NEJ TAK til vindmøller i Udklit Fjerritslev
Kommentarer
#1
Jeg siger nej tak til etableringen af 4 vindmøller og solceller i Udklit Fjerritslev.(Fjerritslev, 2020-09-17)
#2
Det er forkert at sætte Møller op i så skøn et natur område. Vi har Møller der laver strøm hvor det kan hente den strøm.(Fjerritslev, 2020-09-17)
#3
Dette er en del af min barndom og jeg går meget op i at bevare naturområdet som er flot!(Lyngby, 2020-09-17)
#5
Jeg ønsker ikke vindmøller i og omkring Fjerritslev - der er rigeligt i forvejen !(Fjerritslev, 2020-09-17)
#6
Jeg mener at fjernvarmen skal tage kontakt til eksisterende vindmølleejere, med henblik på at blive koblet på.(Fjerritslev, 2020-09-17)
#8
Jeg ønsker at bevare den fantastiske og særprægede natur som vi nyder hver dag.(Fjerritslev, 2020-09-17)
#9
Jeg mener ikke, at der skal placeres vindmøller eller solcelleanlæg i Udklit, der er en naturperle og et elsket område for både fastboende, sommerhusejere og turister.Der er i forvejen etablerede vindmøller, som producerer for meget strøm, der ikke bliver brugt. Mit forslag vil derfor være at hente strømmen fra de eksisterende vindmølleparker i området.
Det er helt hen i vejret, at den grønne omstilling skal betales af en lille gruppe naboer, der kan se frem til forringet livskvalitet og en ejendomsværdi i frit fald.
(Fjerritslev, 2020-09-17)
#12
Jeg skriver under på denne underskriftsindsamlingen fordi, jeg mener, at Udklit (Udklitvej) er det mest fantastiske sted. Der er uspoleret udsigt så langt øjet rækker til indlandsklitter, skov og vild natur 😍 Man kan bruger alle sine sanser både ift. flora og fauna 😍 Verdens bedste område - godt for krop og sind ❤️Det er et område, hvor både lokale og turister nyder naturen på gåben, cykel, hesteryg, hestevogn m.m.
SÅ... at ødelægge dette naturområde med 4 store støjende vindmøller og masser af solceller... Det er jo VANVITTIGT! Hvad tænker de på !!!
(Fjerritslev, 2020-09-17)
#13
Jeg synes det er forkert at ødelægge vores natur med flere vindmøller. Udelukkende for at undgå at betale elafgift til staten og mener at Fjerritslev fjernvarme skal kontakte eksisterende vindmølleejere, med henblik på at blive koblet på. Der er jo kapacitet til det.(Fjerritslev, 2020-09-17)
#15
Jeg ønsker ikke vindmøller i Udklit. Dette skønne uberørte naturområde med naturstier, tæt på byen og havet bør bevares som det smukke sted det er. Området er en smuk Perle som mange sætter pris på.(9690 Fjerritslev, 2020-09-17)
#18
Synes ikke vi skal have mere natur ødelagt så nær fjerritslev og en masse sommerhuse.Hvad med dem der bor tæt på området, skal de så sælge til ingenting eller blive tosset i hovedet af at bo i støj helvede
(Gøttrup, 2020-09-17)
#20
Det er dybt godnat at plastre vores skønne natur (og trækplaster) til med store vindmøller - især når der i forvejen er eksisterende vindmøller i lokalområdet, hvisfulde kapacitet ikke udnyttes.
(Fjerritslev, 2020-09-17)
#22
Jeg er kommet i Kollerup siden jeg blev født og selvom jeg ikke bor der, så er det mit hjem. Når jeg er kommet hjem fra Sjælland og kører over ud af Kollerup Strandvej, så sænker roen sig ved synet at den uspolerede natur. Den har en healende effekt, NETOP for den står urørt. Vindmøller i Udklit vil ødelægge den uforstyrrethed som vi er mange der søger. Har vi ikke snart lært det? Pas på naturen. Det er ikke os der er der for naturens skyld. Det er naturen der er der for os - så vi kan nyde den - Ikke ødelægge den.(Koege, 2020-09-17)
#23
Jeg bor på Udklitvej(Fjerritslev, 2020-09-17)
#25
Jeg skriver under, fordi naturen i dette område er enestående og den vigtigste grund til, at vi lige har købt sommerhus i området.Vindmøller vil være en katastrofe.
