UNDERSKRIFTSINDSAMLING – KRAV OM UVILDIGE UNDERSØGELSER, FULD GENNEMSIGTIGHED OG INTERNATIONALT TILSYN

Kommentarer

#1

Jeg selv har anbragte børn på meget tvivlsomt grundlag

Anja Radfelder (Børkop, 2026-04-05)

#2

Der skal ske ændringer NU

Patrick førslev Hansen (Assens, 2026-04-05)

#3

Dette er nødvendigt! Der er massive krænkelser dagligt og politikerne forstår ikke den lidelse de tillader gennem passivitet.

Ole Bakkestrøm (Skovlunde, 2026-04-05)

#5

Jeg underskriver fordi jeg er træt af og se hvordan børn går tabt i systemet..

Alt for mange børn bliver fjernet uden reelt grundlag uden kommuner har tjekket sagen

Alexander Larsen (Gislev, 2026-04-05)

#7

Kommunerne skal stoppets nu for deres lovbrud.

Tien pham (Svendborg, 2026-04-05)

#12

Pga vores søn på 22 ikke kan få bevilliget handicapbil som han har haft i 19 år lige pludseligt er han ikke berette til sådan en bil længer pga ikke rigtigt oplysninger fra kommune og ankestyrelsen vil ikke tager vores rigtigt oplysninger til hjælp hører kun hva kommune skriver

Carsten Kjærgaard (Nykøbing mors, 2026-04-05)

#13

Fordi jeg syntes det er så forkert man kan anmelde anyomt

Anna Andersen (Nykøbing mors, 2026-04-05)

#19

Mit barnebarn er anbragt, og er gradvist fremmedgjort overfor biologisk familie pga opdigtede påstande.

Susanne Andersen (san-ne73@live.dk, 2026-04-05)

#21

Vi har det tæt inde på livet og fordi vi alle har rettigheder der bør tilgodeses

Pia Østergaard Boll (Nykøbing M, 2026-04-05)

#26

Jeg har 2 anbragt i Aabenraa kommune

Charlotte liljeblad Pilegaard (Nordborg, 2026-04-05)

#29

At jeg som både systemsvigtet barn, mor til tidligere fejl anbragt barn, mormor til fejl anbragte børnebørn, tidl. Netværkskontakperson og nu som partsrepræsentant og bisidder gennem 25år, del af Udsatterådet i Fredericia Kommune.
Ser et system som har bevæget sig i en skræmmende forkert retning. Et utal af fejlbehandlinger i borgernes sager, borgere som til tider får medhold i Ankestyrelsen så at kommunen bliver pålagt at rette op på fejlene, men som ignorere Ankestyrelsens afgørelse og dermed alligevel fortsætter med at kører videre efter deres egen dagsorden. Sager i Ankestyrelsen hvor at borgerne ikke får medhold da Ankestyrelsen ikke kigger ind i sagerne i dybden, men blot kigger på om kommunen har fulgt sagsbehandlings rette sagsgang udfra den sag som at kommunen påstår sagen hører under og derfor ikke opdager at kommunen både har fuldt en forkert sagsgang dag det kommunale personale ofte ikke ved hvilken lovgivning sagen hører under, da de ikke holder sig opdateret i forhold til nye lovgivninger, reformer samt ændringer i gældende lovgivninger, samt at kommunerne kun indsender de dokumenter som at kommunerne mener er relevante og til sidst fordi at Ankestyrelsen ikke kigger nok på dokumentationer fra udefrakommende fagfolk. Dertil er der en umenneskelig lang sagsbehandlingstid ved Ankestyrelsen, hvilket har betydning for at kommunerne blot undskylder sig med at de ikke kan hjælpe borgerne så længe at sagen ligger ved Ankestyrelsen, en undskyldning som til tider betyder at der kommer fatale konsekvenser for borgerne.
Vi har samtidigt fået et kommunalt system hvor at forældre fremmedgørelse og gaslighting af borgerne er blevet normalen.

