Kæmp for det gode børneliv, bevar Børnehuset Kloden

I Børnehuset Kloden har alle børn, forældre og personalet gode relationer med hinanden. Det har vi fordi vi er en mindre institution hvor alle børnene kan benytte rummene og den pædagogiske læring er i højsædet da der er indrettet små læringsmiljøer. Kloden, heraf navnet, rummer børn og forældre fra både forskellige verdensdele og samfundslag.

Til vores store forfærdelse blev vi informeret d. 22 okt sent om aftenen om, at kommunen mandag d. 26 okt vil træffe afgørelse om hvorvidt Kloden skal lukkes, altså kun 4 dage inden og over en weekend. Beslutningen om lukning blev mandag den 26. oktober udskudt til mandag d. 2. november.

Vi fik tilsendt forvaltningens rapport som skulle begrunde lukningen, men denne er fyldt med faktuelle fejl, bl.a. påstår de, at vi ikke er fuldt belagt, hvilket vi er. Desuden modarbejder en sådan lukning også kommunens egen vision om en alsidig pasningsordning hvis kommunen arbejder mod at skabe megainstitutioner.

Generelt prøver Frederiksberg kommune at nedskære på alle områder, men det giver ingen mening at skære ned for at skabe utryghed og dårligere vilkår for vores børn og deres tilsvarende omsorgsgivere. Tilmed ville der om 4 år skulle skabes endnu flere pladser og det er derfor yderst tvivlsomt hvad kommunens reelle besparelse vi være.

De følgende punkter er hvad Kloden står for:

• Høj pædagogisk kvalitet
  • Omsorg og nærvær
  • Høj relationsskabelse mellem børn, personale og forældre
  • En tryg hverdag i mangfoldigt fællesskab
  • En effektiv og dygtig ledelse

Vi håber derfor I vil hjælpe vores dejlige institution med at bestå. Mvh Forældrebestyrelsen fra Børnehuset Kloden.