Uhensigtsmæssige autoværn på hovedvej A11 Thisted-Skjoldborg-Sundby Thy
Kommentarer
#1
Kan kun tilslutte mig Jens Møllers skriv. Vejen er blevet betydeligt mere farlig for især de bløde trafikanter.(thisted, 2020-11-17)
#4
Autoværnet er til stor fare for trafik sikkerheden. Giver absolut ingen mulighed for at undvige en evt modkørende(Skjoldborg, 2020-11-17)
#5
Jeg er helt enig i klagen. Der opstår tit farlige situationer på strækningen og nu har man ingen muligheder for at vige.(Bedsted, 2020-11-17)
#6
Jeg bor tæt på vejen og efter autoværnet er kommet op, er det livs farligt at cykle/gå langs vejen(Thisted, 2020-11-17)
#7
Jeg cykler tit på arbejde i Thisted, og det er med livet som indstats i morgen og eftermiddags trafikken der ude.Jeg er blevet ramt af en bil der kom bag fra på hovedvejen, og er ret bange for at cykle der. Specielt i den mørke tid.
(7752, 2020-11-17)
#9
De bløde trafikanter er blevet glemt i denne sammenhæng, som der egentlig er en del af, eller VAR. Nu er strækning endnu mere farlig.(Skjoldborg, 2020-11-17)
#14
Det er uforsvarligt at der ikke længere er plads til at gå i siden af vejen - og biler ikke længere kan holde ind i siden uden at lave en farlig situation.(Thisted, 2020-11-17)
#15
Det står for tæt på vejen(Thisted, 2020-11-17)
#17
Fejlplaceret autoværn(Skjoldborg, 2020-11-17)
#19
Fuldstændig enig(Skjoldborg, 2020-11-17)
#24
Jeg synes autoværnet er til fare for alle og burde fjernes igen inden det koster liv(Skjoldborg, 2020-11-17)
#25
Autoværn står meget tæt på kørebanen. Forskellig og vilkårlig afstand, alt efter hvor der ikke er kabler i rabatten. Oprindelige autoværn fra A-11´s etablering uden om Skjoldborg og andre byer er placeret meget længere fra kørebanerne.(Snedsted, 2020-11-17)
#28
Jeg skriver under fordi jeg har prøvet at være involveret i en ulykke på stedet, hvor det ville have haft fatale følger hvis der dengang havde været autoværn. Det er farligt at man nu ikke mere kan undvige ud i rabatten.(THISTED, 2020-11-17)
#36
Strækningen med autoværn er blevet til en decideret dødsfælde!Autoværn står placeret alt for tæt på vejbanen. Der er absolut ingen mulighed for at undvige f.eks. en modkørende i forkert vejbane. Man er fanget på vejen.
Cyklister m.m er i stor risiko for at komme i klemme og blive påkørt på vejen.
Der er simpelthen ikke plads på vejen, til det er sikkert og forsvarligt at cykle der. Hvor er cykelstien?
Køretøjer kan ikke komme af vejen og ud i rabatten. Det er et stort problem når der skal skabes plads for et udrykningskøretøj.
(Skjoldborg, 2020-11-17)
#40
det er pisse farlige nu(snedsted, 2020-11-17)
#41
Det er livsfarligt at cykle på a11 siden der er kommet autoværn op(Skjoldborg, 2020-11-17)
#42
Jeg synes det er livsfarlig at cykle der når 1 farten er sat op, 2 der er store landbrugs maskiner der er nød til at trække ud i rabatten, 3 man kan ikke trække ud i rabatten ved ulykke.(7700 Thisted, 2020-11-17)
#43
I mine øjne er strækningen blevet langt mere farlig for alle. Som traktor fører har man ikke ret mange muligheder for at vige, det skaber hasarderede overhalinger, samt forsinkning af udrykningskøretøjer.(Skjoldborg, 2020-11-17)
#44
Jeg underskriver, fordi det er farligt at cykle på vejen både inden og især efter opsætning af autoværn.(Oddesundvej 156, Skjoldborg, 7700 Thisted, 2020-11-17)
#48
Jeg føler at vejen er blevet meget smal.(Snedsted, 2020-11-17)
#50
Fordi det er total meningsløs...(Skjoldborg, 2020-11-17)
#55
Farlig vej for cyklister....(Thisted, 2020-11-17)
#59
Jeg er selv billist dagligt på denne rute og har præcist samme tanker som det skrevne. Det er blevet en meget farlig vej at køre på, såvel i bil, på cykel og knallert. Men kan på ingen måde undvige eller trække ind til siden ved behov, feks en punktering vil være rigtig skidt på denne strækning.(Stagstrup, 2020-11-17)
#63
Autoværnene er rent spild af skatteborgernes penge. Trafiksikkerheden er blevet mindre på grund af den dårlige løsning. Man kunne have etableret cykelsti og udvidet vejen til 3+2 i stedet, helst helt til Hanstholm.(Snedsted, 2020-11-17)
#64
