Minimumsnormeringer NU!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Minimumsnormeringer NU!.


Gæst

#301

2015-04-23 20:35

For vores og fremtidens børn!!

Gæst

#302

2015-04-23 20:57

Fordi det er så vigtigt for børnene at have voksne nok omkring sig.

Gæst

#303

2015-04-23 21:32

Arbejder selv i SFO,og ved derfor det meste om hvad en dårlig normering gør i forhold til, at levere en god kvalitets pasning hver dag.
Eva Madsen

#304

2015-04-23 21:42

Fordi som BUPL siger i deres seneste kampagne: Vores børn har ret til flere pædagoger. Det er det mindste, vi kan gøre for vores børn ❤️


Gæst

#305

2015-04-23 22:14

Jeg arbejder som pædagogmedhjælper i en vuggestue. Efter at Frederiksberg kommune har besluttet at vi ikke længere får PAU elever i praktik i vores institution, har vi været minimum en mand for lidt altid. Den PAU elev talte ikke med i vores normering, men det burde den. For hverken vores eller børnenes hverdag kan hænge ordenligt sammen uden den ekstra person.
Vi skal tage os af babyer der ikke kan gå, super sensitive børn, og børn der har ekstremt svært ved at være væk fra deres forældre. Det er hårdt! Det er hårdt for os pædagoger og medhjælpere. Og det er ikke mindst hårdt for børnene, for vi er simpelthen ikke personale til at sørge for meget andet end det højest nødvendige. Som feks at gå en tur eller læse en bog med nogle af de børn der ikke altid skriger højest efter opmærksomhed. Vi er ikke pldagoger nok til at fordybe os i børnenes sproglige eller motoriske udvikling. Og vi er ikke pædagoger nok, til at sørge for at hver dag er rar for alle - fremfor bare 'overlevet'. Vi gasper efter vejret i institutionerne, for vi har brug for at normeringen forbedres, så vi kan sørge for det bedst mulige opvækst for børnene. Vi er ikke bare en pasnings ordning. Vi er dem der sørge for halvdelen af barnets hverdag og opvækst. Og politikerne skal lade være med at negligere det.

Gæst

#306

2015-04-23 23:26

Fordi det er super vigtigt at kæmpe for børns ret til trivsel!

Gæst

#307

2015-04-24 05:49

Har en søn i børnehaven, og synes det er kaos for børnene ikk at have flere voksne, der kan hjælpe med at stoppe konflikter, hjælpe dem med ting og have en tryg relation til. Starkels vores børn i dag. Det skal laves om NU

Gæst

#308

2015-04-24 06:29

Har en søn i børnehaven og ved hvilke ringe vilkår børn har i dag. Gør nu noget ved det!

Gæst

#309

2015-04-24 06:47

Fordi det er ved at være ren opbevaring og ren tilsyn af børn i SFO der er få voksne ansat. Det er en stor hjælp når vi får pæd. Stud. Eller praktikanter det overlever vi på.
Nu må det snart være nok!
Stakkels forældre der ikke tør klage fordi de har brug for pasning ville ønske at de snart stod sammen og forlangte en ordentlig pasning af deres børn det er heller ikke billigt. Så kom nu ind i kampen vi pædagoger kan ikke kæmpe alene.

Gæst

#310

2015-04-24 07:12

Der gjorde jeg fordi jeg Idag afleverede min 4 årig søn til en pædagogmedhjælper som sad alene med mindst 12 børn. Ingen kritik til hende hun klarede det fantastisk tog godt i mod dem der kom ind, men der var jo børn iver det hele og masser af larm og børn der kastede med ting i stedet for at lege.

Gæst

#311

2015-04-24 07:26

Daginstitutionerne er efterhånden så presset, at en minimumsnormering er nødvendig, selvom det så kan blive svært at hæve normeringen i fremtiden.

Gæst

#312

2015-04-24 08:09

Fordi jeg er uddannet pædagog og synes ikke mit arbejde giver mening længere. Jeg skal skrive udvikling og ugeaktiviteter og andre parirer. Men når vi er få hænder til mange børn går der alt for meget tid fra børnene og vi gør ikke vores arbejde ordentligt. Jeg er en af mange der overvejer at forlade børneområdet, fordi vi føler at vi ikke gør nok. Alt er halvt gjort og det er ikke tilfredsstillende.

Gæst

#313

2015-04-24 09:45

Jeg er pædagog og sygemeldt med stress. Jeg kan ikke følge med på arbejde, og jeg kan ikke stå inde for det, der foregår. Jeg er samtidig mor til to forsigtige og generte børn. Jeg oplever ikke, de får den nødvendige støtte til at klare udfordringer, da de voksnes opmærksomhed går til de mere udadvendte børn.
Anette

#314

2015-04-24 10:03

På mine pigers stue er der desværre meget meget ofte kun 1 voksen indtil 9-9.30 til at passe 21børn fra 0-5 år!

Stakkels pædagog og stakkels børn....


Gæst

#315 Re:

2015-04-24 10:05

#310: -  

 hos os er det desværre normalt, men på mine pigers stue er det 1 voksen og 21 børn


Gæst

#316

2015-04-24 10:30

Jeg har selv 4 børn og er selv uddannet pædagog. Derfor ved jeg godt, hvilken betydning nedskæringer har det i daginstitutionsområde. Det går både ud over børnene og også de ansatte. Man som pædagog får det svært ved at sikre kvaliteten i det daglige arbejde, når der mangler flere hænder. Og der er også mange som bliver psykisk og fysisk slidt og dermed udbrændt. Ja og også de små uskyldige børn, der mest kommer til at betale prisen. Hvis der vil spares mere penge fremover, skal sikres kvaliteten i det pædagogiske arbejde og dette kan gøres efter min mening ved at der sættes mere penge på daginstitutionsområdet for at øge normeringen i institutionerne.

Gæst

#317

2015-04-24 13:28

For at få flere hænder i børnehaverne!!!

Gæst

#318

2015-04-24 13:37

Der er rigtig mange grunde til det, men den primær grund må være et vi alle spare penge på sigt ved at give alle børn en bedre start at på institutionslivet og for at bryde en social arv m.m.

Gæst

#319

2015-04-24 15:06

Fordi børnenes udvikling og trivsel afhænger af tilstedeværende voksne, hvilket er svært hvis ikke umuligt, uden minimumsnomering.

Gæst

#320

2015-04-24 15:12

Det er et ærgerligt syn på institutionernes legepladser, hvor børnene passer sig selv, imens de voksne holder "vagt" på sidelinien...

Gæst

#321

2015-04-24 15:55

Jeg arbejder som pædagog i en vuggestue og frustreres gang på gang over det faktum, at jeg ikke kan tilbyde alt det, børnene har brug for. Det resulterer i, at jeg ikke kan stå inde for mit eget arbejde. Flere hænder, tak!!

Gæst

#322

2015-04-24 16:33

Jeg er støttepædagog. Jeg ved godt, hvor vigtigt det er med god normering, hvis vi vil gerne have, at børn lære mere og være en del af fællesskabet.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-04-24 16:38


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-04-24 16:47



Gæst

#325

2015-04-24 17:32

Fordi det er brug for det. Det er fremtidens undergang hvis der ikke gøres noget. Så vi må råber op og råbe højt. Alle samme.