Konsekvenser til kommuner som sjusker, begår fejl og misbruger lovgivningen


Gæst

#1

2014-08-26 09:51

Ja KLART jeg har været fastholdt på kontanthjælp i 21 måneder uden der er sket en DYT i min sag - de skal finde en afklaring men det har de ikke kunne endnu Jo det vil sige de første 9 måneder skulle de ikke fik jeg oplyst. I maj 2014 fik jeg så at vide at det godt kunne være sket. Samt at det revaliderings center Aalborg har skrevet er noget juks jeg holdes op på SELVOM jeg kan bevise det er løgn....
Rita

#2

2014-08-26 11:28

Det er absolut ikke mere end rimelig, at ledelsen og den ansatte i kommunen skal kunne stilles til ansvar for deres bevidste fejl og handlinger, på lige vilkår med hvilken som helst anden som stilles til ansvar for sine handlinger.

Det er himmelråbende urimelig at kommunerne kan lukrerer på at indhente forskellige erklæringer som allerede i forvejen ligger i bunken af indhentet materiale for at forhale afgørelsen, der ud over den 15 måneder lange sagsbehandlingstid for at få en sag igennem hos ankestyrelsen.

Der er kun kommunekasserne der har glæde af dette.
De mennesker det går ud over, går i stykker både psykisk og socialt.

Det ville jo være oplagt at se på hvornår stigningen i depressionen sætter ind hos det enkelte menneske.

Jeg kender desværre nogle stykker som er blevet ødelagt psykisk ( Ellers meget stærke psykisk) pga kommunens langvarig sagsbehandling
Jeg tror det er 1-2 år efter borgeren er kommet i kommunens klør.

Tanker herfra
Hilsen
Rita

  


Gæst

#3

2014-08-26 16:56

Jeg synes det er helt galt, at kommuner generelt giver afslag på giv ansøgninger.
Og at der kan gå op til 16 mdr før sagen vurderes i Ankestyrelsen.
Mange kommuner siger; hvad der er sparet, et sparet!

Gæst

#4

2014-08-26 17:54

JA, selvfølgelig skal der også for kommuner være konsekvenser, erstatning til ofret osv. som i øvrigt i samfundet!
OG - det skal ikke være kommunen selv, der selv må tage stilling til om de selv har begået fejl!

Gæst

#5

2014-08-26 19:13

man skulle politi anmelde dem

JAN DZUIK ANDERSEN

#6 Kære medborger i Dansk fællesskab

2014-08-27 00:14

http://www.skrivunder.net/bornefamiliens_rets_danmark
Rettigheder til alle!
  
KÆRE MEDBORGER I DET DANSKE FÆLLESSKAB;

VI HAR MISTET ALT!

VORES BØRN, VORES HJEM, VORES PERSONLIGE EJENDELE, IKKE PÅ GRUND AT DER ER NOGET GALT MED OS MEN FORDI DER ER NOGET GALT MED DETTE HER NUVÆRENDE SYSTEM !

VI HAR STADIGVÆK VORES LIV I BEHOLD MEN MANGE AF OS HAR BUKKET UNDER OG ER IKKE MERE IMELLEM OS!

JEG DERFOR  BEDER JER ALLE OM HJÆLP TIL DEM SOM ER IKKE HØRT HVOR MEDIA STADIGVÆK NÆGTER INFORMERE DEN BREDE DANSKE BEFOLKNING OM DEN KATASTROFALE OG TRAGISKE TILSTAND DEN DANSKE RIGE BLEV OG UDVIKLE SIG TIL!

VI STÅR LIGE NU DER HVOR VI IKKE KAN MISTE MERE END VORES EGET LIV  IDET VIL GØRE OS UTROLIGT STÆRKT OG FARLIGT!
JEG VILLE KOMME DENNE HER SITUATION TIL FORKØBET OG PÅ VEGNE AF MANGE ULYKKELIG BØRNEFAMILIER I DANMARK KALDER JEG TIL DEN
"ULTIMATIVE TEGN FOR MEDMENNESKELIG SOLIDARITET"
MED DEM SOM I MORGEN KUNNE VÆRE  OGSÅ DIG!

