Støt Børns menneskerettigheder

Skærmbillede_2021-10-24_kl._13_.37_.01_.png

Indslaget på bloggen, blev læst af mange.

www.minfarsdatter.dk

Jeg har fået mails fra en masse fædre i samme situation, der gerne vil dele deres historie hvilket er skønt. For det her skal ændres nu.

Alle sagerne minder i grove træk meget om hinanden, og den røde tråd er, at familieretten ikke undersøger om der foregår forældrefremmedgørelse og psykisk vold, så snart de ser den første beviste falske anklage eller første tilbageholdelse. Alle børn elsker altid begge deres forældre, (sunde forældre)! Tager barnet afstand fra én forælder, kan det kun være psykisk vold eller forældrefremmedgørelse, som konsekvens af at et barn er undertrykt og pålagt den usunde forældres egne behov og modstand imod samvær. Denne fars historie er knap 7 år lang. 2 samværsobstruktioner hvor barnet blev tilbageholdt. 1 brudt retsaftaler

Fokus bør dog her være på det der er sket den sidste måned. Den 8. Okt afsiges der dom om en 10-4 ordning med ferier fordelt mellem begge forældre., sønnen har selv ønsket 10 dage hos far og 4 hos mor, men retten går imod sønsens ønske. “ ønsket om at være mere hos faderen er så udtalt vi ikke medtager det i beslutningen” - skrev Retten i Odense Sønnen har gennem flere samtaler igen årene ønsket mere tid med sin far- noget statsforvaltningens psykolog anbefalede blev lyttet til i 2016- psykologen anbefalede en ligelig ordning. Det blev ignoreret! Den 12. okt havde sønnen hygge-eftermiddag /aften dag med sin far på deres båd. Hyggelig Planlægning af den kommende efterårsferie. Den 16. Okt, første feriedag. Udleveres søn ikke, efter 1 times nytteløs sms dialog mellem forældrene. Hvor far ikke kunne forstå hvor sønnen blev af. Mor havde valgt at obstruere samværet- skrev at sønnen nægtede at komme til faderen. Moderen valgte nu at tilbageholde deres søn fra at se sin far og komme med på ferie og fejre sin 11 års fødselsdag hos faderen. Faderen sender samme sagen i Familieretten i Odense som tvangsfuldbyrdelses sag. Den 21. Okt godkender retten at sønnen ikke skal udleveres! De udsætter sagen til den 29.oktober

1) Retten går IGEN imod sønnens eget ønske. (Sønnen er 11 år) Nu tager retten for gode varer at moderen beretter at sønnen er bange og ikke vil på efterårsferie hos faderen.

2) Rettens afgørelse går imod deres egen dom af 8. okt om en 10/4 samværs dom incl efterårsferie i år med faderen. I det her tilfælde bidrager familieretten til Morens forældrefremmedgørelse / pyskisk vold. Derudover er faderens retssikkerhed fuldstændigt overhørt IGEN.

På fredag fortsættes sagen i retten igen. På onsdag skal moderen og sønnen til samtale i Kommunen fordi Børns vilkår har indgivet bekymrings underretning grundet sønnens udtalelser om forholdet til moderen. Denne samtale i kommunen på onsdag vil retten anvende som del af beslutningsgrundlag på fredag om hvorvidt moderen fortsat kan tilbagebholde sønnen og altså derved bryde samværs dommen fra 8. Oktober. Kommunen politianmeldte i 2017 moderen grundet sønnens udtalelser om forhold hos moderen- som er læge. Ved udredning tvang man sønnen til at have mormor som bisidder, sønnen gentog ikke anklagerne mod moderen han var kommet med i samtale med kommunens socialrådgiver under 4. øjne! Hvis sønnen har skriftet fuldstændigt mening og på 4 dage er blevet bange for faderen, er det bevist forældrefremmedgørelse, og den skal så hele vejen til menneskerettighedsdomstolen da den danske familieret har bidraget til at misligholde barnets og faderens ret.

Disse sager er der rigtig mange af i det danske familieretslige system og det er børnene der lider mest. Faderen som har været meget omtalt i medierne, bl.a. B.T. vil anke dommen på fredag såfremt moderen ikke tvinges til at udlevere sønnen til samvær hos faderen igen. Han vil anke for at udtømme de Nationale muligheder mhp at få sagen til Menneskerettighedsdomstolen. Skriv under her hvis du synes vi støtter dette grove eksempel - støtter faderen og hans kamp for vi skal have rettet op på den manglende retssikkerhed i de. danske familieret med hjælp fra menneskeretighedsdomstolen.

skriv under hvis du syndes det lyder som om at familieretten i Danmark ikke lever op til barnets tarv.

Jeg giver med min underskrift Min fars datter tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.