Afskaf flygtninges retskrav på boliger

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Afskaf flygtninges retskrav på boliger.


Gæst

#351

2016-03-28 21:51

Vores egne skatteborgere må trods alt have første ret til bolig i en trang situation.

Gæst

#352

2016-03-29 06:02

Jeg kender en person som tre år har været på venteliste til bolig. Som virkelig søger bredt, men intet kan få. Svineri at andre kan komme foran
kaja

#353 Re: Re:

2016-03-29 06:06

#195: - Re:  

 Enig- flygter man er man glad for mad og tag over hovedet.  Og er man flygtning skal man ikke integreres, men hjem når der er fred. Børnene skal undervises i deres modersmål.

kaya

#354 Re:

2016-03-29 06:10

#226: -  

 Det er svineri. Man bliver rasende af afmagt, når man ser kommunerne opkøbe huse for at give dem et sted at bo. 


Gæst

#355 Re: Re:

2016-03-29 17:27

#354: kaya - Re:  

 Enig. Jeg er rasende på vegne af, de familier, som bliver smidt ud, af deres hjem, fordi de ikke kan betale huslejen. Jeg er også vred, på vegne, af vores egne hjemløse. Dem er der ingen, som skænker en tanke, selvom de oftest sover ude året rundt. Hylekoret er der til gengæld straks, fordi de såkaldte flygtninge, skal bo, i opvarmede telte, beregnet til polarkulde, eller andre gode forhold. Jeg er rasende på vegne af os andre, ingen bygger boliger til os, det er der ikke råd til.


Gæst

#356

2016-03-30 08:21

Jeg blev boligløs 1/4-2015 og har været på Tårnby Kommunes akutliste siden 15/1-2015. I oktober sidste år fik jeg en midlertidig bolig i Brøndby Strand gennem et boligselskab, jeg er skrevet op i. Skal flytte sidst på året. Jeg har altså stået på akutlisten i over 14 måneder, og rykker som jeg skal hver anden måned. Jeg er 64 år og jobsøgende, så det hele er meget stressende.

Gæst

#357

2016-03-30 14:52

fordi det er forkert at folk udefra skal have rettiheder som danskere ikke har

Gæst

#358

2016-03-31 00:54

Fordi jeg mener at grænserne skal lukkes og at vi kun skal tage imod folk som kan integreres. De folk som vælter ind til den offentlige forsørgelse nu er ikke flygtninge men immigranter og de fleste kan ikke integreres. Det har vi jo set de sidste 25 år og derfor skal de heller ikke kunne kræve en bolig foran de indfødte!

Gæst

#359

2016-03-31 23:56

Fordi, de for tit siger nej til den anviste bolig.
Det er ikke flygtninge - det er krævende migranter.

Gæst

#360

2016-04-01 09:27

fordi jeg finder loven urimelig, al den stund landets egne/oprindelige borgere ikke har et sådant retskrav.
det er mig en gåde, at landets folkevalgte har nedfældet en sådan lov.
når det kommer til politisk korrekthed, kender tåbelighederne åbenbart ingen grænser!






Gæst

#361

2016-04-01 11:59

Fordi jeg syntes at vi bør hjælpe egne før andre og at der i dk er et ordsprog der heder skik følge eller land fly. Jeg tror desuden ikke på at jeg på nogen måde ville blive så pænt behandlet i flygtningene 's eget land.

Gæst

#362

2016-04-01 14:55

Fordi vi skal hjælpe egne borger først

Gæst

#363

2016-04-01 14:59

Det er så skrækkeligt at danskere ikke kan få en bolig, men de andre kommer 1.række...sikke et Danmark

Gæst

#364

2016-04-01 15:15

Fordi det fuldstændig urimeligt at der skal være den forskel, desuden må vi hjælpe vores egne først.

Gæst

#365

2016-04-01 23:08

Mange danskere betaler hver måned penge for at været skrevet op til en lejlighed, og venter i årevis på at få en lejlighed, og får afvide at der kan være ca 18-20 års ventetid. Så, jeg kan ikke se at flygtninge kommer foran i køen til en bolig, og så gratis. Dette er der ingen mening i .

Gæst

#366

2016-04-02 06:51

Fordi vi skal tage os af vores egne først !!!

Gæst

#367

2016-04-02 13:55

Oplysning fra det virkelige liv.
En mor med 2 børn ( den ene med en sygdom )
Skal skilles, deraf skrives op til akut bolig!
Kommunen:"Sammen med de 300 andre" ?
Vi kan tilbyde dig, at få dine børn anbragt, og du kan tage på krisecenter...

 

En anden bliver opsagt til sommer, og står på gaden

Kommunen: "Tag på krisecenter".

gæst

#368

2016-04-03 14:04

Jeg søger selv bolig, men umulig, pga alt der... så jeg tænker hvordan vi som søger bolig, så får en boliger?? Det ser sort ud, når de flytninger som har først ret, og ikke os dansker som er jo født og opvoksent, er rimlig uretfærdig.. 


Gæst

#369 Send dem pøblene hjem nu

2016-04-03 18:40

Flygtninge takker nej til permanente boliger i Kolding - nu råber borgmesteren op 3/17

Det store, hvide hus på Mejerivej i landsbyen Ødis sydvest for Kolding er blevet frisket op fra kælder til kvist. Bad og køkken er af nyere dato, og værelserne dufter stadig nymalede.

Det er Kolding Kommune, der har købt og istandsat ejendommen, som efter planen skal fungere som permanent bolig for seks flygtninge. Yderligere fire flygtninge skal bo i et andet hus ikke så langt derfra. Men de ti mandlige flygtninge, der som de første har fået tilbudt et værelse i husene, har alle sagt nej tak.

