ingentrafikpåperimetervej

Anders Olesen

/ #7 Re: Re: Trafik i den grønne kile

2013-09-01 21:24

#4: Heidi Storck - Re: Trafik i den grønne kile

Det er korrekt at Rammeplanen lægger op til vejbetjening fra øst, men dette er ikke i modstrid med Landsplandirektivet som det hævdes i oplæget. Derimod udelukker Landsplandirektivet trafik på tværs af kilen og dermed er der heller ikke grund til at true med dette scenarie.

Jeg fik iøvrigt fejlagtigt skrevet at kilen er fredet. Dette er ikke korrekt, idet Naturklagenævnet ophævede fredningen i 2009 med den begrundelse at Landsplandirektivet i tilstrækkelig grad sikrede området.

Jeg så personligt meget gerne at der ikke kommer motortrafik på Perimeter vej igen, men jeg anser dette for ganske urealistik at forstille sig at Måløv vil acceptere trafik fra et boligområde i Furesø fordi vi ikke selv vil have trafikken. Vores opgave er derfor at sikre at der ikke kommer gennemkørende trafik på Perimetervej og i Jonstrup og at sikre Jonstrup mod støj. Dette mener jeg, vi bedst gør ved dialog og ikke ved at stille et krav der ikke kan opfyldes. Hvis vi ikke ønsker trafik på Perimetervej, skal trafikken enten føres længere inde i kilen (så bør vi ikke bruge argumentet om at vi ikke ønsker trafik i kilen) eller af Bringevej og det har jeg svært ved at se at det skulle være i Jonstrups interresse.