afskaf pension til folketingsmedlemmer


Gæst

/ #412

2013-10-02 05:19

Jeg kan personligt ikke se at folketingsmedlemmer skal have betydeligt større lønninger, plus gigantiske pentioner for at sidde og diskutere lidt med hinanden. Enhver der bare har en smule inteligens og er en god menneskekender, kan jo straks erkende at utroligt mange politikere kun tager jobbet for egen vindings skyld. Når disse hyklere så endeligt står frem og taler til os, så handler det for det meste om at vaske sig selv, i andre folks skidt. Man diskuterer med hinanden om hvem der klogest og har mest ret, ligesom mange af os gjorde i folkeskolen. Men seriøse tanker og ideer om hvordan vi forbedrer ting i Danmark hører man meget sjældent om. Jeg er sikker på at afskaffelsen af pensionen til folketingsmedlemmer også vil afskaffe rigtigt mange levebrøds politikere. Nej brug hellere de her penge, til dem der virkeligt arbejder her i samfundet. Måske lærere, sygeplejerske, hjemmeplejen eller politiet, eller hos nogen af de mange normale hårdtslidende mennesker, der kæmper for at andre dagligt skal få det bedre. Istedet for at give dem til kværulerende politikere, som man egentligt skulle tro, primært sidder i folketinget for at få fingerene godt og grundigt ned i statskassen.
Jeg vil lige sige at jeg er sikker på, at der findes anstændige politikere der arbejder hårdt og godt, for forbedre tingene for os allesammen. Jeg skriver bare på den her måde fordi vi i Danmark i de sidste mange år har set at politikere nærmest er blevet skuespillere eller en slags artister, med spindoktorere og det hele.
Hvad skal en ærlig politiker enlig med spindoktor ? Ja man kunne skrive rigtigt meget om det her emne, men jeg tænker ihvertfald, at den her pension kun tiltrækker mennesker af den forkerte støbning, så afskaf den hurtigst muligt.