Konsekvenser til kommuner som sjusker, begår fejl og misbruger lovgivningen


Gæst

#51

2014-10-21 15:10

Super med en underskriftindsamling..
STØTTER op omkring det, for det er sgu for nemt at være offentlig instans ..
Efterårs hilsner & smil herfra
Annasofie :o)

Gæst

#52

2014-10-21 19:31

De skulle selv prøve at blive syg i dagens Danmark:-(
bettina hansen
Underskriftindsamleren

#53 Re: Hjælp kan måske findes her.

2014-10-21 19:45

#41: Hansen - Hjælp kan måske findes her. 

 Hej og tak for din hilsen. Er i k10 og så har jeg lovgivningen tæt på, da jeg har en halv socialrådgiverudd. som jeg desværre måtte opgive grundet min ryg og  gener den gir

bettina hansen
Underskriftindsamleren

#54 Re:

2014-10-21 19:48

#22: -  

 Det gør mig ondt at du er kommet så langt ud for det skulle ikke kunne ske i vores samfund, men desværre ynder kommunerne at gøre brug af det de tror er deres magt, og kun fordi rigtig mange ikke kender lovgivningen. Trist det skal være sådan. Held og lykke til dig

bettina hansen
Underskriftindsamleren

#55 Re: lægeskøn forsvundet og slettet fra drev

2014-10-21 19:51

#14: Sara - lægeskøn forsvundet og slettet fra drev 

 Kender det selv. Nogle steder i min journal hedder jeg Britta og går til psykolog. Dette undskyldte de også men alligevel hedder jeg stadig Britta , har dog fået slettet det med psykologen. Held og lykke til dig også

bettina hansen
Underskriftindsamleren

#56 Re:

2014-10-21 19:53

#2: Rita -  

 Hej

Kommunerne giver både stress og man bliver nedbrudt på det psykiske pga. man skal kæmpe for det man har ret til. Tror alle os syge har begge dele.


Gæst

#57

2014-10-21 20:47

Randers kommune har alle 4 fejl.!!!!!!!!!!!

Gæst

#58

2014-10-21 20:56

Randers Kommune har alle 4 fejl
Sara

#59 Re: Re: lægeskøn forsvundet og slettet fra drev

2014-10-21 21:50

#55: bettina hansen - Re: lægeskøn forsvundet og slettet fra drev 

 Mange tak. Jeg har forsøgt at snakke med erstatningsadvokater og ifølge dem er der ikke noget at gøre. Som jeg siger....det kan bare ikke passe at de kan slippe afsted med det bare med en undskyldning. Hvis andre lækker på cpr numre, så koster det fyreseddel eller måske noget andet. Hvis det sker i jobcenter er det bare "undskyld" uden at have konsekvens. Jeg håber virkelig du har nok materiale fra alle os der har besvaret herinde? Held og lykke med det fremtidige arbejde i at kunne stille jobcenter til ansvar så der kommer konsekvens for sjusk og hvad der ellers foregår derude i jobcentrene! Du kæmper manges sager på samme tid og det er rart. Håber du/vi får trumfet noget godt igennem, for der er mange steder det halter på den ene eller den anden måde. Noget andet er også at jeg har takket være advokat fået godkendt arbejdsprøvning og deri er vurderet jeg har haft en effektiv atbejdstid på 1 time de dage jeg er mødt op og kommunen foreslår jeg kan kontakte en person der står for smertetaklingskursus og jeg selv skal ringe til vedkommende. Intet tværfagligt tilbudt for at forbedre min arbejdsevne. Jeg har derfor kontaktet privat socialrådgiver og hun mener min sag klart er en sag for rehabiliteringsteamet. Hun har nu fuldmagt i min sag indtil jeg er i mål. Jeg har selv spurgt jobcenter inden jeg kontaktede bisidderhjælpen.dk om min sag skal forelægges rehabiliteringsteamet med tværfaglig indsats ud fra rapporten og det skal den ikke, fordi alt skal være afprøvet først. Jeg spørger direkte hvad der skal afprøves og svaret er "det kan være så meget". Intet konkret og det er så uproffesionelt sagsbehandling og dårlig forvaltningsskik. Jeg ser frem til at bisidderhjælpen kan få mig i tværfaglig indsats og forhåbentlig godkendt til flexjob. Alternativet vil være førtidspension som 37 årig ifølge bisidderhjælpen. Suk. Min sag har været aktiv i nu 2,5 år. Når min sag er endeligt afsluttet håber jeg fysikken er stærk nok til at jeg kan skrive en slags dagbog over hele min sag og måske åbne øjnene på diverse politikere er der bør være meget mere opsyn både med jobcenter og ankestyrrelsen. Hvis det viser sig jeg bliver indstillet for rehabiliteringsteamet har jeg en advokat på hånden til at føre økonomisk erstatning overfor både ankestyrrelsen og kommunen(jobcenter). Forkasteligt man er nødt til at betale flere advokater og private socialrådgivere, for at få hjælp i dagens danmark og blive placeret på den rigtige hylde i forhold til beskæftigelse. 