Somayeh Bock (Fredericia, 2026-04-05)

#32

Nok er nok. Vi må ha gennemsigtighed.

Tove Ambrosen (Korsør, 2026-04-05)

#36

Jeg skriver pga af svigt af min handicappet søn i over 3 år. Han sad alene i 2 år på et bosted som viste sig ikke og være godkendt.
Samt min datters groming sag hvor der først dukkede en nr 16 sagsbehandler op over et halvt år efter afhøringen og psykologen hvilket de ellers lovmæssigt skulle have deltaget I..
Samt alt det grove og ulovlige jeg, deres mor efterfølgende skulle udsættes for. Bl.a en grov offentliggørelse af midt&Vestsjælland politi hvilket chokerede mig og samtlige klager til bl.a ombudsmanden og selve justitsministeren blev bare ignoreret..

Carina Nielsen (Herfølge, 2026-04-05)

#46

Jeg skriver under fordi systemet vedr . Anbringelses sager af børn , er under al kritik , vi vil have en forvaltnings domstol i Danmark nu

Anja Hald (Hjørring, 2026-04-06)

#49

Kommunernes sagsbehandling er horribel i al for mange tilfælde.

Lise Lotte Rasmussen (Odense, 2026-04-06)

#52

Jeg har selv oplevet det ved min søns overgang fra barn til voksen.
I stedet for at hjælpe blev det til trusler, chikane og underretninger af mig som mor. Jeg har aldrig gjort noget forkert i 18 år men lige pludselig blev jeg beskyldt for at ville stjæle min søns førtidspension, kunne ikke passe mine 2 drenge. Det gjorde ledelsen i kommunen kun fordi jeg sagde nej til at min søn skulle på bosted. Det har kostet en formue i advokathjælp og privat socialrådgiver. Men nu har jeg vundet alle samtlige sager og både advokat og privat socialrådgiver forstår intet af hvorfor jeg skulle igennem det her forløb, for det er min søns ret selv at bestemme hvor han skal bo. Jeg har ikke fået nogle indkomst for at passe min søn siden han blev 18 år selvom det står i loven jeg kan få det. Nu er han 19 1/2 år

Trine Gadving (Kokkedal, 2026-04-06)

#53

Jeg er selv udsat for dårlig sagsbehandling i for bindelse med ansøgning af handicapbil.
Det er både gældende bådr i kommunen, ankestyrelsen flere gange, og en enkelt gang hos ombudsmanden.

Mogens Buur (Horsens, 2026-04-06)

#55

At Ankestyrelsen, overser /giver kommunerne medhold, trods modsatrettede dokumentation. Eller blot dokumentation, imod tomme postulater fra kommune. derfor bliver der også flere og flere, voldsomme sager, fordi kommunerne ved, at de "OFTE" slipper, trods deres "Plantede" oplysninger. Voksen-handicap.

pia larsen (Faaborg-midtfyn, 2026-04-06)

#60

De har fjernet vores elskede handikappet søn med sjældne sygdomme han har haft 17 epilepsisnfald på kun 4 måneder du var i trivsel og udvikling dig herhjemme ved os vi kan ikke kende dig mere de har taget dig på gammel papir der er 15 år gammel og på løgne historie du får ikke din medicin det kreative lå over 80%den er faldet til oven 60% du er gå meget tilbage i din udvikling og du er ikke i trivsel du vil hjem de har fjernet hele dit liv og alle dine omgivelser væk fra dig af din sagsbehandler ved godt hun har lavet en stor fejl at fjerne dig der var ikke grundlag for at fjerne dig hun har fået kolde fødder og hun er skide bange du var den gladeste dreng man kunne få du gav mange krammer knusser og kysser hverdag herhjemme ved os vi har et mega knust hjerte over at se du ikke har det godt og det kunne blive værre og værre for hverdag der går der var sket så meget med din udvikling skolen og Odense sygehus og Rigshospitalet der har med sjældne sygdomme og andre der kendt dig der er ingen som kan forstå du skulle fjernes du er blevet ødelagt af systemet det gør så ondt at se du ikke har det så godt

