Red Parkeringspladsen ved Bedstes Hus

Opråb til Slagelse kommune > SKRIV under hvis du er enig

Slagelse kommune vil lukke parkeringspladserne, tilhørende restaurant Bedstes Hus, Dresselbjergvej 94, Stillinge Strand. Det sker hvis kommunens krav om udskiftning af belægning skal følges.

Bedstes Hus har for nogle år siden købt ejendommen så gæsterne (herunder gangbesværede) kunne parkere ved ejendommen fremfor at skulle holde på Drøsselbjergvej eller sidevejene med fare i forbindelse med trafikken, herunder brand- og udrykningskøretøjer. Bedstes Hus har således medvirket til at finde løsninger på P-problemerne de mange dage hvor der heldigvis er mange besøg i restauranten.

Slagelse kommune har stillet krav om, at belægningen skal udskiftes til græsarmeringssten. En omlægning hvis virkning er meget tvivlsom og hvor kommunen ikke har ønsket at medvirke til en støjmåling. Effekten af en omlægning er således ikke dokumenteret af kommunen. Flere i forvaltningen i Slagelse kommune har telefonisk indrømmet at det er det rene vanvid at skifte belægning.

Er det sådan man arbejder i Slagelse kommune; giver en besked i telefon og en anden pr brev? Man må i det mindste forlange at kommunen kommer ud på stedet. Og tager dialogen frem for at diktere fra rådhuset i Slagelse.

Bedstes hus har som nævnt gjort meget for at minimere problemerne og en yderligere vil omlægning være meget dyr for Bedstes Hus som er en restaurant som er kendt og veldrevet i hele området  - som over sæsonen beskæftiger et antal medarbejdere og som positivt medvirker til omsætningen i øvrige brancher i landsdelen og ikke mindst er et aktiv for turismen i Vestsjælland og strandens beboere m.fl.

Hvis du er enig i opråbet til Slagelse kommune så skriv under på vedlagte liste som findes i restauranten. På forhånd tak.

Lene Niebuhr Christensen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Lene Niebuhr Christensen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke dit telefonnummer offentligt online.

Vi visser ikke disse oplysninger offentligt online.