STOP køb af kampfly for milliarder


Gæst

/ #251

2016-06-01 11:43

Jeg underskrev denne indsamling fordi jeg mener, at den danske regering IKKE har fået stillet et ultimatum som lyder: "Køb fly NU eller aldrig, eller: køb et af disse (måske brugbare) 3 fly eller ingen! Samtalen er simpelthen for tynd, og begrundelserne for købene er mangelfulde.

Jeg respekterer, at danske jægerpiloter ikke skal udsættes for unødig fare grundet forældede fly, men hvorfor så ikke opgradere de udemærkede F16 fly vi i forvejen har, istedet for at kaste sig hovedkulds ud i usikre køb? Samtidig må man erkende, at Danmark måske ikke lige er den nation som skal være førende på området- hvem, om man må spørge, har valgt denne kurs??? (desuden, er fremtidens udsigter til uforudste udgifter til at gøre arbejdet for kampfly-producenterne ved at finde fejl og mangler ved flyene medregnet i regeringens tvivlsomme regnestykker?)

Det er hensigtsmæssigt, at vi kan hjælpe andre nationer i nød, men hvordan vi hjælper er en helt anden samtale. Jeg vil ikke udelukke, at det kunne give mening at erhverve sig nogle kampfly; men 27 stk. er jo helt ude i hampen! Hvad med 4? et til Fyn, Jylland, Sjælland og Bornholm? Jeg prøver virkelig at tænke ud af boksen her eftersom jeg som udgangspunkt tror på andre taktikker indenfor fredsbevaring, men med al respekt for de efterhånden mange artikler og indlæg fra officerer og soldater (fra både venstre og højrefløje) jeg har læst, vil jeg ikke slå mig ned på et enten eller. På samme måde håber jeg selv at blive mødt: i debat og ikke i opposition.

Mit svar er -"STOP" køb af kampfly for milliarder- fordi jeg mener at vi kan lægge kræfterne de steder hvor vi rent faktisk kan gøre en forskel. Tusinde af mennesker skal integreres i landet, og masser af nødhjælp kan manifesteres i nærområderne- også uden kampfly!!