Åbent brev til Folketinget omkring Tolke underskriftindsamling


Gæst

#1

2015-05-18 11:57

Bl. a. fordi en tolk blev dræbt samtidig med min søn d. 17. marts 2008, og fordi vi ganske enkelt ikke kan være andet bekendt.

Gæst

#2

2015-05-18 12:27

Tidligere OKS.
IFOR 1 - A-Coy
SFOR 5 - HQ-Coy

Gæst

#3

2015-05-18 12:30

Tolkene har hjulpet vores soldater så jeg vil sige de er nemmere at stole på end en tilfældig asylansøger vi ikke kender noget til. Selvfølgelig skal tolkene have mulighed for at få et trygt liv i DK

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-05-18 12:46



Gæst

#5

2015-05-18 12:52

Jeg skrev under, fordi jeg er mor til en veteran, som har nydt godt af tolkenes arbejde i Afghanistan. Jeg mener, vi bør vise vores taknemmelighed til de, som har kæmpet på vores side.


Gæst

#6

2015-05-18 13:02

Jeg underskrev denne underskriftindsamling, fordi det er vigtigt at lægge pres på de danske politikkere, så de afghanske tolke der har hjulpet Danmarks militære styrker under Danmarks krigsindsats i Afghanistan, med deres liv som indsats, kan få hjælp fra det officielle Danmark - som en tak for de afghanske tolkes UVURDERLIGE hjælp!

Gæst

#7

2015-05-18 13:11

Selvfølgelig skal vi hjælpe mennesker, der hjælper os, trods deres risiko!

Gæst

#8

2015-05-18 13:13

Er pårørende til til en veteran

Gæst

#9

2015-05-18 13:31

Det kan kun gå for langsomt med at hjælpe tolkene som har stået last og brask med Danske soldater, det er skammeligt at den sag ikke er i orden endnu
Shirin
Gæst

#10

2015-05-18 14:24

Det giver ingen mening hvis Staten ikke hjælper jeres afghanske kammerater og tolke, som jo har været loyale overfor Statens ideologi og ønsker for udviklingen af Afganistan. Sådan behandler man ikke sine venner, og sådan burde den danske Stat heller ikke behandle sine venner.
At den politik der føres efter min mening tager udgangspunkt i løgne og humbuk og historieomskrivning, det er så en anden sag. Men Staten burde hjælpe krigens ofre uanset om de er loyale afghanske tolke / kammerater til de danske soldater som kæmper side om side med de danske soldater for en fælles sag. Jeg synes alle krigene burde stoppes. Krigene giver ikke mening for den enkelte borger men tjener kun den rige verdens elites interesse. Boykot Krigene er mit bedste råd. Vi vil have Folkestyre og Ægte Demokrati her i Danmark. Folket ønsker ikke Plutokratiet, og den diktatoriske og meget korrupte styreform, Folket ønsker ej heller Dronning Margrete og det repræsentative demokrati. Folket ønsker sand frihed og en Jordklode der reageres ud fra ideologier som tager udgangspunkt i grundfølelsen Kærlighed og Sand frihed til blot at være....
Alt andet ligger meget fjernt fra menneskets sande natur og den pt. styrende verdensideologi vil fordufte så snart alle har læst og forstået Martin Tidsvilde's bog Magtens Paragraffer.....
Vi er ved at danne Folkerådet DANMARK som vil gøre sit for at komme korruptionen, magtmisbrugene og den administrative korruption til livs, og herved sikre retssikkerheden, som på nuværende tidspunkt er dømt ude. Ære Være de tapre soldater. I er blevet snydt gennem de mest raffinerede former for mind control til at tro at krigen handler om ting som den ej handler om. Den rige elite styrer os med frygt, samtidig med at de, som er allermest bange er Eliten selv, de er bange for deres eget folk vågner op som bevidste mennesker og ja Eliten afsløres jo i dette årti, som værende styret af mørke kræfter med de værste intentioner. Alex Jones og hans skare af journalister gemmer på et helt bibliotek af dokumentation for det rædselsregime som vi nærmer os kulminationen af. Dokumentationen findes i form af hemmelige dokumenter og vidneudsagn fra alverdens whistle blowers fra hele verden. Heldigvis står vi overfor et paradigme skift så hold modet oppe kære soldater og veteraner. Verden bliver god igen. Gud er kommet tilbage til jorden, han materialiserer sig i alle de højt udviklede spirituelle mennesker verden over som kæmper for fred og Kærlighed.


Gæst

#11

2015-05-18 14:56

Fra Danmarks soldater deltog og indtil nytår 2014 , har vi mistet 43 soldater...
De tolke der var en del af Danmarks mission , var med til at undgå vores tab ik blev større .
Det vil være fejt at love en ting , for derefter at trække løftet tilbage .

Gæst

#12

2015-05-18 15:26

Fordi jeg mener det er en svinestreg overfor mennesker, som troede på den samme løgn som vore soldater blev indoktrineret med.
Bare at lade dem i stikken, efter de har ofret alt. Nøjagtigt som vore hjemvendte soldater blev ladt i stikken. Endnu en svinestreg. Jo, Venstre har vist hvad de står for, hykleri og menneskeforagt.