DERFOR BEDER JEG DIG OM AT AFGIVE DIN STEMME OG  DELLE DENNE HER FLYER SAMMEN MED DETTE NEDENSTÅENDE LINK

http://www.skrivunder.net/emb/95945

 

 

For at nå det gældende lov og slukke for den skal vi nu allesammen trække i en retning!  

#05

Og nej du kan ikke anmelde staten!

 

 

 Se nede under :-((

 

 

 


TAK TIL ALLE

JAN DZUIK ANDERSEN

JAN DZUIK ANDERSEN

#7 #05

2014-08-27 00:49

VI

 VIL INDFØRE KLAGE ADGANG TIL POLITI OG TIL EU!


Gæst

#8

2014-08-27 11:44

Personligt syntes jeg , selvom jeg ikke tilhører de beskrevne grupper , at der naturligvis skal være konsekvens , hvis kommunerne forsætter i denne stil , personligt kender jeg det selv fra overgangen fra kontanthjælpsmodtager til førtidspensionist ! Og kender stadig til denne form kommune kører i fin stil ! Mht . Min førtidspension tog det 10 år , og det som der stod i min ansøgning fra første færd , var det jeg fik min førtidspension på ! Hvad de så brugte ca. 9.5 år på ! Ja , det var den måde som giver anledning til min underskrift på , samt det , at jeg måske Lan være med til , at hjælpe andre i nogle situationer som underskriftindsamlingen er baseret på ! Venligst Johnny Frank Fotel

Gæst

#9

2014-08-28 16:36

.. der skal fortsat være lige ret for loven for kong Hans og Peder Hattemager
.. konsekvensen kan være både fortabelse af job og dagbøder til kommunen til de har genoprettet en god og ordentlig sagsbehandling jævnfør gældende lov
.. det er præmisserne for alle andre i dette land.

Gæst

#10

2014-08-30 12:57

Der burde være en afd. hvortil man kan sende sin klage, og den skal være uafhængie af Kommunen. Så vi får en fri vurdering af vores klage. Det er på tide vi bliver hørt!!!!

Gæst

#11

2014-09-03 08:24

Der opleves gentagne gange, at grundloven tilsidesættes i bestræbelsen på at spare kommunale kroner.

Gæst

#12

2014-09-03 08:31

De skyldige bør straffes

Gæst

#13

2014-09-03 11:31

Kommunerne fungere mange steder ikke mere som en hjælp til borgere i nød, de er reduceret til at støtte erhvervslivet, altså de veletablerede, borgerne er bare ydere og det gælder om at holde nyderne på afstand, uanset hvad. De bruger rigtig mange midler på netop denne opgave.
Sara

#14 lægeskøn forsvundet og slettet fra drev

2014-09-03 18:41

Jeg bad om aktindsigt som sygedagpengemodtager og lægeskøn og ressourceprofil var ikke med i de papirer jeg modtog. Jeg kontaktede kommunen og jeg fik skriftligt svar at lægeskøn var kommunens værktøj og vedkommende kunne ikke forstå, hvorfor jeg havde interesse i det. Aktindsigt er aktindsigt. Jeg VILLE bare have det. Jeg forsøgte forgæves i et år, hvor jeg til sidst fik svar, at mit lægeskøn var væk og kommunen havde kontaktet det sted der havde lavet lægeskønnet og at det var blevet slettet fra deres drev, så jeg måtte betragte mit lægeskøn som værende gået tabt i den almene postgang. Jeg var rasende og vidste det var løgn og jeg kontaktede derfor borgervejleder og hun kontaktede sygedagpengelederen, som undersøgte sagen. Det viste sig, at mit lægeskøn var lagt ind under et forkert cpr. nummer. Lederen beklagede meget og sagde det aldrig var sket før og kunne ikke svare på, hvordan det kunne lade sig gøre. Jeg var endnu mere rasende nu. Jeg behøver vel ikke at uddybe det mere end, at så meget sjusk og forsøge at give skylden til anden enhed er mere end forkasteligt og oveni det.......ingen konsekvens for kommunen eller den ansatte af sådan en handling. Ifølge borgervejler i min sag, så sker det jævnligt i min kommune, at der er sjusk med cpr numre. DET SKAL STOPPES NU og ja det burde koste dem så det kan mærkes. Godt initiativ med denne underskriftindsamling.


