Konsekvenser til kommuner som sjusker, begår fejl og misbruger lovgivningen

Hans Robanke

#26 Re: Magtmisbrug

2014-09-15 06:57

#23: Hans Robanke - Magtmisbrug  

 Har man nogen ratiheder som psykisk syg?


Gæst

#27

2014-09-15 11:04

Der skal lovgives omkring kommunernes ansvar over for sygdomsramte.

Gæst

#28

2014-09-16 06:57

desværre er der kommuner som ser fordelen i ikke at oplyse den korrekte lovgivning, hvis de har fordele af at undgå udbetalinger til "skadelidte"..d.v.s. penge ned i egen kommunelomme

Gæst

#29

2014-09-16 14:46

Jeg underskriver denne fordi jeg mener de handlinger der foregår er ud over lovgivningens formål!

Gæst

#30

2014-09-16 15:28

Vi er også mennsker

Gæst

#31

2014-09-17 19:58

Gøre lang historie kort, jeg er selv offer i Ringsted kommune, min sag tog 2år så fik jeg at vide jeg bare sku lære at leve med det!, efterfølgende fandt de frem til forkerte påstande om at jeg har forsømt det ene og det andet, som jeg kan bevise ikke passer, jeg er en borger der har fået påtaget mig en skade i civilforsvaret tilbage i år 2000,vaccinationskade i nerven/nakken. Har fået anderkendt af flere spec. læger osv 20-25 varig Mén.
Jeg forstår simpelthen ikke hvor retfærdigheden er i vores system . hilsen Saeid Abelehchian

Gæst

#32

2014-09-19 11:41

Der skal lyttes til hvad vi borgere siger og så er det ikke ok at kommunens folk drager konklusionen om ens person uden at være læge uddannet man kan ikke bare skrive socialt belastet om et hjem når det ikke det uden det får en konsekvens

Gæst

#33

2014-09-22 20:37

Uden konsekvens gøres der ikke noget ved sjusk og misbrug af lovgivningen. Jeg vil dog mene at fejl opstår hvor mennesker er indblandet og er fejlen ikke med fortsæt bør man overveje konsekvens!!
Jacob

#34 Straffelovens kapitel 16

2014-09-23 14:30

Husk at det rent faktisk er muligt, at straffe offentligt ansatte, når de ikke gør deres arbejde, overskrider deres bemyndigelse, herunder fra tid til anden mener de har retten til at agere dommere.

Det er vigtigt, at vi alle bliver meget bedre til, at anmelde offentligt ansatte som gør ovenstående for at få ryddet op i alle de brådne kar og det kan kun gå for langsomt.

Hvis Politiet ikke vil optage en sag, men kun henviser til anke eller klagenævn, så skal man afvise dette og henvise til, at der er tale om lovbrud, som skal håndteres af Politiet. Lovbrud er det ikke op til anke eller klagenævn, at rejse sigtelse for. Det er Politiets opgave.

Se straffelovens kapitel 16:

http://www.themis.dk/searchinclude/Lovsamling/Straffeloven_kap_16.html

Dernæst husk, at alle svar fra det offentlige skal indeholde henvisning til med hjemmel i hvilken lov og paragraf, som beslutningen er truffet. Det er en god ide, at gøre opmærksom på dette ved første henvendelse, at det offentlige har pligt til, at svare på alle punkter i borgerens henvendelser og indvendelser. Vælger den offentlige instans ikke at gøre det, så er det lig en accept af borgerens indvendelse.

Har man glemt eller ikke vidst, at man skal gøre opmærksomt på ovenstående overfor det offentlige fra starten, så må man gøre det klart i et efterfølgende svar på en 'afgørelse' fra det offentlige, da det offentlige har en tendens til at glemme dette. Går den så går den.

Så husk, der er ikke tale om nogen form for afgørelse eller beslutning, men bare ligegyldige ord. Det er vigtigt at man i så fald skriver tilbage til det offentlige og takker for afgørelsen i ens favør, og gør det klart at beslutninger uden hjemmel i lov er lig accept af din henvendelse.

Vil du gøre det ekstra klart og gøre din borgerpligt overfor dine medborgere, så bed dem om at dementere deres afgørelse uden hjemmel i lov eller dom. Tydeliggør, at hvis de vedholder deres forsøg på magtmisbrug, så vil det medføre en politianmeldelse jf. ovenstående kapitel i Straffeloven.

Gæst

#35

2014-09-29 07:44

Jeg mener at man bør skille bevilgende og udøvende myndighed ad. Ligesom inden for retsvæsnet med lovgivende, dømmende og udøvende magt. 

De, som vurderer behovet for hjælp skal ikke sidde med et sparekrav i nakken.

Og jeg mener, at man skal samle ekspertisen i regionerne, ligesom man gjorde i amterne før den xxxxx  kommunalreform. Det, tror jeg, kunne sikre, at det offentlige igen er der for at støtte landets borgere i stedet for, at det offentlige nu ser ud til kun at eksistere for at holde sig selv i gang.


