Ja tak til udvidet udeservering i for alle restauratører i hele København

Giv alle Københavns restauratører den afgørende udvidede udeservering tilbage

Sammen med aktører fra de hårdt ramte restauratører i brokvartererne, Valby og Indre by sender en lang række restauratører, samt brancheorganisationerne Danmarks Restauranter og Caféer (DRC), HORESTA, Dansk Erhverv, SMV Danmark, Bryggeriforeningen og KCC nu et fælles opråb til politikerne i Københavns Kommune: Giv alle københavnske restauratører de samme muligheder for udvidet udeservering!

Der er behov for specifik og målrettet hjælp til en branche i knæ – og i stedet for at åbne for den udvidede udeservering i samme skala som Københavns Kommune gjorde sidste år, har partierne bag Overførselssagen for 21 valgt at prioritere parkering til beboere højest og inddrager dermed de p-pladser, der sidste år blev givet til udvidet udeservering – en mulighed som dermed sikrede mange restauratører og virksomheder fra at gå konkurs. I en situation hvor restauranter, caféer, barer og hoteller i København stadigvæk kæmper for deres overlevelse, er det netop her, hvor Københavns Kommune har mulighed for at give de nødlidende virksomheder en direkte håndsrækning. Vi ved det virker. Det gjorde det sidste år. Og erhvervet er endnu ikke igennem krisen. Der er brug for et fokus på stimuli, arbejdspladser og aktivitetsfremme fremfor parkeringspladser.

Brancheorganisationerne, restauratørerne og Danmarks Restauranter og Caféer for øget udeservering    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Brancheorganisationerne, restauratørerne og Danmarks Restauranter og Caféer for øget udeservering tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.