(Aalborg, 2020-09-17)
#26
Jeg skriver under fordi vi har sommerhus på Ahornvej i Fjerritslev. Kunne ønske Varmeværket får grøn strøm fra vindmøllerne ved Aggersborg Thorup.(Ikast, 2020-09-17)
#31
Jeg skriver inder fordi, sådan et enestående stykke natur ikke skal ødelægges af vindmøller.Som sommerhusejer, vil det også forringe værdien og samtidig ødelægge den stilhed vi alle nyder i området.
(Saltum, 2020-09-17)
#32
Vi må há i det mindste et lokalt område uden udsigt til vindmøller tæt på.Ingen møller mellem byen og havet
(Fjerritslev, 2020-09-17)
#33
Det vil skæmme landskabet 😧(Ishøj, 2020-09-17)
#34
Synd at ødelægge naturen med vindmøller.(Hjørring, 2020-09-17)
#37
Vindmøller bør, når man nu kan, stå på havet. Og allerhelst erstattes af atomkraft.(Aalborg, 2020-09-17)
#41
Vi lige har købt sommerhus på Bøgevej(9690 Fjerritslev, 2020-09-17)
#44
Fordi vi skal ikke skæmme denne smukke natur vi har(Fjerritslev, 2020-09-17)
#45
Vi ønsker ikke at skæmme den unikke og uberørte natur der er hele grunden til at vi har købt sommerhus ved plantagen og ønsker på ingen måde værdiforringelse af vores sommerhus(Fjerritslev, 2020-09-17)
#46
Vi skal ikke have ødelagt dyreliv, flora og reducerede ejendomspriser.(Bejstrup, fjerritslev, 2020-09-17)
#47
Placeringen er helt forkert i forhold til det natur og turister som lejer eller ejer sommerhus i området(Fjerritslev, 2020-09-17)
#49
Det ødeløgger for meget natur, for mange husejere bliver bondefanget(Fjerritslev, 2020-09-17)
#51
Jeg er født og opvokset i området. Pas på det!(Aalborg, 2020-09-17)
#56
Jeg skriver under fordi jeg har sommerhus i nærheden(Højbjerg, 2020-09-17)
#58
Jeg skriver under fordi, at vi har nok vindmøller. Der bliver produceret mere strøm, end hvad der bliver brugt. Desuden forstyrrer det både dyre- og menneskeliv med støj.(9690, 2020-09-18)
#62
Vores fantastiske område skal ikke ødelægges af vindmøller.(Fjerritslev, 2020-09-18)
#63
nej tak til møller i Udklit(Fjerritslev, 2020-09-18)
#67
Jeg er modstander af de nye planlagte vindmøller!!(Fjerritslev, 2020-09-18)
#70
Bor i området og syntes at møllerne vil skæmme naturen....(Fjerritslev, 2020-09-19)
#78
Jeg ønsker at bevare den smukke natur og roen i Udklit, som jeg har nydt de sidste 50 år.(9690, 2020-09-19)
#82
Ingen vindmøller i Udklit(Fjerritslev, 2020-09-20)
#84
Da der ikke er blevet undersøgt andre muligheder for vindmølle placering(Fjerritslev, 2020-09-20)
#86
Der skal ikke være vindmøller så tæt på sommerhus område og unik natur.(Silkeborg, 2020-09-20)
#87
Jeg underskriver fordi jeg har sommerhus i området og ønsker fred, ro og en uberørt natur. Ikke vindmøller i “baghaven”Det kommer også til at koste os penge i lejeindtægter samt selv værdien af sommerhuset pga det bliver mindre Attraktivt at købe sommerhus i området.