Lene Sørensen (Kolding, 2026-04-06)

#61

Fordi vi har været i systemet i 25 år og bare ser alle lover bliver overtrådt uden konsekvenser- det er blevet et totalt retsløst samfund

Britta Ponti (Galten, 2026-04-06)

#62

Retsikkerhed og alle skal stå til ansvar for at brude gældende lovgivning

Kim Arvedlund (Tisvildeleje, 2026-04-06)

#63

fordi systemet svigter

linda larsen (Aabybro, 2026-04-06)

#64

Far og værge

Per Knudsen (Lemvig, 2026-04-06)

#69

Jeg synes at det er vigtigt. Alt for mange sager bliver omstødt. Så der må ligge en grundliggende forkert kultur i de pågældende centre i kommunerne, som bør ændres.
Det virker ofte som om, at systemet bekæmper borgerne istedet for at hjælpe borgerne.

Morten Nielsen (Ølstykke, 2026-04-06)

#74

I am a survivor of male partner violence and human trafficking by the Danish Family Court. My 4 year old was taken from my arms at the Copenhagen airport in Feb 2025. And I have not seen or heard anything from her since. She was given to the men who abused us and has a history of violence, drug addiction and mental disorders confirmed by the Danish minister of defense

Melissa Silva (Copenhagen, 2026-04-06)

#78

Internationale interventioner er nødvendige. Der er intet udviklingspotentiale i det bestående system. Danmark er blevet en diktaturstat .

Lisbeth Jørgensen (København, 2026-04-06)

#81

Jeg skriver under som medindberetter af 98 kommuner fra Folkebevægelsen #enmillionstemmer i 2022.

Beskæftigelsesområdet kan tilføjes på listen.

Vi har nu fået både Ankestyrelsens generelle udtalelse om sagsbehandlingsfrister (15-12-2023), åbent samråd SOU (09-05-2025) og Rigsrevisionens beretning 18/2024 (02-06-2025) som dokumentation for 27 års lovbrud.

Den politiske aftale om strammere lovgivning til Ankestyrelsens Tilsyn fra februar 2026 er et skridt på vejen, men historikken viser, at vi ikke kan overlade kontrollen til systemet selv.

Internationalt tilsyn og fuld uvildighed er den eneste vej til reel retssikkerhed for borgerne.

Elizabeth Christensen (3400, 2026-04-07)

#84

Fordi jeg er enig.

Anette Bruun (V. Skerninge, 2026-04-07)

#86

Jeg har selv et multihandicappede barn. Kæmper også med kommunen

Stine Christiansen (Lundby, 2026-04-07)

#87

Jeg har 3 børn med hver deres autisme og adhd diagnose plus belastningsreaktion i form af angst og depression pga mistrivsel i folkeskolen igennem flere år, som Århus kommune valgte at tvangsfjerne i 2022 i stedet for at give hjælp og støtte i hjemmet og det rette skoletilbud

Tina Halse Leth Bomholt (Hovedgård, 2026-04-07)

#90

Fordi at Jeg og min familie har oplevet afdelingernes lovløse bande mentalitet på egen krop. Med massive lovbrud som ødelægger børn og deres familier og tvinger familier fra hinanden. Og det har ingen konsekvenser for kommunerne

Martin Larsen (Nykøbing mors, 2026-04-07)

#91

Det er forrykt hvad der sker med børn der fjernes fra trygge hjem og gives til voldelighed forældre eller anbringes udenfor hjemmet. Alt helt omkostningsfrit for de mennesker som på trods af løgne er ansvarlige for børns ulykkelige skæbner.