Gæst

#13

2015-05-18 16:01

Af etiske og moralske årsager.

Gæst

#14

2015-05-18 16:29

det er jo flovt at Danmark ikke holder hvad der er lovet. Det er flovt at være dansker

Gæst

#15

2015-05-18 17:07

Jeg er tidligere udsendt soldat. På vegne af de tolke der har sat deres liv på spil, skammer jeg mig over behandlingen af nogle af de tolke der er i fare og har bidraget til danske soldtaters sikkerhed.

Gæst

#16 Oversættelse

2015-05-18 17:08

Man kunne også oversætte brevet til en række sprog. Det ville besværliggøre vores missioner,  men det er måske den løsning politikere ønsker.

Taktisk forum bruger  : O.Jensen 


Gæst

#17

2015-05-18 18:21

Vigtigt at støtte de folk da har hjælpet dansk, britisk NSTO soldater. Walk the talk.

Gæst

#18

2015-05-18 18:53

fordi det manglede da bare når vi har kunnet bruge deres hjælp at vi betaler tilbage med sikkerhed og tryghed i fremtiden !!!!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-05-18 19:52



Gæst

#20

2015-05-18 21:33

Man kan jo passende drage en parallel til Frankrigs modtagelse af Pieds-Noirs i 1962 eller USA's modtagelse af laotiske H'mong stammefolk fra 1975 og frem til 00'erne. Nu er der selv sagt et par væsentlige forskelle. Både i antal og profil.

Frankrig tog imod 1 mio. Pileds-Noirs i 1962 og USA har fra 1975 og frem til 00erne genhuset over 260.000 H'mong stammefolk. Pieds-Noirs var af fransk afstamning hvorimod H'mong er et etnisk mindretal, der kæmpede mod Patet Lao og den Nordvietnamesiske hær.

Indledningsvis, blev en stor del af de H'mong stammefolk, der havde kæmpet side om side med den amerikanske hær, evakueret i 1975. Sidenhen påtog USA sig et ansvar for genhusning af titusindvis af H'mong stammefolk fra flygtningelejre i Thailand. Pointen er, at USA og Frankrig i forbindelse med to ikke videre populære krige påtog sig et aktivt ansvar for deres respektive rolle i konklikterne.

At man tog imod disse mennesker, der (på godt og ondt) havde kæmpet side om side med franske og amerikanske styrker, var tæt knyttet til en opfattet etisk forpligtigelse i både USA og Frankrig. Selv 30 år efter Vietnamkrigens afslutning tog USA stadig imod H'Mong flygtninge, fordi man anerkendte deres loyalitet overfor USA, i en krig, de fleste ellers har haft travlt med at glemme...

Det står mildest talt i skærende kontrast til balladen om hvorvidt Danmark har en etisk forpligtigelse og et moralsk ansvar over for en håndfuld lokale tolke fra Irak og Afghanistan. Hvad tolkene angår, er det ikke et spørgsmål om at "åbne sluserne" for flygtninge i almindelighed. Det er derimod et spørgsmål om hvorvidt praktiseret loyalitet fra de tolke, der virkelig har leveret varen, blot går den ene vej, eller om der er tale om en gensidig relation.

Frem for at lade forhenværende nøglemedarbejdere, der har tjent danske interesser med livet som indsats, i stikken, bør disse mennesker så tildeles en særlig beskyttelse af den danske stat? eller skal man i stedet sætte kikkerten for det blinde øje og lade som ingenting i håbet om, at det er glemt næste gang Danmark forsøger at inddrage lokale i et andet konfliktområde?

I den pågældende sag, er det moralsk anstændige svar ligeledes det strategisk rationelle valg. Det er ikke så tit det sker men det er tilfældet her! At lade tolkene i stikken er både dybt forkasteligt og torske dumt...


Gæst

#21

2015-05-18 22:23

Fordi jeg syntes det er svineri at behandle de tolke på den måde
Johnny Boalth Lambertsen
Underskriftindsamleren

#22 Re:

2015-05-19 01:30

#1: -  

 Derfor er det så vigtigt,  vi skylder dem det af hjertet <3


Gæst

#23

2015-05-19 04:32

Jeg er familie til en veteran.
Samtidig er jeg med i bestyrelsen til Veteran Oasen

Gæst

#24

2015-05-19 04:58

Det er enkelt... ALT andet ville være forkert

Gæst

#25

2015-05-19 05:31


Fordi jeg skammer mig over være en del af et samfund, der på den ene side vil have et forsvar parat til indsats hvor som helst på kloden, men på den anden side forventer, at selv samme forsvar skal kæmpe med den ene arm på ryggen og med forældet udstyr.
Det er skammeligt, hvor lidt der bliver gjordt for både de hjemvendte og de efterladte. Det er skammeligt, at se deres indsats og ofre ente forklejnet eller direkte fejet ind under tæppet i den politiske korrektheds navn.
Det er skammeligt, at de mænd og kvinder der dræber og dør på vores mandat, fordre så lidt hæder.