Jeg underskriver fordi jeg kan genkende de problematikker som Jens skriver om og så køre jeg også autohjælp og de kunder vi kommer ud til på A11 mellem Stagstrup og Thisted er nærmest skrækslagen for de kan ikke komme væk fra vejbanen og hvis der er tale om en lapning af et hjul er vi nød til at bugserer bilen hen på en sidevej for vi kommer enden til at side ude midt på vejen eller kan ikke komme til for autoværnet...(Sundby Thy, 2020-11-17)
#72
Jeg er meget enig i det Jens har skrevet. Strækningen er blevet farligere, hvor man i stedet burde arbejde med at gøre den mere sikker for billister og bløde trafikanter.(København, 2020-11-18)
#75
Jeg cykler den vej, fra Sundby Thy og til Thisted. Jeg frygter for vinteren. og ved jo godt, at så må jeg tage bilen.. - :-((Nykøbing Mors, 2020-11-18)
#80
Jeg ser flere steder der er til fare for trafikanter og cyklister(Thisted, 2020-11-18)
#81
Jeg kører ofte på den strækning og syntes også at den er farligt(Hørdum, 2020-11-18)
#84
Vores udsyn er halveret ved udkørsel på A11(Oddesundvej142 Skjoldborg, 2020-11-19)
#85
Vejen er blevet farligere, og rundkørslen virker ikke ved store transporter.(7755 Bedsted, 2020-11-19)
#86
Det vil være umuligt, hvor der er autoværn tæt på vejen, at undvige i tilfælde af ulykker, sammenstød mellem biler. Således er det farligt både for billister og cyklister.(Snedsted, 2020-11-19)
#87
Autoværnet må være projekteret forkert, da det er blevet mærkbart mere farligt at køre på den vej. Jeg er opvokset tæt på vejen, som har været ramt af mange alvorlige ulykker, og har som barn stort set aldrig cyklet på vejen grundet hurtig og tung trafik. Det er kun blive forværret med autoværnet. Kan undre at der ikke er indtænkt en cykelsti i dette projekt og ingen borgere er blevet hørt.(Haderslev, 2020-11-19)
#88
Det fungerer jo slet ikke, og har været spild af penge.(Bedsted Thy, 2020-11-19)
#90
Jeg har en del familie i området ... og i min “verden” er det fuldstændig spild af ressource med alt det autoværn der er opstillet 👎👎👎👎👎👎(Nykøbing, 2020-11-19)
#91
Jeg er helt enig. Det er blevet farligere at færdes på oddesundvej.. Og der mangler en god cykelsti.(Snedsted, 2020-11-19)
#92
Finder det fuldstændigt omsonst med autoværn og rundkørsel. For sidstnævntes vedkommende der gang på gang bliver gravet op og tilplantet på ny.(7700 Thisted, 2020-11-19)
#93
Bor lige op af hovedvej A11(Skjoldborg, 2020-11-19)
#94
Jeg skriver under, forbi jeg ofte cykler til Thisted om morgenen og oplever både den tunge og den lette trafik på strækningen. Bilisternes fart er faretruende for cyklister på den smalle bane på under 50 cm og nuværende autoværn har gjort det endnu værre, som er velbeskrevet i brevet. Her i vintertiden kører jeg i bilen og cyklen er hos en veninde. Fra Thisted kan vi jo cykle på cykelstien til Vildsund, Sundby og Skjoldborg by, men ikke mod Nr. Skjoldborg og Thisted. Det er meget tiltrængt med en sikker cykelsti på denne lille strækning, og håber på vellighed i sagen.(Nr. Skjoldborg, 2020-11-19)
#95
Jeg er helt enig med Jens. Især fordi der mangler cykelsti .... kører ofte sen vej og jeg ville nødig være cyklist der. Lille asfalt felt ud til striben og tung hurtigkørende trafik lige op af cyklen. Fjern de grimme autoværn og lav en bred asfaltbremme til de bløde trafikanter 👏👏🙏(Thisted, 2020-11-19)
#96
Uhensigtsmæssigt og uden værdi.(Kallerup, 7700 Thisted, 2020-11-19)
#97
Fordi at de opsatte autoværn larmer som en helikopter inde i vores hus(7700 Thisted, 2020-11-20)
#98
Vi kan ikke holde ind til siden med landmaskiner pga. autoværnet, for at undgå bilkøer.(Thisted, 2020-11-20)
#103
Jeg troede at vejdirektoratet skulle lave vejen mere sikker, men resultatet er at cyklisternes liv er i fare hver gang de cykler på vejen.Udsynet mod nord er forringet væsentlig når vi skal køre ud på vejen fra Skjoldborg By, da autoværnet tager næsten al udsyn hvis vi kører i lav bil
(thisted, 2020-11-23)
#104
Jeg blev glad for at se, der er andre som har taget emnet op om cykelsti fra Skjoldborg til Nr. Nordentoft. Det drejer sig om 2,4 kmDe sidste 5 år jeg jeg kæmpet for cykelstien. Jeg har haft mange korrespondancer med Vejdirektoratet, mange Politikere og Thisted kommune samt deltaget i møder med Politikere. Desuden talt med en journalist, som medførte artikel og billeder i Nordjyske.