Marianne Holst (Odense, 2026-04-08)

#93

Har haft 3 drenge anbragt.den store hjemgive da han kom på efterskole. Men har stadig 2 anbragt. Der sker alt for mange fejl i systemet både inden for anbringelse. de unge og de handicappede svigtes samt de ældre bliver behandlet dårligt. Handicappede uanset om det ydre eller indre så skal der tage hånd om det. Ældre har krav på ordentlig behandling og børn har brug for et system der lytter og griber dem hvad end der er det rette for det enkelte barn. Men man skal også huske og grive forældrene til de anbragte og til de handicappede - så de ikke bare efterlades til dem selv. Støtte- forældrekursuser-foredrag- hvad end der måtte være. Psykolog samtaler mm. Hvad man end har brug for.

Den ældste var 7,5 år gammel da man fjernede ham. Den mellemste 2,5 år gammel og yngste var 6-7 uger gammel.
Den yngste ville de fjerne pga øjenkontakt. Deres egen sundhedsplejerske skrev alderssvarende øjenkontakt. Men da Bisgård i aalborg så laver underretning til kommunen så skriver de han aldrig har været alderssvarende i øjenkontakten. (Trods vi kan dokumentere den selv samme sundhedsplejerske som skriver under på dette hun har skrevet han har alderssvarende øjenkontakt - så lytter man ik);der bliver aftalt den ældste kunne være hjemme med aflastning - disse papirer er også pludselig væk i deres papirer (de sidste 22 sider i den beskrivende journal mangler) og de ender med og fjerne ham også. (Ingen tvivl om idag at han var for gammel til og blive fjernet trods han stadig har godt forhold til plejefamilien - dette skyldes de er skønne mennesker og vi har godt samarbejde. Den mellemste han bor hos dem stadig) Vores yngste havde vi bedt om til ved lægen til fordi han skelede på det ene øje og vi tænke derfor måske der med øjenkontakt også var svært. Jeg blev vejledt i og sidde med han på mine ben med hans hovede i mine hænder og så en stofble over vores ansigter for at skærme ham af. Men dette gjorde det kun værre for ham- hvilket jeg prøvede og forklarer dem.
I 2019 da han er 6 år gammel får han endelig papir på han har diagnosen vi har haft mistanke om siden han var ganske lille. Infantil autisme - dog også ADHD. Men autisme var vi så overbevist om meget tidligt og jo ældre han blev jo mere sikre var vi. Vi kæmpe længe med kommunen om at få ham udredt. Han var virkelig i mistrivsel. Selvskadende osv. Men når det viser sig han er autist så det nok også et svar på han ikke ville den tætte øjenkontakt. Det er ikke mange autister der bryder sig om. Og gør han stadig ikke den dag idag. Men alligevel skulle han fjernes pga. Dette. Til en plejefamilie som også har brug for aflastning for at kunne rumme han. Helt ærligt. Og så er det os forældre der bliver stemplet som dårlige og uduelige. Helt ærligt vi har haft de andre hjemme i 7,5 og 2,5 år. Den mellemste på 2,5 år tog de fordi han var bagud i hans udvikling sprog og sent til og ville gå selv (15 mdr) men de glemmer jeg som mor har epilepsi og under graviditeten har fået medicin med et stof der hedder valproat. Dette kan gøre barnet udvikler sig langsommere i sprog og med og få selv osvm samt øger risikoen 40 % for autisme /ADHD.
Så allerede der ville de kunne vide at vores 2 yngste som er de eneste der er udsat for medicinen at det de slås med kunne skyldes den medicinske behandling jeg som mor fik. Så giv dem da en chance - at de har muligvis fået autisme osv. Men nej nej man fjerne bare og så først vil undersøge flere år efter. Og så får forældrene alligevel ret. Men nu er der jo tilknyttet til plejefamilier osv.
Nu er den ældste hjemgivet og han trives og i fuld gang med uddannelse. Alt det som fku siger vi ikke kan viser sig jo at vi sagtens kan - hvilket vi jo altid har kunnet.
Han stor trives og er meget mere social nu end han var før. Kan mærke der er en helt anden ro på ham og han har al den kontakt med plejefamilien han var i som de hver især ønsker. De er som en bonus familie- bedsteforældre for ham og det så fantastisk. Der har vi været mega heldige.
Den mellemste bor så i den plejefamilie også hvor den ældste var.
Den yngste er i en anden plejefamilie. Der har samarbejdet ikke altid været lige nemt. Og det kan jo også mærkes en forskel på om der er godt eller dårligt samarbejde med en plejefamilie.
Men efter vi faktisk klagede over dem til tilsynet så kom de under skærpet tilsyn og siden er samarbejdet blevet bedre. Men bare vildt der skal så drastiske midler i brug. Det er selvfølgelig ikke perfekt endnu men det blevet bedre.

