Indfør tilskud til pasning af egne børn Hjørring kommune

Hjørring Kommune bør benytte mulighederne i Dagtilbudslovens § 86 som giver kommunalbestyrelsen mulighed for, at give forældre med børn i alderen 24 uger og indtil barnets skolestart mulighed for, at vælge økonomisk tilskud til pasning af egne børn i stedet for en plads i et dagtilbud.

Tilskuddets størrelse og perioden bestemmes lokalpolitisk, men kan være op til omkring 8.500 kr./barn/mdr.  Det er muligt at differentiere i beløbstørrelser i forskellige perioder. På den måde kan man beslutte, at man kun fx. kun yder tilskud til børn i alderen 24 uger til 2 år, eller i alderen 3-5 år. Det bestemmes lokalt.

Økonomi: I teorien er det ikke en økonomisk omkostning for kommunen, da det tilskud som udbetales alternativt ville være havnet i en offentlige eller privat institution i stedet.
Begræsninger: Man må ikke modtage anden offenlig støtte eller lønindtægt samtidig med tilskuddet. Man kan minimum modtage dette tilskud i 8 uger og maksimalt i 52 uger. Man skal have været EU/EØS borger i minumum 7 ud af de seneste 8 år. Man skal kunne tilstrækkelig dansk.

Jeg giver med min underskrift Jeanette Kristensen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.