Afskaf flygtninges retskrav på boliger

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Afskaf flygtninges retskrav på boliger.


Gæst

#226

2016-01-15 17:49

Fordi mine børn, trods mere end 20 års anncinitet i boligselskaber ingen bolig kan få !!

Gæst

#227

2016-01-15 18:03

Fordi det er helt urimeligt at danske borgere bliver skubbet bag i bolignøden!

Gæst

#228

2016-01-15 18:04

Fordi det er uretfærdigt at danskerne skal skubbes bagerst.

Gæst

#229

2016-01-15 18:54

Flygtninge kan ikke bare rejse ind i DK og stille krav på bekostning af landets borgere. (Borger) rettigheder er naturligvis kun gældende for landets (skatte) borgere.

Gæst

#230

2016-01-15 21:45

Det vi oplever i vores land er under al kritik . Vi oplever at vores egne dør på gaden , uden myndighederne griber ind . Men det er jo også KUN en skide DANSKER . Det giver jo intet Internationalt skulderklap og hjælpe sådanne KRYB . Når en Dansker spørger om at få noget hjælp , er kassen TOM . Når en Bekvemmeligheds flygtning spørger , er svaret hvormeget skal du bruge , og hvonår . Danmark er et SVIN overfor sine egne . C"7
Fuck'm all
Gæst

#231 Lorte sytem

2016-01-16 11:01

Det er hamrende uretfærdig at flygtninge kan komme til landet og springe boligkøen over. Pga dem er det nu blevet sådan mange steder at kommunens "Social-anvisnings ret" er gået fra "hver 4. bolig" til "hver 2. bolig". Folk der har været skrevet op i mange år kan se sig forbigået af folk der lige er kommet til landet.... og ALDRIG har ydet noget som helst.
Mange der ønsker at flytte OG skriver sig op OG betaler for det ! har ønsket at flytte bl.a. for at komme tættere på arbejde.
Eller tættere på familie i deres sene alder. Og der er mange andre grunde. Støj, hunde/katte, røg/røgfri, natur, indkøbsmuligheder..... osv osv....
Ønsket model: Kom til landet, bo i passende flygtningelejr, lær sproget OG kulturen, få en minimumsuddannelse, få et passende job, spar op, skriv sig op og få sin bolig tilbudt på samme præmisser som rigtige Danskere...


Gæst

#232

2016-01-16 11:22

Fordi jeg selv står i en situation og mangler en bolig til mig og min søn på 2,5 år. Og jeg kan intet hjælp få fra kommune eller nogle andre.
Jeg er for nyligt blevet alene med min søn, jeg er studerende og så er jeg også psykisk syg, og jeg kan intet hjælp få. Det synes jeg bestemt ikke er iorden!
Og jeg kender flere i samme situation.

Gæst

#233

2016-01-16 18:22

Retten til bolig skal være forbeholdt statsborgere. Flygtninge skal bo i lejre og flytte hjem snarest muligt.

Gæst

#234

2016-01-16 19:54

Fordi danskere er røget bag bolig køen !

Gæst

#235

2016-01-16 21:02

Fordi det er ikke rimeligt overfor landets borger der står i kø for at få en lejlighed som hele deres liv har boet i Danmark og betalt skat samt gebyr for at stå på venteliste

Gæst

#236

2016-01-16 22:26

Jeg syntes naturligvis vi skal tage imod realle flygtninge fra steder som Syrien.
Men syntes ikke det skal gå udover de relative få ledige lejligheder vi har, vi bør passe langt bedre på vores egne, som har været med til at holde dk igang og som er vores fremtid..
PIa

#237

2016-01-17 07:17

Min lille familie står i bolignød i Glostrup. Skrevet op i 3 boligforeninger hvert sted mere end 20 år. Boligselskaber kan ikke hjælpe.  Kommunen kan intet skaffe. Og Immigranter kommer i første række både hos kommunen og i boligselskab. Det siger loven. Har talt med kommunen og denne lille famiie er ikke i akut bolignød. What. Kommunens svar vi kan tilbyde jer at I splitter op om mor og barn flytter på kvindehjem med jeres lille 6 mdr baby.

Ok summasumarum. 2 unge mennesker med lille baby. Begge har altid arbejdet og betalt skat. Og de skal nu splittes op og have det virkelig svært for at skaffe plads til folk der ikke har og sikker ikke kommer til at bidrage i mange mange år.