Men der sker så mange fejl i systemet. Og mange med diagnoser bliver fjernet fordi man ikke hjælper og sætter fokus på det er diagnosen der skal hjælp til og takle og ikke at det er barn der mistrives eller forældre der ikke er egnet. Hvis forældre får hjælp og støtte til og se bag om adfærden/ lave en fast struktur/pigtrogrammer eller hvad der end måtte være den rette løsning for det enkelte barn/ung så jeg sikker på mange flere ville kunne blive i hjemmet i stedet for bare og anbringe for når forældrene får den rette guidning så kan de støtte barnet og så kommer barnet fra evt. Mistrivsel til trivsel.

Pernille Ingvardsen (Hjørring, 2026-04-09)

#94

Kommunerne i alt for manhe sager ikke overholder lovkrav og retssikkerhed. Det er grotesk, og der skal gøres noget nu!

Naya evald Petersen (København, 2026-04-09)

#96

Fordi hele systemet er ved at være fuldstændigt forskruet. . Der skal gøres noget

Karina A Lundqvist (Vojens, 2026-04-09)

#97

Ja

Louise Bentzen (Helsingør, 2026-04-09)

#98

Nok er nok

Louise Klinggaard (Frederikshavn, 2026-04-09)

#99

Jeg har selv anbragte børn og jeg oplever stor kuruption i den system

Ramadan Gushanaj (Haderslev, 2026-04-09)

#101

Kommunens personale har fået for meget magt. De stiller selv diagnoser både hos børn og forældre. Er lige glad med hvad lægerne skriver og vurderer🥴

Karin Bligaard (Bjerringbro, 2026-04-09)

#103

Fordi jeg helt enkelt er enig i skrivelsen.

Kirsten Langkjær (Lyngby, 2026-04-09)

#104

Det er uacceptabelt at der er så ringe et system som gang på gang fejler i retssikkerheden for børn, handicap og ældre. Velfærd samfund burde havde mere styr på de områder og alligevel er der flere og flere kommuner der svigter sine borgere, forvaltningsområder skal tage ansvar, tilsyn skal forstærkes og ikke mindst forvaltningens dom bør ha sin plads ! Derfor !

Anne Talita Mariani-Henriksen (Vallensbæk, 2026-04-09)

#105

Sorø kommune har tvangsfjernet mine børnebørn og udstillet min datter som det værste monster

Lone Rasmussen (4480, 2026-04-09)

#106

Mennesker før systemet

Anette Skafte (kongens Lyngby, 2026-04-10)

#109

Fordi der skal retfærdighed til i det her samfund .

Kim Mortensen (Hjørring, 2026-04-10)

#112

Jeg skriver under fordi der mange hjælp og forståelse i dannmark, og er så sørgeligt

Gurli Iris nielsen Gurli Iris nielsen (8930 randers, 2026-04-11)

#114

Fordi det er grotesk, som det er nu. Der skal for alvor ske noget nyt.
Jeg er selv fanget i et system der nedbryder min familie frem for at opbygge.

