Nej tak!- til solceller på vestsiden af Løkkensvej nord for Bakholm (Overklit)

Hjørring Kommune har modtaget ansøgning om opstilling af 120 ha solceller, fra Brdr. Færch I/S.

I Vennebjerg bliver vi meget påvirket af så stor en solcellepark. Ved Sønderlev er der ansøgt om 61 ha og ved Villerup er der allerede godkendt knap 10 ha. Det er mange solceller i et lille lokalsamfund.

Hvis projektet gennemføres, vil solcellerne blive opstillet som følge af vedlagte kort, i en højde på 3,2 meter. Der vil blive tilkoblet invertere samt en transformatorstation. Invertere vil være fordelt på bagsiden af solcellerne, og lede strømmen hen til transformatorstationen. Denne afledning af strøm vil skabe en lyd som vil kunne høres i en radius af 200 m. derudover, vil der forekomme vindstøj fra solcelleparken, når vinden rammer solcellepanelerne i bestemte vinkler.

Udover støj, skæmmende natur og udsigten til sorte marker, så vil solcelleparken også påvirke vores boligpriser. Bankerne har allerede meldt ud, at boligejerne i nærheden af solcelleparker, ikke vil kunne låne op i deres bolig. Vil få svært ved at sælge og vil modtage et meget lavt sat beløb pr år, for værditab. Borgerne i Vennebjerg, Bakholm og omegn vil altså være påvirket økonomisk.

Med ansøgning om solcellerpark ved Overklit, Sønderlev og allerede godkendte solceller ved Villerup, vil boligejerne i Vennebjerg og omegn være præget voldsomt af gener. Meld dig derfor ind i Facebookgruppen: Nej tak! Til solceller på vestsiden af Løkkensvej nord for Bakholm (Overklit)

Jeg giver med min underskrift Anette Bæk tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.