(Tilst, 2020-09-20)
#92
Vindmøller ikke hører hjemme i den smukke natur i udklit. Desuden vil støjen genere alt for mange mennesker.(9690, 2020-09-20)
#94
Jeg skriver under fordi vi ikke ønsker vores natur ødelagt pga. opstilling af vindmøller.(Fjerritslev, 2020-09-20)
#96
Ejer et sommerhus og en grund i nærliggende område og er helt uforstående overfor hvordan så relativt lille fjernvarmeværk med kun 2350 husstande tilkoblet kan finde på at bruge så mange penge på forundersøgelser af et projekt med 20 år gamle Møller placeret op til og lidt i ømtålig og værdifuld natur. Natur der er den væsentligste bestanddel i kommunens branding og den væsentligste råvare man har til understøttelse af turisme erhvervet.Hvis det er rigtigt at fjerritslev gl byråd tidligere har besluttet at der IKKE kan etableres vindmøller nord for gl. Thisted landevej - er der også uforståeligt hvorfor kommunens administration ikke har afvist eller informeret værket om dette og dermed sparet varmeforbrugerne for den omfattende omkostning til forundersøgelse.
(Silkeborg, 2020-09-20)
#98
Vindmøller hører ikke hjemme klods op ad sommerhusområde.Vi har valgt at købe sommerhus i Kollerup pga den unikke natur, som ikke skal skæmmes af 70 meter høje vindmøller.
Er som sådan ikke modstander af vindenergi, men det må være muligt at finde en bedre placering, evt i forbindelse med nogle af de eksisterende vindmølleparker.
(Fjerritslev, 2020-09-21)
#99
Vi har sommerhus lige i nærheden og bor i Fjerritslev.(Fjerritslev, 2020-09-21)
#100
Jeg er for grøn energi, men modstander af placeringen af møllerne i udklit. Vindmøller placeres klods op af et beskyttet naturområde, som også omtales nationalparken, og tæt ved kollerup plantage, som benyttes flittigt af lokale og turister. Vindmøllerne kommer til at ligge tæt op ad et stort sommerhus område, og det vil koste turister, som er en af Fjerritslevs vigtigste indtægtskilder. Turisterne kommer pga vores særlige og unikke natur samt roen og ikke vindmølle støj og skygge kast, hvilket allerede kan ses på faldende huspriser. Ligeledes undrer det, at Fjerritslev Fjernvarme vil sætte vindmøller op i et område med beskyttet natur, når der er eksisterende Møller med overskudskapacitet. Fjernvarmen siger, at det er for at spare afgift, men hvem siger, at møllerne ikke bliver pålagt afgift på sigt.Fjerritslev Fjernvarme er meget tilbageholdende med at give i formation til offentligheden og kunderne, og når man endelig gør, så er det en sand skræmme-kampagne, hvor der ikke anskueliggøres, hvad investering i vindmøller og solceller vil koste fjernvarmeforbrugeren. Vi siger nej tak til vindmøller i udklit af hensyn til naturen, de fastboende og turisterne.
(Fjerritslev, 2020-09-21)
#102
Jeg er uenig i placeringen af vindmøllerne, ligesom der generelt er for lidt og dårlig information fra Fjerritslev Fjernvarme(Fjerritslev, 2020-09-21)
#106
Det natur- og plantage prægede landskab nord for Fjerritslev og langs vestkysten bør generelt helt friholdes for nye større tekniske anlæg. Her bør natur, friluftsliv og turisme prioriteres(Fjerritslev, 2020-09-21)
#107
Vindmøller hører til i havet..(Fjerritslev, 2020-09-21)
#109
Det vil være enormt ærgerligt at sætte vindmøller i et så smukt og artsrigt område. Især da det vil være nærliggende at opsætte møllerne i områder hvor der møller i forvejen.Ja tak til grøn energi, men man burde tilstræbe at påvirke færrest mulige familier - igen kan dette opnås ved at samle dem.
(Brovst, 2020-09-21)
#111
Jeg finder det helt forkert at opsætte møller ved Udklit - så tæt på by, natur og vores turisme.Stop op - tænk - tænk og se andre muligheder!!!!
