Imod nedsættelse af den kriminelle lavalder

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod nedsættelse af den kriminelle lavalder.


Gæst

#751

2015-06-01 21:08

Fordi børn kan hjælpes

Gæst

#752

2015-06-01 21:16

Jeg skrev under, da jeg opfatter det, som vanvittigt at nedsætte den kriminelle lavalder til 12år. Børn skal IKKE være små voksne med voksenansvar, for børn skal have den frihed at vokse op, som børn med frihed til at lege og drømme. Den der ikke får lov at drømme i barndommen, vokser op uden friheden til at have drømme og visioner som voksne (frit fortolket efter Carl Scharnberg) <3

Gæst

#753

2015-06-01 21:16

Vi skal ikke have et samfund der straffer børn. Ingen er født kriminelle. Og alle fortjener en chance. Straf er ikke vejen frem. Lad os dog bruge resourcerne til at forebygge, og hjælpe dem der har det svært..politikerne der foreslår dette skulle skamme sig.. Hvad tænker de dog på.

Gæst

#754

2015-06-01 21:18

Fordi jeg er imod nedsættelse af den kriminelle lavalder.

Gæst

#755

2015-06-01 21:18

Hvad?! Når vi ved at unge først kan forudse konsekvenser af deres egne handlinger ved 23 års alderen...

Gæst

#756

2015-06-01 21:23

Komplet idioti. Og et bevis på stat, kommuners uduelighed i forebyggelse og tiltag på børne området. F.eks. normering nedskæring på børneinst., for mange elever pr lærer i skolerne. Osv. osv.

Gæst

#757

2015-06-01 21:48

Det er endnu et angreb på det såkaldte Underdanmark fra højrefløjens side. Fordi hvis børn vil det være, der havner i den fælde ? Det er drenge med flygtninge baggrund, fra familier med angst og tortur i familiehistorien, det er drenge fra udsatte familier i byer og i udkantsdanmark.
Giv det "vidunderlige" danske samfund mulighed for at hjælpe dem og kan de ikke hjælpes, er det tids nok at give op, når de bliver udvoksede i deres hjerner ! Fri mig for tåbelige Amerikanske tilstande ! De har prøvet den metode og eneste afkast, er profitten til de private fængsler ! I Danmark er vi da bedre end det, er vi ikke ??

Forunderlig er det at alle lovændringer her i landet, altid er stramninger og altid tager udgangspunkt i den utilpassede promille. Er den lovgivende magt så bange for 50-100-200 radikaliserings truede bandedrenge, ditto socialt misrøgtede og for ikke at nævne samme antal mulige "Dovne Robert'er" at al lovgivning skal strammes, så flere millioner danskere ikke kan rør sig ?

Gæst

#758

2015-06-01 22:29

Jeg underskrev her fordi:
1. Jeg er far til en 12-årig, hvis øjne er mere 8 år end 16 år
2. Jeg havde selv en tryg bardom som 12-årig, hvor jeg aldrig tvivlede på mine voksnes gode viljer overfor mig

Gæst

#759

2015-06-01 23:01

Fordi det er hul i hovedet at behandle udsatte/kriminelle børn som voksne. Det vil ikke løse nogen problemer men skabe en masse nye.
http://arbejderen.dk/indland/kendt-juraprofessor-samler-underskrifter-mod-bl%C3%A5-blok

Gæst

#760

2015-06-01 23:34

12 årige skal ikke fremstilles for en dommer efter mindre lovovertrædelser, at få børn på rette vej igen, må være pædagoger og et forældreansvar.

Gæst

#761

2015-06-01 23:40

Fordi jeg betragter mennesker under 16 år som børn, som man af udviklingsmæssige grunde, ikke kan give samme ansvar og behandling som voksne ! Det være sig økonomisk, sexuelt og retsligt !
Og jeg er sikker på, det vil skade et barn, hvis man alligevel gør det !

Gæst

#762

2015-06-01 23:52

Fordi jeg betragter mennesker under 16 år som børn. Der af udviklingsmæssige årsager, ikke skal behandles som voksne ! Det være sig sexuelt, økonomisk, og retsligt m.m.
Jeg er overbevist om, at gør man det alligevel, gør det ubodelig skade på barnet/ mennesket !