Gæst

#60

2014-10-21 21:50

Jeg var åbenbart heldig at have en god sagsbehandler, da jeg fik førtidpension for del del år siden. Læste lige om en, der deltager i luksusfælden. Han får 14.000 kr. udetalt, og når han mangler penge!! ringer han bare til sin far, der åbenbart har en kæmpe formue. Det er der altså ikke mange, der kan.
Sara

#61 Re:

2014-10-21 22:02

#27: -  

 Desværre er der alt for mange kommuner der bruger §7 i sygedagpengeloven. Prøv at læse den og så forstår man bedre, hvorfor så mange bliver raskmeldt af systemet. Denne § skulle have været fjernet i den nye sygedagpengelov. Det er den desværre bare ikke. Jeg har skrevet klagebrev med en anden og sendt til politikere. Det samme har fagforeninger gjort. Jeg har også klaget over denne § flere andre steder og så længe den ene § er med i sygedagpengeloven, ja så har jobcenter lovligt mulighed for at raskmelde meget syge borgere. Læs selv på retsinfo.

Sara

#62 Re:

2014-10-21 22:07

#38: Borger -  

 Konceptet som man ser plakater om på tror jeg samtlige jobcentre.......fremtiden er faglært.....igen bortset fra jobcenter......eller hvad?


Gæst

#63

2014-10-22 03:15

Ja bestemt skal de have konsekvenser. På ingen måde iorden at sylte vores sager, så vi i yderest koncekvens må gå fra hus og hjem
bettina hansen
Underskriftindsamleren

#64 Re: Re: Re: lægeskøn forsvundet og slettet fra drev

2014-10-22 05:38

#59: Sara - Re: Re: lægeskøn forsvundet og slettet fra drev 

 Det med dagbog er en rigtig god ide, og jeg ville ønske at du havde overskud til at begynde allerede nu, idet det er en del af det vi kan  dokumenter hvordan vores hverdag er og hvordan vi har det når vi bliver kastet ud i afklaring, arbejdsprøvning og ressource forløb, samt når vi er til samtaler som jeg f.eks alle optager efter de begyndte at skrive noget i min journal som ikke passede og nu kan jeg bare starte båndet og de kan ikke løbe fra det de har sagt.

Michael Madsen

#65

2014-10-22 08:02

Lige så vel som det har konsekvenser for borgerne at bryde loven eller lave fejl, skal det naturligvis også have det for myndighederne, såvel politikere som embedsmænd.

Jeg ved godt at vi kan "straffe " politikerne ved valgene. Men det er jo desværre kun hvert 4 år, i alt fald kommunalt og regionalt. Og da har vælgerne gerne glemt, hvad politikerne lavede af fejl for 3 år siden.

Så lad os få indført en økonomisk straf, så borgere der har været i klemme grundet fejl i sagsbehandling, eller direkte omgåelse af lovene, kan få en passende erstatning, betalt af de som har begået fejlen - naturligvis - og ikke af statslige kasser.


Gæst

#66

2014-10-22 11:12

fordi at stat og kommuner også skal overholde de regler og love der er lavet.

Gæst

#67

2014-10-22 13:49

Klar der skal være Konsekvenser. Det er der jo på alle arbejdspladser. Så er jeg også ret sikker på alle dem der skrive og fortæller om deres sag er fordi der er en grund til det. Det er meget tris som ens medmennesker skal så meget igennem i Danmark.

 

 

 

 


Gæst

#68

2014-10-23 07:07

Pøj pøj til alle jer, som er havnet i denne situation

Gæst

#69

2014-10-23 08:01

Ønsker at borgernes rettigheder igen kan blive opfyldt - respekt for den enkelt. Systemets tænkning skal ændres.

Gæst

#70

2014-10-23 09:27

Det er på høje tid at kommunerne straffes for at omgås lovgivningen så de undgår at at betale hvad borgeren i bund og grund har ret til. Jeg og min datter har desværre oplevet at Esbjerg Kommune modsiger sig selv, og ikke kun en gang men flere gange, alt efter hvad den enkelte rådgivere mener, for at de kan undgå at betale.

Gæst

#71

2014-10-23 15:20

Læger må ha den rigtige komtesse og ikke sagsbehandler?

Gæst

#72

2014-10-23 17:06

Jeg har en hjerneblødning men jobcenter skriver om hvornår vi skal have mig igang med arbejde igen !!!