Det undrer Venstre-borgmester Jørn Pedersen, som BT møder ved huset på Mejerivej.

»Jeg vil ikke sige, at jeg er skuffet, men jeg er meget forbavset. At mennesker, som jeg troede manglede et sted at bo, ikke vil bo i Ødis. Jeg havde slet ikke set det komme. Det er nogle store, pæne værelser, og det hele er sat i stand. Badeværelserne er næsten pænere end det, jeg har derhjemme. Så jeg har svært ved at forstå, hvorfor de siger nej,« siger Jørn Pedersen.

Afstanden er afgørende 

Ifølge borgmesteren er det afstanden til Kolding, der er afgørende for, at flygtningene har sagt nej til boligerne. Huset ligger 13 kilometer fra Kolding, og busserne, der stopper 50 meter fra det hvide hus, kører indtil sidst på eftermiddagen. Derefter er der mulighed for at komme til og fra Kolding med fleks-transport.

»En tredjedel af borgerne i Kolding Kommune bor uden for postnummer 6000 (Koldings postnummer, red.), og derfor mener vi også, at flygtningene skal fordeles i hele kommunen, hvis integrationen skal lykkes. Jeg tror, at der er bedre chance for vellykket integration, hvis de kommer ud i de små byer og bliver en del af lokalsamfundet i stedet for at ende i ghettoer inde i byerne,« siger borgmesteren.

Et stærkt lokalsamfund 

Og i Ødis er der netop et stærkt lokalsamfund. Det siger Peter Larsen, der de seneste syv år har boet i Ødis. Han fortæller, at borgere i byen eksempelvis har sørget for, at der er tv og internet i huset på Mejerivej, og når de første beboere flytter ind, er der planer om at kigge forbi med en computer, de kan få.

»Jeg kan ikke forstå, hvorfor de ikke vil bo her. Det er et godt sted at bo, og jeg tror, at de vil lære dansk meget hurtigere, når de bor her, hvor man kommer hinanden ved,« siger Peter Larsen.

I 2016 skal Kolding Kommune modtage 267 flygtninge.

Som loven er indrettet i dag, har kommunerne pligt til at anvise flygtninge en permanent bolig. Står det til borgmesteren, skal loven ændres, så det ikke længere er kommunens opgave at anvise permanente boliger.

»Retskravet på permanente boliger til flygtninge bør fjernes. I stedet bør vi i kommunerne skulle tilbyde en midlertidig bolig, og så skal det være op til flygtningene selv at finde en permanent bolig, så de på den måde er ligestillede med alle andre boligsøgende,« siger Jørn Pedersen.

Han erkender, at kommunen muligvis ikke har gjort nok ud af at informere flygtningene om boligerne, området og mulighederne. Derfor vil kommunen nu se på, hvordan de i fremtiden skal gribe det an, når flygtninge tilbydes permanente boliger.

I næste uge vil ti andre flygtninge få tilbudt at kunne flytte ind i et af de to huse.

Selvom de har ret til at sige nej, frygter borgmesteren ikke, at huset kommer til at stå tomt.

»Jeg har allerede fået henvendelser fra andre borgere, som gerne vil bo der,« siger han.

Hvorfor går de ikke bare hjem igen de nasserøve


Gæst

#370

2016-04-03 18:42

Fordi jeg mener at flygtninge, uanset om vi skal tilbage til 2. Verdenskrig, eller nu, skal tage ansvar for at bygge deres land op igen, når der er fred nok til at det kan lade sig gøre, flygtninge skal selvfølgelig have tag over hovedet og mad, men bo i en flygtninge anordning, men de skal vide at de kun skal være her på lånt tid, og det skal være målet. Og jeg tror at de fleste gerne vil hjem igen til deres familie, og deres kultur. Og ja vi har et boligproblem i forvejen og det skaber antiparti fra landets egne borgere, når de virkelig står i bolignød, og en enlig mor får et nej, du kan gå på et krisecenter, og så ser at flygtninge går lige ind og får en bolig, en lejlighed, det føles ikke rigtigt.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2016-04-05 22:44



Gæst

#372

2016-04-06 21:27

Fordi man har tilsidesat ALM. Danskere deres muligheder for at få en bolig. Især ældre som flytter ud af deres parcelhus og skal bruge en mindre lejlighed.

Gæst

#373

2016-04-07 18:20

Det er fuldstændig urimeligt, at migranterne behandles bedre end landets egen befolkning, der har betalt skat her gennem et langt liv.
MH

#374 Re: Re:

2016-04-07 21:41

#187: - Re:  

 Nu er det jo også langt fra alle som flygter fra død og ødelæggelse.


Gæst

#375

2016-04-08 08:53

Jeg bor selv nu i en såkaldt pavillon/container bolig, fordi jeg er renoveret ud af min lejlighed. Lige bag mig har en enlig flygtning fået en lejlighed på ca. 80 kvadratmeter. Han er næsten lige kommet til landet og flytter ind i en stor lejlighed. Vi danskere har måttet kæmpe og kæmpe med boligselskabet for at få noget af mursten at bo i. Jeg synes, at det er hamrende uretfærdigt. Hvorfor giver de ham ikke bare et værelse? Han har sat avispapir op i alle vinduerne. Det er en meget flot patricierlejlighed med udsigt til Øresund og Sverige. Jeg tror desværre ikke, at han nogensinde kommer til at lave noget fornuftigt her i landet, han taler stadig kun arabisk og går her og dasker rundt.