Gæst

#763

2015-06-02 04:23

Der er så mange andre måder man kan bruge til at hjælpe børn der begår "fejl".

Gæst

#764

2015-06-02 04:23

hvis børn i 12 års alderen er blevet kriminelle er det jo startet lang tid inden, hvor der har været mulighed for at gribe ind. Vi er vel stadig et human land, som ikke sættet børn i fængsel, som straf. Hvad bliver det næste, skal spanskrøret sætter i brug igen. Vi ved at afstraffelse ikke virker, men skaber had. Spørg bare bedsteforældre generationen, hvad de mente om lærer der straffede. Lad os bruge positiv opmærksomhed. Se på deres ressourser frem for begrænsninger. Byg videre derfra. Tillid og tro kan flytte bjerge

Gæst

#765

2015-06-02 04:48

Det vil være en katastrofe at begynde at gribe børn an med en retspraksis.

Gæst

#766

2015-06-02 04:58

Børn kan ikke overskue konsekvenser, der kan påvirke resten af ders liv, og de skal derfor ikke udsættes for at skulle tage stilling til ting, der kan få stor indflydelse på hele deres fremtid. Samtidig kan effekten af de fejl, de begår, ødelægge deres chancer for at få et godt liv, hvis alle fejl og al adfærd skal noteres så tidligt. 15 år er tidligt nok, måske endda også for tidligt. 12 år er hel hen i vejret!

Gæst

#767

2015-06-02 06:13

Man kan ikke straffe børn ved en domstol i den alder det har de ingen forståelse for det vil være mere efektiv at forklare ved samtaler stille og rolig hvad der kan ske hvis man ikke retter sig ind og stopper med det man har gang i

Gæst

#768 Re:

2015-06-02 06:40

#680: -  

 De skal jo heller ikke i fængsel, prøv nu lige og læs det hele igennem før du udtaler sådan noget vrøvl.
De skal blot have en "afstrafning" lidt i form af samfundstjeneste.

Deres forsalg bygger på at ramme den unges kriminelle løbebane før den udvikler sig, derved give dem en "straf" første gang de laver noget ulovligt. Så de får øjnene op for det ikke er den rigtige vej at bevæge sig.


Gæst

#769

2015-06-02 06:44

Børn i 12 års alderen er et produkt af deres omgivelser og forældre. Deres handlinger skal ikke stilles for en domstol! De skal have hjælp og støtte. Hvis politikerne oprigtigt mener de vil skærpe retssikkerheden for børn og unge må der være mange flere bedre måder at gøre det på end stille børn for en domstol!

Gæst

#770

2015-06-02 06:57

fordi man ikke kan sikre et godt og tillidsfuldt socialt arbejde med en udvidelse af straffeloven

Gæst

#771

2015-06-02 07:00

Fordi at lovforslaget fjerner noget principielt i vores kultur, og skal ikke bruges som usmageligt valgflæsk. Desuden vil det ikke hjælpe en pind. Hvilken 12-årig "kriminel" ville kunne overskue en sådan konsekvens. Det kan de voksne kriminelle jo knap nok.


Gæst

#772

2015-06-02 07:28

Det er helt hen i vejret at gøre så unge mennesker kriminele. De er jo ikke voksne. I stedet
skal der være konsekvens med afvaskning af grafiti oprydning osv.fra det 15 år.
12 år ?????


Gæst

#773

2015-06-02 07:35

Fordi nedsættelse af den kriminelle lavalder i mine øjne er helt og aldeles forkert, og udtryk for et afstumpet menneskesyn. Som advokat der arbejder meget med unge, ser man, at det slet ikke er straf, men helt andre midler der skal til, for at gøre en indsats der virker.

Gæst

#774

2015-06-02 07:35

Det er for tideligt at introducere børn og unge for det danske retsvæsen, uanset i hvilken form.

Gæst

#775

2015-06-02 07:50

For at børn kan udvikle sig til gode samfundsborger er det vigtig med gode voksen kontakter i og uden for hjemmet.
Så derfor må der sættes ind på forbyggelse ,