Kontanthjælp, Dagpengeperiode og Gensidig forsørgelse - bør ændres


Gæst

/ #153

2016-03-27 15:45

Jeg er kronisk syg, blev sygemeldt i 13/9-2012, har været parkeret på kontanthjælp siden 30/11-2013 og blev offer for gensidig forsørgerpligt. Det kostede mig mit ægteskab og min bolig gennem 14 år. Et hus fra 1928 som jeg har været med til at sætte i stand fra bunden, indtil det var drømmehuset ført tilbage til den oprindelige stil og haven som jeg selv tegnede og planlagde og som min mand anlagde.
ALT der tidligere var mit liv, har jeg mistet pga kontanthjælpssystemet og gensidig forsørgerpligt, blot fordi jeg tillod mig at få en kronisk sygdom......!
En stor tak til den lovgivning, der totalt har ødelagt mit liv - dybt ironisk ment.....!
Fra et rigtig godt og trygt liv med styr på alt - gift, to gode lønninger, 254 km sundt og totalrenoveret hus og flot have, hvor jeg kunne lade op, til et liv med MEGET usikkerhed - alene, ingen indtægt, en lille kælderlejlighed, hvor der er vand på gulvet pga fugt i murene og fælles frimærkehave, hvor der er huller i græsplænen og ingen hygge overhovedet.
Sådan en omvæltning og nedtur gør det jo ikke ligefrem nemmere at leve med en kronisk sygdom.....!
Og så er min sag på jobcentret heller ikke afgjort endnu, hvilket blot styrker min overbevisning om, at jobcentret kun er der for jobcentrets skyld - deres "hjælp" har resulteret i to depressioner fremkaldt af kraftige stressbelastninger og ekstrem langsom sagsbehandling, hvilket har gjort mit helbred VÆSENLIGT DÅRLIGERE....!
I Danmark hjælper vi da folk videre, når de har brug for det - eller noget.......