Jeg cykler meget, har børn og børnebørn som også er ivrige cyklister.
Det ville være til stor glæde og mere sikkert at cykle, hvis vi får en cykelsti i stedet for at cykle på den meget farlige trafikerede strækning.
(thisted, 2020-11-23)
#105
Jeg synes der mangler fornuft i at sætte autoværn tæt på kørebanen!Der er lavet bred rabat og nu uden værdi 😓
Ejner Overgård Næstrup
(Næstrup, 2020-11-24)
#107
Der er bare så mange som mangler en cykelsti mellem Skjoldborg og Nordentoft.Og synes det autoværn der er sat op, er helt forfærdeligt, især for os cyklister.
(Skjoldborg, 2020-11-24)
#109
Jeg skriver under, fordi jeg i hverdagen oplever, at de opsatte autoværn er særdeles uhensigtsmæssige i mange situationer som bilist og cyklist. Bl.a. tør jeg ikke cykle på den strækning længere, da min mulighed for at søge ud i rabatten, hvis der opstår pressede situationer med megen trafik, er væk..(Thisted, 2020-11-24)
#111
Det mest tåbelige der er lavet spild af goe skattekronerne og gør i nogen situationer vejen farligere(Thisted, 2020-11-25)
#118
Er helt enig med Jens. Det er en kæmpe fejltagelse. Og det er ikke kun cyklister det bliver farligt for. Havererede biler kan ikke komme ordentligt af vejen, og skaber derved farlige situationer.(Skjoldborg, 2020-11-28)
#119
Det er livsfarligt. Ville ønske der var prioriteret en cykelsti i stedet!(Skjoldborg, 2020-11-28)
#123
Hastigheden er hævet fra 80 til 90 km/t med det formål at "øge fremkommeligheden på strækningen". Samtidig med at hastigheden er sat op, er overhalingsmulighederne indskrænket betragteligt. Projektet har karakter af et "skrivebordsprojekt" der ikke fungerer i virkeligheden!Effekten på fremkommeligheden havde været langt større, hvis der var blevet etableret højresvingsbaner ved Malervej og Kronborgvej - hvilket sikkert også havde været betydeligt billigere!
(Hurup Thy, 2020-11-30)
#126
Det virker meget uhensigtsmæssigt med de korte afstande med 90 km zonerne.(Thisted, 2020-12-24)
#127
Det er for farlig, det er svært at trække ud hvis man f. Eks skal undvige en bil eller udrykningskøretøj skal forbi.(Snedsted, 2021-01-13)
#134
Det autoværn giver ingen mening(Sønderhå, 2021-01-13)
#135
Det er blevet en farlig vej(Hurup 7760, 2021-01-14)
#136
Bruger strækningen flere gange dagligt i forbindelse med mit arbejde som autoredder, jeg har hentet flere havareret biler på strækningen, og er hver gang nødsaget til at spærre hele den ene vejbane.Ivan Toftdahl
Redning Danmark Thy-Mors
(7700, 2021-01-14)
#139
Har kørt strækningen mange gange, lidt farligt for cyklister hvis de bliver ramt af tabt gods, sten / smuds fra dæk. Og kraftig tryk når bilerne kærer forbi med 90 km/t(VIBORG, 2021-01-15)
#145
Der er ikke plads til at få lavet en cykelsti 🚲(Skjold, 2021-01-24)