Birkhovedskolen skal ikke pakkes ind i p-pladser

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Birkhovedskolen skal ikke pakkes ind i p-pladser.


Gæst

#1

2015-08-18 15:18

Jeg arbejder på Birkhovedskolen. Børn skal kunne komme sikkert til og fra skole. Allerede nu er der meget trafik foran skolen. Nogle morgener er det rigtig svært at komme sikkert over vejen.

Gæst

#2

2015-08-18 17:58

Kan ikke se, hvorfor Nyborgs grønne områder skal bruges. Et parkeringshus kunne sagtens løse problemet.

DSB har haft tid siden de fik lov at lave den første, midlertidige parkeringsplads på cirkuspladsen. Efterfølgende har man ignoreret problemet i flere år og nu er det pludselig Nyborg Kommunes problem.

nul

#3 Nul

2015-08-18 20:57

jeg arbejdede på birkhovedskolen! Hver morgen med livet eller andres liv som indsats! Al den trafik skal væk fra skolen der skal ikke mere til det er bare ikke  iorden!


Gæst

#4 Farlig cocktail

2015-08-18 21:09

Den massive trafik der i forvejen er rundt om skolen bør ikke forstærkes, da det er med vore børns liv som indsats.  Hvis Nyborg Kommune mener noget med, at borgerne skal være sundere, så skal man ikke skabe forhold, der gør at vi hellere vil køre vore børn til og fra skole, istedet for at lade dem bruge deres kroppe og cykle!

Nyborg tænk jer om... I nedlægger også legepladser rundt om i kommunen lige nu, under udokumenteret påstand om, at disse ikke bruges. Ønsker I overhovedet børn i Nyborg???

ST

#6

2015-08-18 22:26

Hvor svært ka' det være? Banedæmningen er høj nok, så lav et P-dæk over de 2 nuværende p-områder. Op- og nedkørsel i de 2 ender længst væk fra stationsbygningen og ramper til fodgængere gangbesværede i de 2 ender nærmest bygningen. pladsen foran stationsbygningen og busområdet skal ikke overdækkes.

Vil der i øvrigt være brug for pladserne, når intercity togene begynder at stoppe i Langeskov? Det kan jo forventes at en del mennesker vil køre til Langeskov i stedet for Nyborg.


Gæst

#7

2015-08-19 04:12

Det gjorde jeg bl.a fordi mit barnebarn og alle andre elever på Birkhovedskolen skal kunne færdes sikkert til og fra skole. Der vil alt andet lige blive større risiko for uheld jo flere biler der færdes på arealerne lige omkring skolen.

Gæst

#8

2015-08-19 04:47

Jeg underskrev, fordi min søn går på Birkhovedskolen og jeg har set, hvor slemt det står til med parkeringsmuligheder, hvordan pendlere "bare" har smidt deres biler hulder til bulder overalt med indskolingen til Birkhovedskolen...
Jeg synes rent ud sagt at det er noget svineri og synes derfor Ikke at der skal inddrages de grønne arealer, som forslaget lyder på.. Og specielt ikke Birkhovedskolens p-plads, samt da Slet ikke cykelparkeringen, som idag tilhører Eleverne på skolen!!!
Der må findes en anden løsning, men lad det ikke gå ud over vores børn og deres sikkerhed bl.a.!!!

Gæst

#9 Re:

2015-08-19 04:59

#8: -  

 tak for din underskrift og ikke mindst kommentar. Vi skal have alle argumenter på bordet!


Gæst

#10

2015-08-19 06:17

Jeg oplever dagligt, som cyklist med børn på cyklen, at være i fare. Dette gælder specielt når forældre i bil, blokerer cykelbanen omkring engen ved "den private", så vi er tvunget ud på kørebanen - her risikerer vi, at blive påkørt bagfra, få en bildør åbnet foran os og meget mere... Luk Svanedamsgade og kronprinsensgade for trafik i hverdagene og lad trafikken køre uden om, på den måde vil flere forældre nok være trygge ved at lade deres poder cykle i skole.

Bcl

#11

2015-08-19 07:45

Tak for et godt initiativ ... Der er i høj grad brug for fokus på at sikrer vores børns skolevej. Lige nu er det med livet som indsats de små cykler og tvinges til at færdes mellem alle de trafikanter.  Ydermere er det under al kritik, at optegninger på cykelsti m.m  næsten er slidt væk, og der ikke skiltes med krydsende skolebørn. 


Gæst

#12

2015-08-19 07:45

Jeg ønsker at passe på vores børn i trafikken

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-08-19 10:09



Gæst

#14

2015-08-19 12:01

Meget trafik gør det farligt for skolens elever. Det er ikke fair de skal aflevere cykelparkering til fordel for forurenende biler, der kan parkeres andre steder . Billister har ikke førsteret. De kan godt gå et stykke.

Gæst

#15

2015-08-19 13:13

Små skolesøgende børnebørn cykler til skolen hver dag, så ikke ekstra trafik med biler der skal parkeres, og gerne udbygning af cykelsti.

Gæst

#16

2015-08-19 17:26

Jeg har selv gået på birkhovedskolen fra børnehaveklasse til og med 10. Og har set hvordan de har udvidet med tiden, og mener helt klart at der er rigeligt med plads på Tivoli pladsen.
Man kunne jo smide tivolierne på Knudshoved i stedet.

Gæst

#17

2015-08-21 04:40

Jeg underskrev pga.mine børns sikkerhed på vej og hjem efter skole.

Gæst

#18

2015-08-21 08:00

Der skal sættes fokus på børnenes mulighed for at komme sikkert til og fra Birkhovedskolen, det er en uholdbar løsning med P-pladser lige op af skolen, det må simpelthen kunne gøres bedre?
Jesper Hauritz

#19

2015-08-21 09:16

Hvis politikerne var lidt fremsynede, afventer man bygningen af flere P-pladser i Nyborg og ser hvilken effekt Langeskov Station vil få på mængden af pendlere i Nyborg. Hvis man investerer i optimale fjerntogsforbindelser fra Langeskov Station, vil stationen kunne fungere som et godt supplement og aflastning til Nyborg Station.


Gæst

#20

2015-08-23 18:23

Først mange tak til initiativtager! Det er meget typisk Nyborg kommune/Tenik og miljø udvalget at tage den første, bedste, billigeste og mest praktiske løsning, for dem selv, frem for at tage hensyn til menneskers ve og vel. Nyborg har mange eksempler på den slags inkompetente løsninger og det ryster mig dybt at det denne gang skal gå ud over skolebørn!


Gæst

#21 Re:

2015-08-23 19:26

#1: -  

 nej til  bil karash siden skol


Gæst

#22 Re:

2015-08-26 10:55

#1: -  

 Så er det godt der er skole patrujle