Gæst

#73

2014-10-24 08:25

Er selv blevet offer for det nye system, jeg har siden januar ikke fået sygedagpenge, og kan ikke modtage kontant hjælp….
Jeg var for 2 år siden uden for et trafikuheld og fik et piskesmæld, men altså ikke syg nok til dagpenge. Nu er jeg lige blevet opereret i ryggen og må først starte genoptræning om 3 mrd. har intet hørt fra kommune, men har fået besked på jeg skal i virksomhedspraktik når jeg er færdig med genoptræning, og stadigvæk uden økonomisk hjælp. Helt ærligt det hænger ikke sammen, at jeg må tage lån i mit hus for at klare mig, det kan jo ikke blive ved, og er jo helt urimeligt….. Zita
Jens

#74 Syge og ledige betaler prisen.

2014-10-24 22:44

Jeg har erfaret på egen krop hvad det vil sige når systemet fejler. Så jeg ved hvad det er i gennemgår.

Det er dog vigtigt at anskue sig selv som arbejdsgiver, og ikke som klient. Da vi alle har betalt så latterligt meget i skat, er det ikke for meget forlangt, at betragte socialrådgiverne som ansatte.

Når man ser hvor mange mennesker i der skal have penge for et job, der ikke tilfører sagsbehandlingen, og ens helbred, egentlig værdi, kan man godt undrer sig over at det er ydelserne de sparer på!

Enten må man jo betragte syge mennesker som iværksættere med alle de sagsbehandlere, jobkonsulenter, og socialrådgivere der tjener en formue, på at "afklare". 

 

Jeg har gennemgået en masse operationer i USA, på privathospitaler, som min familie selv har betalt for, da den danske stat mente de var for risikable. 300.000 dollars pr operation. Jeg fik foretaget 4.

2006 fik jeg hjertesvigt, som lægerne gav mig  50% chance for at overleve.

Jeg er stadig i live og min tilstand, er stabil, og forbedret. 

Kommunerne havde ikke respekt for at jeg måske ville dø, som følge af deres pres, men da jeg fortalte dem at jeg ville sagsøge dem hvis jeg fik det værre, og at hvor stort et beløb, jeg ville sagsøge dem for.

Så var sangen lige pludselig en anden. 

Jeg fik endelig men førtidspension, der havde jeg ventet 5 år fra min sygemelding!

Derfor mit råd til jer alle: spørg "hvem skal jeg sagsøge, hvis jeg får det værre, eller det går galt ?"

Og hør så hvad kommunerne siger til det!

Kroner og øre har de sjovt nok respekt for!, og spørg om at se deres forsikringspolice;) 

Jeg ønsker jeg alle. God kamp

I er ikke alene, og har I brug for et godt råd, hører jeg gerne fra jer

 

Bedste hilsner

Jens

 

 

 

 

 

Jens

#75 Re: Re: Re: lægeskøn forsvundet og slettet fra drev

2014-10-24 23:54

#59: Sara - Re: Re: lægeskøn forsvundet og slettet fra drev 

 Hvordan holder man en kommune i skak når sygdommen sætter ind og kræfterne sætter ud?

Husk kommunen er dine aansatte, og du betaler deres løn genne skatten, så nu må man jo se hvad de er værd!

Pkt. 1

Kan man ikke overskue kommunikationen mellem kommune og hjem, og synes man de presser lige lovligt, så kan man bede dem om at rette alle henvendelser skriftligt.

Pkt. 2

Når man møder til samtale er det vigtigt at have skrevet så meget med som muligt for på den måde at undgå at gentage sig selv.

Pkt.3

Skriv gerne ned hvad i bliver enige om på kommunen, på den måde undgår man at kommunerne forsøger at presse en, ved f.eks. at skifte sagsbehandler.

Pkt.4

Skulle kommunerne presse en borger til aktivering, eller lign. er det vigtigt at gennemgå kommunernes forsikringspolicer, for at sikre sig man er dækket i tilfælde af en forværring. - En god idé er at tage en lægeerklæring med der udtaler at man ikke kan tåle, belastning. Hvis kommunen ikke relaterer til denne vil de handle mod bedre vidende og det er direkte strafbart.

Pkt. 5

Undgå telefonsamtaler, der er ingen beviser, og en meget ringe mulighed for at dokumentere eller rette evt. fejl.

 

Disse mekanismer har jeg personlig haft god erfaring med, da det det er den eneste måde at man kan bevare sin integritet, og undgå at blive trampet ihjel.

Husk at sagsbehandleres magt er mere psykologisk end reel.

Frem for alt husk at hold den gode tone overfor sagsbehandleren, da denne jo også er et menneske, og disse mennesker rangerer højt på listen over både de mest stressende og bliver ofte sygemeldt.

Jeg håber denne lille vejledning kan give jer alle lidt mere struktur, noget der absolut mangler struktur.

 

Bedste ønsker herfra.

Jens