Afskaf flygtninges retskrav på boliger
Kontakt forfatteren af dette andragende
Lorte sytem
Det er hamrende uretfærdig at flygtninge kan komme til landet og springe boligkøen over. Pga dem er det nu blevet sådan mange steder at kommunens "Social-anvisnings ret" er gået fra "hver 4. bolig" til "hver 2. bolig". Folk der har været skrevet op i mange år kan se sig forbigået af folk der lige er kommet til landet.... og ALDRIG har ydet noget som helst.
Mange der ønsker at flytte OG skriver sig op OG betaler for det ! har ønsket at flytte bl.a. for at komme tættere på arbejde.
Eller tættere på familie i deres sene alder. Og der er mange andre grunde. Støj, hunde/katte, røg/røgfri, natur, indkøbsmuligheder..... osv osv....
Ønsket model: Kom til landet, bo i passende flygtningelejr, lær sproget OG kulturen, få en minimumsuddannelse, få et passende job, spar op, skriv sig op og få sin bolig tilbudt på samme præmisser som rigtige Danskere...
Jeg er for nyligt blevet alene med min søn, jeg er studerende og så er jeg også psykisk syg, og jeg kan intet hjælp få. Det synes jeg bestemt ikke er iorden!
Og jeg kender flere i samme situation.
Men syntes ikke det skal gå udover de relative få ledige lejligheder vi har, vi bør passe langt bedre på vores egne, som har været med til at holde dk igang og som er vores fremtid..
Min lille familie står i bolignød i Glostrup. Skrevet op i 3 boligforeninger hvert sted mere end 20 år. Boligselskaber kan ikke hjælpe. Kommunen kan intet skaffe. Og Immigranter kommer i første række både hos kommunen og i boligselskab. Det siger loven. Har talt med kommunen og denne lille famiie er ikke i akut bolignød. What. Kommunens svar vi kan tilbyde jer at I splitter op om mor og barn flytter på kvindehjem med jeres lille 6 mdr baby.
Ok summasumarum. 2 unge mennesker med lille baby. Begge har altid arbejdet og betalt skat. Og de skal nu splittes op og have det virkelig svært for at skaffe plads til folk der ikke har og sikker ikke kommer til at bidrage i mange mange år.
LIGERET FOR LOVEN
Jeg har selv prøvet at være boligløs med en søn på, dengang, 8 år og mener at ventetid / retten til en bolig i Danmark skal være lige for alle!
Re:
Nej du har helt ret, før de overhovedet har fået asyl, har de kostet over en ½ million som du og jeg skal betale.
Luk grænsen nu. Og begynd at sende dem retur nu.
Danmark frit
Nyeste forslag, fra de radikale, der skal bygges 5000 nye boliger, så flygtninge kan få permanente boliger. Tv værste spurgte så, Sofie K. Lassen, om det var rimeligt, at folk, der har stået på venteliste i mange år, skal smides bag i køen. Det fik man et meget usagligt svar på, ja man fik egentligt ikke et svar. Beklager hvis hendes navn er stavet forkert. Jeg hader det selvtilfredse såkaldte smil, hun altid har, hun mangler bare glorien. DR2 dagen her idag. Håber aldrig, at de radikale igen kommer i regering, og jeg håber ikke, at de får flertal til forslaget. Landsforræddere.
| This discussion has been closed. |