stop ombygning af tønder rådhus

Quoted post


Gæst

#2

2013-02-03 15:38

De har lokaler nok stående rundt omkring. Bring lidt liv i dem igen! Det er vist på tide at i kigger jer lidt omkring og ser hvad i egentlig har gang i!

Svar

Søren E. Skov

#12 Re:

2013-03-24 00:06:11

#2: -  

 

Jeg tror ikke modstandere af samling af centraladministrationen har overvejet hvilket potentiale der i virkeligheden er tale om! Med al respekt: vi har en kommune med godt og vel 38.000 indbyggere, de betaler kommuneskat, ca. 1.000.000.000 kr. Om året, Tønder kommune modtager så over det dobbelte i tilskud (den danske udligningsmodel) hvor rige kommuner betaler til de fattige - en god ordning synes jeg. Tønder kommune kan spare mindst 10.000.000 kr. Om året ved at samle administrationen på en adresse - jeg har svært ved at se fornuften i ikke at gøre det, at samle administrationen på en adresse vil frigive penge til andre formål end ligegyldig administration. Jeg anerkender de borgere der ikke ønsker en samling af administrationen, men jeg håber også de samme borgere har forståelse for, at politikerne kun træffer beslutninger på et oplyst og klart grundlag. Denne beslutning er ikke taget for at tilgodese nogen men for at spare skattekroner. For at gøre Vores kommune bedre, for at gøre vores kommune mere effektiv og ikke mindst for at forbedre og fremtidssikre vores kommune. Jeg var ikke enig i betingelserne for kommunalreformen, nu ser vi konsekvenserne af den beslutning. - jeg er bange for vi bliver nød til at leve med denne beslutning...