LIGERET FOR LOVEN


Gæst

#238

2016-01-17 19:05

Danskere bliver diskrimineret groft her og jeg ønsker absolut ingen muslimske og afrikanske flygtninge og/eller indvandrere overhovedet!

Gæst

#239

2016-01-18 09:10

Vi skal passe på lille Danmark for det er ikke lige meget hvem vi lukker ind og Danmark skal ikke være et multietnisk samfund i fremtiden,det skylder Vi vore børn og unge .

Gæst

#240

2016-01-18 10:15

Jeg har selv været uden bolig og derfor hjemløs. Jeg håbede på at nogle ville hjælpe mig. Men ingen kunne. Jeg har i mellem tiden fundet noget meget meget billigt at bo til leje i

Gæst

#241

2016-01-19 00:46

det er forrykt at dansker skal være fremmed i deres eget land fordi regeringen får penge fra eu til at gøre forskel.Jeg er imod racisme,men dette her forstærker racisme.Det er uholdtbart at gøre det

Gæst

#242

2016-01-19 18:02

Hvorfor skal flygtninge have 1. prioritet til alt? Det gælder boliger arbejde mad i børnehaver mm.Vel skal de ej. De skal kun være her til de kan rejse hjem, Ellers er det ikke flygtninge men indvandrer.

Gæst

#243

2016-01-20 11:12

Jeg har selv prøvet at være boligløs med en søn på, dengang, 8 år og mener at ventetid / retten til  en bolig i Danmark skal være lige for alle!

Holger Danske

#244 Re:

2016-01-20 21:45

#237: PIa -  

 Nej du har helt ret, før de overhovedet har fået asyl, har de kostet over en ½ million som du og jeg skal betale.

Luk grænsen nu. Og begynd at sende dem retur nu.

Danmark frit


Gæst

#245

2016-01-21 21:09

Det er så grusomt at immigranter og bekvemmelighedsflygtninge skal have bolig i Danmark, Danmark burde hjælp de der trænger til det af indfødte danskere og de nasserøve

Gæst

#246

2016-01-22 10:52

Jeg skriver under fordi min ekskæreste gennem mere end tre år stadig ikke har noget sted at bo. Efter mere end tre blodpropper i hjertet har han fået et midlertidigt ophold på et forsorgshjem på Nørrebro i 14 dage her i vinterkulden - efter det er det ud af vagten! Jeg kender desværre til mange andre hjemløse, der står i en lignende eller værre situation - psykisk syge, misbrugere og lignende, der bare får fingeren!
Hanne Fischer

#247

2016-01-22 18:32

Nyeste forslag, fra de radikale, der skal bygges 5000 nye boliger, så flygtninge kan få permanente boliger. Tv værste spurgte så, Sofie K. Lassen, om det var rimeligt, at folk, der har stået på venteliste i mange år, skal smides bag i køen. Det fik man et meget usagligt svar på, ja man fik egentligt ikke et svar. Beklager hvis hendes navn er stavet forkert. Jeg hader det selvtilfredse såkaldte smil, hun altid har, hun mangler bare glorien. DR2 dagen her idag. Håber aldrig, at de radikale igen kommer i regering, og jeg håber ikke, at de får flertal til forslaget. Landsforræddere.


Gæst

#248

2016-01-25 17:50

Fordi vores egne bolig søgende bor rundt omkring på sofaer hos familier og venner, for ikke at tale om vores egne hjemløse de skal da også havde et sted at bo

Gæst

#249

2016-01-27 16:04

Jeg kan ikke se hvorfor flere og flere danskerer skal være hjemløse, fordi lejlighederne er sat af flygtninge, der ikke engang vil vores land, eller indordne sig under de love og regler vi har. Jeg kender en del der ikke har kunnet få en leglighed, netop derfor.

Gæst

#250

2016-01-27 20:46

I Vordingborg Boligselskab som jeg betaler husleje til, har jeg fået af vide, at flygtninge ikke har fortrinsret til en bolig, foran en etniske dansker. Foregår det i andre boligselskaber, skal det efter min mening stoppes så hurtigt som muligt, så der ikke bliver hjemløse danskere, end dem der er hjemløse i forvejen.