StreetMekka til Århus

Hvad er StreetMekka?

Idéen med StreetMekka er at gøre gadeidrætten og streetkulturen mere tilgængelig samt skabe et samlingssted for byens børn og unge. StreetMekka skal med vægt på bevægelse, tilgængelighed, brugerinddragelse og fleksibilitet skabe et frisk pust til ungdoms- og idrætskulturen. I StreetMekka vil børn og unge fra hele byen og omegn kunne dyrke gadeidræt på det tidspunkt, der passer dem, og på den måde der passer dem.

Hvorfor Århus

Aarhus har en historisk chance for at få etableret et unikt miljø hvor gadeidræt kan spire. Realdania, Trygfonden og streetmekka er klar til at investere mange kroner. i anlægsfaciliteter for parkour, skateboarding, musik m.m.
Streetmekka er i dialog med 6 kommuner, hvoraf Aarhus er udvalgt som den ene. Vi opfordrer Aarhus’ kommunes politikkere, til at indgå i en konstruktiv dialog allerede sidst i juni, inden pengene forsvinder til de andre kommuner.
Nogen af modargumenterene er at driften skulle blive for dyr, det stiller vi stort spørgsmålstegn ved, og anmoder inderligt om at høre alle argumenter for ikke at forkaste tilbuddet på for løst grundlag.
Fordelen ved at etablere et Aarhusiansk Streetmekka er faste indendørs faciliteter til gadeidræt.

Hvem vil være med til at bakke projektet op?

Vi kan ikke love at denne underskriftsindsamling giver os det ønskede samarbejde med Århus kommune og streetMekka, men det sender et kraftigt signal om at der er flere i det Århusianske, der brænder for sådan et sted, og ikke mindst ønsker det for Århus, som kulturby.

Skriv under hvis du vil støtte op om projektet, om at få en streetmekka til byen Århus.

/Skatemusicpark