Gæst

#36

2014-09-29 21:45

Jeg har kæmpet med Ringsted kommune omkring førtidspension! Jeg er blevet opereret i ryggen 3 gange med 80 procent fysisk invaliditet til følge! Så efter og være blevet fejlopereret i sundhedsvæsenet nægter de efterfølgende at tage ansvar derfor! Man bliver behandlet som en genstand og det er helt tydeligt sagsbehandleren forsøger at forhale min afgørelse! Er man ikke syg i forvejen skal man være sikker på at gå helt ned med flaget i mødet med kommunen/ systemet! Det er så grotesk og de nye førtidspensionsregler er så umenneskelige og det er helt til grin man skal arbejde 20 min. Om ugen så kan man jo få en seng med ! Ja ,- det er sørme luksus! Systemet kører en i sænk og man orker ikke at kæmpe for sine rettigheder da man er så udmattet af sine smerter som kører en helt i sænk! Tommelen op til dem der har lavet denne underskriftsindsamling! Lad os få al den fokus vi kan i medier m.m

Gæst

#37

2014-10-02 10:01

KUN statsautoriserede uddannede Socialrådgivere ansat på sociale områder - tak !
Borger

#38

2014-10-02 15:48

Vi må som borger, minimum kræve at der er uddannede socialrådgiver, der behandler socialsager.

Så som gæst #37 det må være vejen frem, så borgeren kan få den retsikkerhed, som loven foreskriver.


Gæst

#39

2014-10-20 17:38

det er forrykt at kommunerne igen og igen trækker sagerne i langdrag og jeg vil væde på at det er med fuldt overlæg :(

Gæst

#40

2014-10-20 17:40

hvad med en dødsattest, gælder den osse kun i 3 år ? - hvis de uviddende politikere skal styre samfundet, så er vi jo fortabte. lad dog et lægeråd træffe afgørelserne, de er professionelle... det er politikerne ikke !
Hansen

#41 Hjælp kan måske findes her.

2014-10-20 17:45

Meld dig til på http://www.k10.dk/ her finder du måske svar på nogle af dine spørgsmål. Hvis ikke kan du spørge i forumet, her fandt jeg selv hjelp da jeg havde brug for aktindsigt.


Gæst

#42

2014-10-20 20:33

Mener, at kommunerne burde konne retsforfølgens på lige fod med strafferets sager, således at borgere kan få fri process - denne hindring er kommunernes skalkeskjul, da de ved, at de syge borgere ikke har økonomisk grundlag for at kunne betale for advokat bistand i disse sager.

Gæst

#43

2014-10-20 21:13

Ønsker alle sagbehandelere inc. juristen i Ringsted kommune prøver at komme ud for det samme som os der er ramt af sygdom inc. fyrring

birgit1961

#44 Re: Re: Magtmisbrug

2014-10-20 21:15

#26: Hans Robanke - Re: Magtmisbrug  

 Ønsker alle sagsbehandlere i Ringsted kommune inc. juristen kommer ud for det samme som os sygdomsramte inc. fyrring pga helbred


Gæst

#45

2014-10-20 21:20

sjusker .....ja de gør

Gæst

#46

2014-10-20 21:23

Ringsted kommunes sagsbehandlere inc. juristen skulle prøve dette forløb som vi der er sygdomsramte inc. er blevet fyrret og på dagpenge

Gæst

#47

2014-10-20 21:37

Det er vigtigt at alle der bor i Ringsted Kommune og som føler de er uretfærdogt behandlet skriver under her.. jo flere jo bedre.

Gæst

#48

2014-10-20 22:03

En rigtig god ide - Jeg er på efterløn og har efterfaring med "systemet" og er derfor gået ind som bisidder for en hel del borgere - med en rimelig succes.

Gæst

#49

2014-10-21 05:35

Hvordan man man behandle mennesker på den måde...det kan da ikke være rigtig at man ikke kan få pension når man ikke kan arbejde over 5 timer om ugen..

Gæst

#50

2014-10-21 09:20

Det er rigtigt god med sådan initiativ.
Det er nok hvor meget kommunenernes tage fra de syge mennesker.
Kommer kommuner eller mere sagsbehandler at lave sjusk i dokumenter eller såkaldte administrations fejl så skal de også straffes.

Jeg er også sosu assistent og har haft en ulykke på min arbejdsplads da jeg var i gang med at forflytte en aldre borger.
Nu er jeg på tre år i systemet uden en afklaring.
For nyt har sendt mig på ressourceforløb, alligevel har jeg to arbejdsvurderinger som siger at min arbejdsevne er ikke mere en 30 min til 1 time x 3 om uge og det kan ikke forbedres. Lægeattester og erklæringer en efter den anden siger også at jeg har ikke nogen erhvervevne tilbage men kommunen Vejle at sende mig fra en arbejdsprøvning til den anden.
Stop med det sjusk. Godt at det er nogen som har sådan initiativ. Hilsen Elena.