Viola Isabella iris hansen (Frederiksværk, 2026-04-11)

#121

Der sker alt for mange fejl uden konsekvenser for kommunerne

Lene Akselsen (Skive, 2026-04-13)

#122

Min daværende sagsbehandler-VIKAR påstod, at mit optjente "selvfundne" arbejde ikke berettiger en fornyelse af dagpengeretten. Han påstod, at han skulle have fundet arbejdet til mig, for at det kunne være gyldigt! 2xbeskæftigelsesminister har bekræftet, at mit selvfundne arbejder ER GYLDIGT TIL EN FORNYET DAGPENGERET, fordi der ikke er ydet noget som helst tilskud til det! Det var et arbejde på helt normale vilkår. I 2007 blev jeg visiteret til fleksjob p.g.a. en hjerneskade, jeg pådrog mig i trafikulykke i 1972. Mit tilgodehavende hos Sønderborg Kommune er pr. 18.02.2025 1.311.815 DKK. Sønderborg Kommune for længst fået kopi af ministrenes bekræftelse! Alle mine henvendelser til kommunen forbliver ubesvarede! Fra 2000-2007, hvor jeg blev visiteret til fleksjob, havde jeg - i de periode, hvor jeg ikke arbejdede som vikar - 0,00 kr. at leve for KUN p.g.a. Sønderborg Kommunes manglende kendskab til dansk lovgivning! Jeg har længe bedt kommunen om at forklare deres regnestykke, men intet svar!!!

Kirsten Rosenstand Henneberg (Sønderborg, 2026-04-13)

#123

Vi mangler nogen, der kan stilles til ansvar, for forkert og uhensigtsmæssig hjælp/pleje af handicappet. Nogen der kan trumfe den bevilliget hjælp igennem og opsyn, der har konsekvenser, ved misligholdelse.

Lise Andersen (5750, 2026-04-15)

#126

Jeg skriver her, fordi jeg jeg vil opfodre folk til at tage ansvar fra det rådne system tilbage - for sit liv, helbred osv.
Internationalt tilsyn kan ikke hjælpe, fat det dog.
Hvis man vender sin røv, så bliver man kneppet. Rejs dig, dansker. Tillad ikke, at svin griner af dine børn, din familie. Tag ansvaret tilbage!

Ilona Ragana (ude på landet, 2026-04-18)

#129

Nu er det! nok kommunerne laver lovbrud på lovbrud og det ingen konsekvenser får. Ankestyrelsen holder ALTID hånden over kommunerne. Børn, unge, svigtes på det groveste og bliver ikke hørt, får ikke engang tilbud en bisidder, som de har ret til. Kommunerne lyver stort for at have deres på det rene i forhold til lovgivningen, og borgerne har ikke en chance for at blive hørt eller bevise sandheden. Børn i mistrivsel og med diagnoser får ingen hjælp. Kommunerne ødelægger borgernes liv med magtmisbrug. Hele vores system sejler. Udsatte børn og anbragt børn flyttes rundt som var de bare en ligegyldig ting, og imod deres egen og plejefamiliernes vilje. Kommunerne ødelægger og skader udsatte og anbragte børn.

Karina Skaarup (Farsø, 2026-04-20)

#130

Jeg synes det er rystende med de alt for mange sager hvor små børn tvangsfjernet, og giver børnene problemer og svigt pga de for mange skift og manglende varig tilknytning - istedet for at støtte op omkring forældrene, som kunne ske i rigtig mange sager, så de selv kunne have deres børn, med støtte.

Cecillie Hansen (Kolding, 2026-04-20)

#132

Jeg skriver under, fordi jeg selv har oplevet alvorlige fejl i kommunens sagsbehandling i børnesager. Retssikkerheden skal styrkes, og familier skal beskyttes bedre.

thuy dao (hjørring, 2026-04-21)

#133

Fordi vi på tv omsorg på facebook har afsløret læsevis af sager med uberettigede tvangsfjernelser og overgreb på børn der skal handling til så det kan stoppes

Heidi Svanborg (Frøstrup, 2026-04-27)

#134

Ønsker retssikkerheden og konventionsbestemmelser genoprettet

Jørn Herkild (Agersø, 2026-04-27)

#142

De generelt slipper af med alt for meget og ødelægger uendelig mange familier og især børn liv af

