Lars Løkke Rasmussen bør gå af som STATSMINISTER Folket har talt

Gæst

/ #84 Hvorfor har LLR holdt det hemmeligt?

2018-02-07 01:05

Jakob Engel-Schmidt skammer sig over sin opførsel og kalder det "uacceptabelt".

Venstre-profilen Jakob Engel-Schmidt blev i juli sidste år anholdt for at have kørt bil med stoffer i blodet.

- Det er på alle måder fuldstændig uacceptabelt, skriver han.

Jakob Engel-Schmidt holder i øjeblikket holder orlov fra Folketinget. For kørslen i påvirket tilstand er han blevet frakendt sit kørekort i tre år og skal have en bøde.

- Jeg har brudt lovgivningen

Anholdelsen skete den 4. juli sidste år, hvor Jakob Engel-Schmidt blev stoppet på Lyngbyvej i København på grund af en lygtefejl. Tre måneder efter - den 1. oktober - gik Jakob Engel-Schmidt på orlov.

Politiet blev ifølge aktindsigten opmærksom på en "meget atypisk og mistankepådragende adfærd", der gjorde, at politikeren blev sigtet i henhold til spiritus- og narkoparagraffen.

Jakob Engel-Schmidt nægtede at deltage i både en udåndingsprøve og en narkometertest, og derfor blev han anholdt. Han fik også taget en blodprøve, der viste, at han havde ulovlige stoffer i blodet, lyder det i døgnrapporten.

Venstre-profilen fortryder, at han satte sig ind bag rattet.

-  Jeg har udsat andre for fare, og jeg er lykkelig for, at der ikke skete nogen noget den aften, skriver han på Facebook.

Jakob Engel-Schmidt kalder det selv en "læring for livet", og han lægger sig fladt ned:

- Jeg har brudt lovgivningen. Det er utilgiveligt. Jeg undskylder over for de mennesker, jeg har skuffet. Det gælder både min familie, min kæreste og selvfølgelig alle de vælgere, jeg er ansvarlig over for. Og det gælder selvfølgelig også, selvom jeg ikke sidder i Folketinget i dag, siger Jakob Engel-Schmidt til Ekstra Bladet og tilføjer:

- Jeg har opført mig utrolig tåbeligt. Jeg skammer mig over det. Det er uacceptabelt. Jeg skulle selvfølgelig bare have pustet og blæst med det samme. Men jeg var overbevist om, at der ikke var noget i mit blod.

Jakob Engel-Schmidt har siden 1. oktober sidste år været direktør på ungdomsuddannelsen Niels Brock i København.

Administrerende direktør hos Niels Brock, Ernst Lykke, fortæller tirsdag aften til BT, at nyheden er helt ny for ham, og derfor vil han gerne vente med at udtale sig om sagen.