Ingen anlægslov til en Egholmmotorvej!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ingen anlægslov til en Egholmmotorvej!.


Gæst

#1

2015-04-02 16:57

Egholm og turen ved Limfjorden der går parallel med Nørholmsvej, består af en enestående natur, hvor man kan finde fred og ro, et sted man kan stresse af, uden at være plaget af støj, jeg kan ikke forstå at nogen ønsker at ødelægge dette. Der er ikke mange af disse åndehuller i en fortravlet by som Aalborg.

Gæst

#2

2015-04-02 17:20

Den vil give et støjinferno i meget store dele af Aalborg og Nørresundby. Med motorveje både i øst og vest vil Aalborg/Nørresundby blive plaget af støj ved alle vindretninger. Der er alt for lidt opmærksomhed på følgerne af støjgener.

Gæst

#3

2015-04-02 17:43

Er inderligt imod at Limfjordsstrækningen på Aalborg siden syd for Egholm bliver ødelagt for de mange, mange som nyder kystturen til fods og cykel. Det naturlige og rige dyreliv smadres og støjen tager resten fra dette skønne rekreative område - en rigtig dårlig ide med den motorvej

Gæst

#4

2015-04-02 19:47

Det politiske rod i Aalborg skal ikke gå ud over sagesløs naturområder.
Anders W

#5 Staten kan spare 3 mia.

2015-04-02 21:59

Staten misbruger borgernes skattekroner, hvis de påbegynder byggeriet af en løsning for 8 mia. kr. når der foreligger omfattende kritik af de beregninger, der er benyttet til at udråbe denne linjeføring på en mark ude vest for byen som bedre end en linjeføring centralt i Aalborg på det sted, hvor langt de fleste ønsker at passere Limfjorden. Her kan man nøjes med at anlægge et enkelt ekstra rør med reversible kørebaner, der vil koste det halve, se (http://www.trafikaltfolkeparti.dk/3). De sidste 10 års trafiktal viser, at den årlige trafikstigning vil være så lille (visse år endda negativ), at man sagtens kan løse kapaicitetsproblemet lang tid frem med et ekstra tunnelrør, der samtidig kan fungere som reserve ved uheld og vejarbejde netop på det sted, hvor behovet er størst. Ved de ofte forekommende uheld i Limfjordstunnelen kan man ikke bruge Egholmmotorvejen som omvej fra Frederikshavn mod Aalborg Øst (herunder sygehuset), al denne trafik kan ikke passere gennem byen.


Gæst

#6

2015-04-03 06:35

Egholm skal bevares som den er...uden motorvej

Gæst

#7

2015-04-03 10:04

Jeg er meget imod at bygge motorvej over Egholm og i øvrigt ødelægge Vest Aalborg, udvid nuværende

Gæst

#8

2015-04-03 10:36

Fordi det er en virkelig dum ide at ødelægge det naturskønne Egholm, som mange mennesker bruger som et af de eneste åndehuller i Aalborg.Man kan i stedet udvide eller bygge et nyt tunnelrør i forbindelse med det allerede eksisterende.n

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-04-03 10:43



Gæst

#10

2015-04-03 11:37

Jeg underskriver p.g.a. at det vil være synd for Egholm, et naturhul midt i Limfjorden, tæt på Aalborg.
Samtidig bor jeg i Mølholm, Aalborg vest, med fred og ro lige ned til Fjorden.

Gæst

#11

2015-04-03 16:00

Jeg skrev under, fordi Egholm og engene syd for Limfjorden, hvor vejanlæg m.v. skal anlægges, er unikke naturområder, som er bynære og til glæde og tilgængelige for alle storbyens borgere. De har et højt niveau af biologisk mangfoldighed, fungerer som spredningskorridor for et stort antal dyr og planter og bruges som rekreative udflugtsmål af af en tusindtallig skare af byens borgere. Store dele af arealerne er tillige beskyttet natur - § 3-natur. § 3 i naturbeskyttelsesloven har jo netop til formål at beskytte de særlige naturværdier, som er under pres fra byudvikling og infrastrukturanlæg.

Gæst

#12

2015-04-03 16:35

Mere veje skaber mere biltrafik. Det har vi ikke brug for. Langtfra.

Gæst

#13

2015-04-03 22:33

Mit forslag er : at bygge et 3. rør ved tunnellen og at lave forbedringer på eksisterende vejnet. Hvis en ny forbindelse skal bygges, skal den etableres ved Aggersund eller et passende sted vest for Nibe.

Gæst

#14

2015-04-04 09:44

Har været journalist i Aalborg - og bl.a. besøgt Egholm - som er unik - og som vil
blive ødelagt , hvis der kommer en motorvej igennem

Gæst

#15 Støj og forurening

2015-04-04 14:37

Idet der næsten altid er vestenvind, få vi både støj og udstødnings partikler blæst ind over Aalborg.


Gæst

#16

2015-04-04 16:11

Bevar den vigtige natur ved Egholm. Ganske unik. Tænk over det politikere !!

Gæst

#17

2015-04-04 19:48

Jeg kan ikke protestere nok mod den vanvittige ide, det er at placere en motorvej hen over et særdeles rekreativt område, som benyttes af et stort antal borgere hele året som lise for krop og sjæl. Det er helt umuligt at forstå, hvad der foregår i hovedet på de FOLKEVALGTE politikere. Har de kun øje for magt og prestige og ikke for øre for faktiske behov? Det er ærlig talt skamfuldt!

Gæst

#18

2015-04-04 22:21

For en uges tid siden gik jeg en tur langs Limfjorden. Turen gik fra Nørresundby og ud på den anden side af Egholm. En tur på 2½ time tur/retur. Jeg har aldrig været så langt ude. Ikke en gang på cykel. Men sikken en tur! Selv på en regnfuld og blæsende dag var det flot at kigge over på Egholm. Hvor var det dejligt at se det liv der er, selv på denne tid af året. Svaner, ænder, hættemåger, skarver og fiskehejrer var nogle af de fugle, jeg så på nordsiden af Egholm tæt inde under land på Nørresundby-siden. Mon også det fugleliv vil være der for os, hvis en bro over Egholm bliver en realitet? Hvordan reagerer fiskelivet Limfjorden? Fiskelivet der er grobund for noget af fuglelivet. Jeg håber, at politikerne tænker sig om, og laver en 3. gennemføring UNDER Limfjorden. 

Lad os bevare Egholm som den  naturperle den er!


Gæst

#19

2015-04-05 09:53

Vi kan da ikke bare se til at Egholm ødelægges, og habitatdirektivet overtrædes ved at man lave motorvej gennem bilag 4 arternes levesteder.

Gæst

#20

2015-04-05 10:27

Det skriger til himlen at føre linjen over Egholm, INGEN rationelle beregninger taler for en forbindelse over Egholm.
Men det har åbenbart stor betydning for "visse" personers eftermæle..
Og så 5 minutter hurtigere i City syd for under 5% af den nordjyske befolkning, der er SÅ vigtigt..

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-04-05 13:34



Gæst

#22

2015-04-05 13:36

Lade Egholm og dens natur være i fred!

Anonymous

#23

2015-04-05 20:59

Det er et ualmindelig kønt område, som det vil være gak i låget at ødelægge / spolere.

Gæst

#24

2015-04-06 09:48

Jeg menr ikke en Eghomsforbindelse er relevant

Gæst

#25

2015-04-06 13:49

Det kan ikke være rigtigt at vi skal ødelægge denne skønne ø med en motorvej!