Gæst

#15

2014-09-04 18:20

Ja de skal stilles til ansvar .... Især når de laver mange fejl og de hæftes ikke for det .... Men hvis vi som borger laver fejl så fratager de ens penge osv ..... Der må også være nogle konsekvenser for de ansatte også ....

Gæst

#16

2014-09-12 16:32

Alle bør skrive under.

Gæst

#17

2014-09-13 16:09

Kommuner bør kunne straffes for deres fejl.

Gæst

#18

2014-09-13 17:24

De skulle selv prøve deres lorte system

Gæst

#19

2014-09-13 22:10

Jeg håber, der bliver ryddet op i dette juridiske sjusk, som går UFATTELIGT & OFTE URETFÆRDIGT ud over syge mennesker, som ikke har brug for at blive trådt mere "ned" og på, da de er i "minus", hvad overskud og energi angår i forvejen.
Sagsbehandlerne er ikke altid skyld i, at klienterne får dårlig behandling / manglende vejledning, de skal blot overholde de måder, som jobcentrene VÆLGER AT TOLKE paragrafferne på!!! - og dette er ikke en utroværdig udtalelse!!!

Gæst

#20

2014-09-14 08:04

Det kan ramme alle. Som det har ramt mig.

Gæst

#21

2014-09-14 09:33

Tror desværre ikke vi bliver nok. Folk er i al almindelighed bange for at ytre sig, eller også lader de sig bare tryne af det offentlige system

Til januar har jeg været i behandlig for epilepsi i 4 år uden bedring og siden januar 2011 røg jeg på kontanthjælpens laveste sats: 10.550 kr. før skat.

Jobcentrets mente frem til januar i år, at epilepsien kunne gå i sig selv igen. Måtte rekvirer en udtagelse fra overlægen på epilepsihospitalet som meddelte centret at sygdommen er livsvarig men kan holde i ave med medicin.

Har været på jobprøvning 3 gang med løntilskud fra kommunen. Når tilskudet bortfalder, har jeg hver gang midstet jobbet - Trist men sandt.


Gæst

#22

2014-09-14 10:24

Efter mit 10. Selvmordsforsøg, blev jeg genoplevet.
Der fik jeg 6 dage uden lykkepiller. De beste dage i lang tid.
Jeg starte op på de samme lykkepiller, fik igen selvmordstanker.
Jeg bad om noget andet. De kunne ikke tilbyde mig andet.

Når jeg spørg ind til " hvorfor det er gået som det har "
Får jeg, at vide jeg er selvmordstruget, og kommer på lukket.

Det er magtmisbrug, mener jeg.

Mvh. Hans Robanke
Hans Robanke

#23 Magtmisbrug

2014-09-14 10:26

Efter mit 10. Selvmordsforsøg, blev jeg genoplevet. 

Der fik jeg 6 dage uden lykkepiller. De beste dage i lang tid. 

Jeg starte op på de samme lykkepiller, fik igen selvmordstanker. 

Jeg bad om noget andet. De kunne ikke tilbyde mig andet. 

 

Når jeg spørg ind til " hvorfor det er gået som det har " 

Får jeg, at vide jeg er selvmordstruget, og kommer på lukket. 

Mvh. Hans Robanke


Gæst

#24

2014-09-14 10:54

Nu de få lette røven og laver om på nogen ting der ikke virker idag

Gæst

#25

2014-09-14 14:53

Rigtigt find initiativ!