Anne Thorius (Løgstør, 2026-04-27)

#143

Jeg skriver under for der er meget galt i kommunerne, jeg er speciel interesseret i børnesager da mit barnebarn er fjernet. Der blev sagt et år, nu hun startet i skole og intet er sket. Min søn har kæmpet en kamp og gjort alt hvad han er blevet bedst om. Han har været til forældrekompestange og fået at vide der ikke er noget galt med hans forældre evner. Men alt det gode bliver gemt/glemt og nu har han fået at vide hun skal være anbragt til hun er 18. Der er mega meget galt, derfor skriver jeg under

Joam Jilsø (Søborg, 2026-04-27)

#144

Lovene ikke bliver fulgt og der er manglende retssikkerhed.

Christian Nielsen (Frederiksværk, 2026-04-27)

#146

Der er ingen retssikkerhed på området, børn bliver frataget deres opvækst ved deres forældre, udelukkende på baggrund af vurdringer, uden belæg...

Lotte Majland Dyrholm (Nørresundby, 2026-04-27)

#151

Fordi dette systemsvigt skal stoppe NU. Alt for mange familier, alt for mange børn og deres forældre bliver svigtet på det groveste, og går igennem noget, som ikke burde være nødvendigt. Det har stået på alt for længe. Børn går i mistrivsel og bliver ødelagt med dybe ar på sjælen. Det her der foregår rundt om i kommunerne i DK, burde være stoppet for længe siden Vores børn har kun en barndom, det de har mistet for de ikke tilbage. Vi har kun et liv og det har vi fortjent at få sammen

Charlotte Meyer (Fredericia, 2026-04-27)

#153

Jeg har fået tvangsfjernet min datter på bestilt arbejde fra Kommune til det mor/barn hjem vi blev truet til at tage på.
Der er kommet whistleblower frem omkring fra netop det sted, og hvor mange lovbrud der er pga “ venskaber “.
Vi har ingen retssikkerhed i Danmark længere.

Camilla Bojsen (Løgumkloster, 2026-04-27)

#154

fordi det er vigtigt og vi ved at langeland ikke er den eneste kommune med fejl. specielt efter rigsrevisionens rapport der viser at der er 69% fejl i anbringelses sager.. og her har de ikke behandlet skønnet heller

SARAH JOHANSEN (Asaa, 2026-04-27)

#159

Jeg har kendskab til flere sager, hvor der er ting som ikke har været reelle i håndteringen af både børn og deres forældre.

Leon Gebhard (Helsinge, 2026-04-28)

#161

Jeg syntes at systemet skal laves om

Jeanette Johansen (Dronninglund, 2026-04-29)

#163

Der sker mystiske ting med plejefamilier der tjener lidt for gode penge på stakkels børn.

for gode penge til at de vil hjælpe barnet forældre, men opfinder problemer for ikke at miste deres intækstkilde (barnet)

Morten Minus Mikkelsen (Korning, 2026-04-29)

#164

Fordi området sejler, og retssikkerheden er forsvundet.

Linda Ravn (Birkerød, 2026-04-29)

#167

Ved hvor råddent et system familien står overfor

Karina Steffensen (Præstø, 2026-04-29)

#168

Jeg skriver under for at gøre opmærksom på alvorlige fejl i systemet på børneområdet.

Der opleves mangelfuld sagsbehandling, hvor væsentlige oplysninger og samtaler ikke fremgår af aktindsigt, og hvor aftaler ikke altid overholdes. Dette kan medføre, at sager ikke bliver tilstrækkeligt oplyst, hvilket går ud over både børn og familier.

Jeg ønsker med min underskrift at støtte krav om bedre gennemsigtighed, korrekt sagsbehandling og større ansvarlighed på børneområdet.

Tanja Kønig (6100, 2026-04-29)



Betalt Annoncering

Skrivunder.net vil annoncere denne underskriftindsamling over for 3000 personer.

Lær mere...