(Fjerritslev, 2020-09-21)
#112
Jeg har tidligere boet i et hus indenfor 1,5km af vindmøller. Jeg var ikke generet af støj eller vindmøller i horisonten... men lysglimt ved solnedgang hele året samt voldsomt fald i huspriserne i hele nabolaget, medfører mit nej tak.(Fjerritslev, 2020-09-21)
#114
Har et hus på egevej i Fjerritslev(8355 Solbjerg, 2020-09-22)
#116
Er enig i indsigelsen. Har sommerhus i Grundejerforeningen Kollerup Plantages område.(Fjerritslev, 2020-09-22)
#118
Jeg skriver under fordi jeg bor i mit sommerhus på Lyngbjergvej både i sommer og vinter perioder! Jeg ønsker, at bevare den rolige natur og finder det ansvarsløst, at der påtænkes opstilling af disse uønskede vindmøller med begrundelse i en besparelse på strømregningen.(Fredensborg, 2020-09-22)
#125
Vindmøller er upassende i et sommerhusområde.(Fjerritslev, 2020-09-22)
#127
Jeg har sommerhus i området og ønsker bestemt ikke at det fantastiske naturområde beskæmmes, både syns- og lydmæssigt.(Silkeborg, 2020-09-22)
#135
Jeg er født og opvokset i Fjerritslev. Min familie bor der stadig. Udklit er et område jeg er kommet meget hele min barndom/opvækst. Hvor er det skrækkeligt synd, det der påtænkes. Det vil ødelægge det smukke område )-: Der siges, at vi skal passe på og bevare naturen samt det smukke dyreliv. Med dette smadres et helt område. Så frygteligt!(Thisted, 2020-09-22)
#138
Jeg har sommerhus på Lyngbjergvej i Fjerritslev og er imod vindmøllerne, da værdi af mit sommerhus falder - naturen og udsigten ødelægges.(Rønnestien 29, 2020-09-22)
#142
Ødelægger og forstyrrer naturen i det område.(Brovst, 2020-09-23)
#145
Det er vanvittigt at ødelægge dette skønne naturområde med tilplastring af vindmøller og solceller.(Fjerritslev, 2020-09-23)
#148
Det er en misforståelse at opføre vindmøller i Udklit, ja faktisk ødelæggende og forstyrrende for et smukt område og dets omgivelser!Der er nok eksisterende vindmøller, som Fjerritslev Fjernvarme kan indlade sig med.
(Fjerritslev, 2020-09-23)
#150
Udnyt i første omgang eksisterende overskudsstrøm og skån naturen.(Fjerritslev, 2020-09-23)
#151
Nej tak til etableringen af 4 vindmøller og solceller i Udklit Fjerritslev.(Fjerritslev, 2020-09-23)
#152
vindmøller skal placeres langt væk fra by, naboer og sommerhuse(fjerritslev, 2020-09-23)
#153
Nej tak til vindmøller(Fjerritslev, 2020-09-23)
#156
Jeg ønsker ikke flere vindmøller i Fjerritslev området - der er rigeligt i forvejen(Fjerritslev, 2020-09-23)
#159
Der skal ikke stilles flere vindmøller op i vores fantastiske natur og slet ikke i et beskyttet natur område. Man bør udnytte de vindmøller der allerede er stillet op.(Fjerritslev, 2020-09-23)
#164
Har sommerhus på Lyngbjergvej(Hobro, 2020-09-24)
#166
Ikke flere Møller i den flotte natur, solceller, tak(9690, 2020-09-24)
#167
De larmer og kommer til at stå tæt på vores hus(Halvrimmen, 2020-09-24)
#168
Fordi jeg ikke synes at Fjernvarme skal opsætte vindmøller. Hvis de ønsker grøn energi som er en god ide så kan de bruge den fra overkapacitet ved vindmøllepark ved Limfjorden(Fjerritslev, 2020-09-24)
#169
Jeg mener der er overkapacitet af strøm i Jammerbugt kommune,(Fjerritslev, 2020-09-24)
#171
Synte ikke der skal opstilles flere Møller i Fjerritslev og omegn da vi vist har opstillet vores andel og hvis man vil have grøn energi så må man koble på de parker vi allerede har i stedet.Desuden syntes jeg ikke at vi skal ødelægge den smule uspoleret natur vi har tilbage med at placere gamle og udtjente møller her.
