv, hjælpe vores GAMLE - få bedre SYGEHUS hjælp /LÆGEHJÆLP / HJEMMEHJÆLP / SKOLER og ikke mindst sørge for alle BØRN.
Alle indvandre må indordne sig under DANSKE normer så som at vi ikke skal SPISE HALAL KØD i BØRNEHAVER og på HOSPITALER vi er i DANMARK

Gæst

#25

2015-09-16 08:43

Man har vel lov at håbe