NEJ tak til uligeløn

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til uligeløn.


Gæst

#51

2015-04-09 15:33

Fordi jeg er fuldstændig enig . Totalt uretfærdig så lavlønnen sygeplejersker er og spec når man ved hvor stort en ansvar vi har.
Anita

#52

2015-04-09 15:34

Fordi jeg er fuldstændig enig . Totalt uretfærdig så lavlønnen sygeplejersker er og spec når man ved hvor stort en ansvar vi har.


Gæst

#53

2015-04-15 17:00

En vigtig sag, der får alt for lidt opmærksomhed. Uanset hvilket fag man er i skal ens løn følge ens uddannelseslængde, kompetencer og ansvar. Det har man brugt alt for mange år på at ignorere i dansk politik, når snakken faldt på vores sygeplejersker. Må 2015 blive det sidst år vi kan sige det.


Gæst

#54 Re:

2015-04-15 17:10

#53: -  

 Hørt!

Tempel1

#55 Re:

2015-04-20 06:50

#1: -  

 Løn til sygeplejersker idag er et HÅN! vi får mindre end en ufaglært på en fabrik for at redde livene til patienter...det er det politikere mener vi er værdt. Og samtidig skærer de ned så meget at vi skal løbe endnu stærkere for en rådden lav løn som ikke tilsvarer ansvaret eller uddannelsen vi har.

Mindste Grundløn burde være kr. 30 000.- per måned + tillæg. og når vi taler om tillæg..hvem i alle dage har fundet ud at det er OK at om en sygeplejerske har høj annsienitet så skal hun have et højere tillæg... det skal da være lig løn for lig arbejd = arbejder vi aften, weekend eller nat så skal tillæg være ens uanset annsienitet! Det er da det som er retfærdigt, man har lige så ubekvewm arbejdstid som den anden om man har en lav grundløn eller ej. Den med højere annsienitet har allerede en højere grundløn i udgangspunktet, men en ubekvem arbejdstid er altså ens for alle.


Gæst

#56

2015-04-20 07:08

Det er vigtigt, at vi står sammen om dette, for at gøre en forskel!

Gæst

#57

2015-04-20 07:15

For at sikre sygeplejersker en højere løn og bedre arbejdsforhold, så man som sygeplejerske ikke bliver syg af at passe sit arbejde!

Gæst

#58

2015-04-20 07:23

For at sikre en højre løn og bedre arbejdsforhold for sygeplejersker, så man som sygeplejerske ikke bliver syg af at gå på arbejde !

Gæst

#59

2015-04-20 08:16

Det er skandaløst at vi skal sparer på sygeplejersker, når de mangler i stor grad. UTH sker pga for lidt hænder.
Også er lønnen alt for lidt ift. det ansvar vi har for at redde menneskeliv!

Gæst

#60

2015-04-20 10:33

Lønnen skal ganske simpelt matche uddannelse og arbejde også selvom jobbet primært udføres af kvinder.

Vi står ofte med stort ansvar, der kan gælde liv eller død.... Vi arbejder døgnet rundt, påske, pinse jul - aften, nat og dag. Treholdsskifte der for mig og mine kollegaer betyder, at vi bliver nødt til at arbejde på deltid, for at kunne få det til at harmonere med bl.a. familieliv, at vælge fuldtid til kan ikke svare sig, hverken ift LØN eller eget helbred


Gæst

#61

2015-04-21 09:10

Er selv sygerplejerske, meget glad for det men krav og ressurser er ikke forligentligelige. Og vi har en kæmpe ansvar

Anonymous

#62

2015-04-24 10:14

Jeg er enig at lønnen SKAL op, jeg mener en grundløn på ca. 30 000.- burde være det niveau man skal stile efter. Iflg. en folkeafstemning i Norge hvor FOLKET skulle svare på hvilket erhverv de mente var det vigtigste i samfundet, kom sygeplejerske på 1.plads - lønnen skal afspejle sig i vores uddannelse, vores kompetence, vores ansvar og vores vigtighed i samfundet. Spørg jer selv, og bed politikere spørge sig selv; Hvad sker om der ingen sygeplejersker var?

Gæst

#63

2015-04-26 20:13

Jeg har haft denne holdning i mange år. Det er virkelig urimeligt. Og en af grundene til at jeg forlod branchen.

Gæst

#64

2015-04-30 15:17

Fordi jeg er fuldstændig enig i artiklens indhold!

Gæst

#65

2015-04-30 16:13

Det er under al kritik at plejepersonale generelt er så dårligt betalt... Det er menneskeliv vi har med at gøre... Desværre værdsættes døde ting højere rent økonomisk.
Vi arbejder med mennesker fordi vi kan lide det, men vi har også et liv. Vi har vagter på skodtidspunkter, hvor tillæg er latterligt lave. Spørg hvilken som helst anden faggruppe om de vil nøjes med 40-50 kr ekstra for natarbejde pr time.....
Det er ikke bare et Florence Nightingale-gen vi stiller til rådighed.

Gæst

#66

2015-04-30 20:49

Ønsker ligeløn for begge køn.

Gæst

#67

2015-05-01 22:14

Fordi det er fuldstændigt urimeligt at jeg efter 40 år som akut- og anæstesisygeplejerske kun har en løn på 26.000,- om måneden. Og ja det er brutto.
Jeg og mine kolleger har reddet livet for rigtigt mange mennesker i de år. Vi har kæmpet for dem, har gennem mange år puklet døgnet rundt, året rundt, har arbejdet når andre gik om juletræet med deres børn, har måtte undvære frokost og tissepauser pga travlhed, har enorme mængder overarbejde pga akutte og dårlige patienter og politiske beslutninger, som ikke hænger sammen i vores hverdag.
Så derfor skriver jeg under. Jeg vil have en værdig løn

Gæst

#68 Re: Re:

2015-05-01 22:16

#55: Tempel1 - Re:  

 ja så meget højere løn har man altså ikke. Jeg er ikke steget i 30 år. Ingen ide i at bekæmpe hinanden. Det er vel det urimelige i uligelig vi skal stå sammen om eller hvad?


Gæst

#69

2015-05-02 06:32

Fordi alt andet end ligeløn er uretfærdigt.

Gæst

#70

2015-05-07 22:24

Jeg syntes det er utroligt at vi stadigvæk har ulige løn i år 2015
Vi har kæmpet så længe, men har fået alt for lidt ud af vores
Kamp, men forhåbentlig vil en fortsat kamp ikke være forgæves
Hvis vi opgiver kommer vi jo aldrig tættere på ligeløn m.m

Gæst

#71

2015-06-26 15:08

Jeg bliver så glad for at se hvor mange der kan se de udfordringer der er i forhold til sygeplejerskers løn  - jeg håber inderligt at i alle vil involvere jer i vores fagforening og selvfølgelig stemme når der afholdes urafstemning ved OK forhandlinger. Husk at DSR er en af de få fagforeninger der spørger medlemmer hvad de synes om resultaterne. 


Gæst

#72

2015-06-27 04:34

Fordi det er arbejdet der udføres der skal aflønnes -IKKE kønnet!!! Alt andet er OLDNORDISK!!!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-06-27 07:30



Gæst

#75

2015-07-11 06:50

I over 35 år har vi været bagud lønmæssigt.
Da jeg startede som sygeplejerske sagde vores fagforening ,at vi ikke kunne forvente noget fra den ene dag til den anden. Vi skulle tage det " lange seje træk ".
De / vi trækker endnu og det er de samme fraser der bruges.
Om to år går jeg på efterløn. Men jeg vil støtte kampen for fremtidens sygeplejersker . Min datter starter på uddannelsen til september.