Sidst men ikke mindst syntes jeg det er at skyde sig selv foden eller pisse I bukserne for at holde varmen at opstille de Møller i et område hvor der er mange turister i bla sommerhusområderne tæt på møllerne, hvis de udebliver så får vi ikke så meget handel i byens butikker med en sandsynlig butiksdød til følge og dermed mindre velstand i byen.
(Fjerritslev, 2020-09-24)
#172
Jeg synes der er manglende oplysninger omkring økonomi.Kan forringe turismen og kan forringe værdi på husene i Fjerritslev.
(Fjerritslev, 2020-09-24)
#174
Vi skal ikke have ødelagt vores smukke natur med Møller(Fjerritslev, 2020-09-24)
#176
Fordi naturen ikke skal ødelægges af.(9690 Fjerritslev, 2020-09-24)
#178
Fordi jeg nyde naturen og den ro der er ved Udklidt.(Århus, 2020-09-24)
#180
Jeg finder der må være bedre placering til vindmøllerne end i dette område.(Fjerritslev, 2020-09-24)
#184
Naturødelæggende, og støj generende for de nærliggende huse!(Fjerritslev, 2020-09-24)
#185
Det må snart have en ende med at over plastre vores landområde med kæmpe møller- de høre til i havmølleparker ikke tæt på befolkede områder(Fjerritslev, 2020-09-24)
#188
Jeg er fra Fjerristlev og har været i Udklit mange gange. At opføre vindmøller i Udklit ville jo være, som at sidde bag en stolpe i circus. Ja, man får en oplevelse med, men denne er jo hæmmet af den begrænsede udsigt.(Aalborg, 2020-09-25)
#192
Vi skal IKKE have flere møller hverken i Udklit, eller nogen som helst andre steder i vores smukke omegn.. De smukke steder skal fredes.. Det er som om politikerne i hele Danmark er parate til at sælge hele Danmark stykvis, for ussel mamon.(Jammerbugt, 2020-09-25)
#194
Jeg overhovedet ikke synes, de skal stå så tæt på en by eller de smukke natur. Jeg kommer der ofte og elsker at øjet ikke bliver forstyrret, når det søger horisonten.(Nørresundby, 2020-09-25)
#195
Jeg skriver under fordi jeg er træt af at på 5 vindmøller i drøstrup og 18 Møller i Thorup sletten som kun kører halvdelen af tiden .jeg vil godt have vindmøller op ,men hvis de ikke skal køre kan jeg ikke se der er grund til at sætteflere op(Øslev, 2020-09-25)
#196
det er absolut malplaceret , og vil kun gavne een person ....nemlig ejeren af de matrikler hvor de skal opsættes . de vil spolere et skønt naturområde og genere sommerhuse i et stort område og medføre værditab for ejernene af disse sommerhuse . flyt de møller 30 km vestpå istedet ( havmøller )(aalborg sv, 2020-09-25)
#197
Jeg er opvokset i Fjerritslev. Min far havde et stykke land i udklit med græssende dyr i mange år. At komme her, var det bedste jeg vidste. Netop pga. dyrelivet, den smukke natur og freden og roen. Jeg håber kommende generationer også kan nyde godt af naturen i Udklit, så personligt ville det være forfærdeligt hvis alt dette blev ødelagt af en energipark.(Nørresundby, 2020-09-25)
#198
Mener fjernvarmen skal købe el hos eksisterende møller i området.Jeg elsker den skønne uspolerede natur nord for byen. Det er det eneste sted her omkring, jeg kan tage hen, uden at møller ødelægger udsigten.
(Fjerritslev, 2020-09-25)