ingentrafikpåperimetervej

Anders Olesen

/ #1 Trafik i den grønne kile

2013-08-31 16:25

Jeg vil meget gerne vide hvor det står i kommuneplanen at der lægges op til trafik i den grønne kile?. Den grønne kile er mig bekendt fredet. Fredningen gælder dog ikke en sydlige del af perimetervej - netop for at den eventuelt vil kunne betjene en ny bebyggelse. Jeg kan derfor ikke se hvorledes det er i strid med landsplandirektivet.
Kommuneplanen tager heller ikke stilling til om der skal være gennemkørsel ad perimetervej. Det nævnes blot at bebyggelsen skal have tilkørsel fra øst. Det samme står der ikke for industriområdet. Hermed er der netop lagt op til en mulig spærring af perimetervej for gennemkørsel.
Endelig står der ikke noget om hvor Perimetervej skal ende. Hvis den føres ud på Jonstrupvangvej vil det heller ikke give anledning for gennemkørende trafik i Jonstrup.
Det man siger nej til i underskriftsindsamlingen er dog simpelt nok - ingen trafik på Perimetervej. Det vil sige al betjening af en ny Furesø bebyggelse på flyvestationen skal ske gennem Ballerup Kommune eller af Bringevej.
Man burde måske også præcisere om det udelukkende gælder motortrafik.