afskaf pension til folketingsmedlemmer


Gæst

/ #133

2013-04-15 12:32

Jeg synes personlig at det er urimelig at folkepensionen er så lille som den er, samtidig har jeg i år fået den formidable sum af 124 kr efter skat pr md.1488 kr efter skat, det dækker kun et ganske lille del af alle de forhøjelser på varerog da der for kort tid siden i TV blev oplyst at fjernvarmen skulle stige med ca. 1000 kr pr år er der kun 480 kr tilbage pr år til at dække resten af alle forhøjelserne.
Det set i lyset af hvor meget div folketing gennem årene har tildelt sig selv uden at spørge befolkningen om lov.Jeg hørte for et par år siden i TV, at hvis Lars Løkke og Lone Espersen skulle gå på pension ville de i dagens penge få 650 000 kr i pension årligt, det er hvad 2½ arbejder får ca.om året for at knokle, somme tider i alslags vejr, det er på tide at befolkningen får en chance for at bestemme hvad folketingets medlemmer skal have i løn og pensioner, jeg får knap 100 000 kr i pension årligt og når folketingets medlemmer mener at jeg kan klare dagen og vejen for den lille pension, må de også kunne klare sig for så lidt, og mens de har været i folketinget har de fået, efter min mening, så høje lønninger at de må kunne spare en formue op til deres alderdom.
Nu ved jeg godt at mange yngre danskere mener at det er dem der betaler vores folkepension, men da folkepensionen, jeg mener at det var i 1957. blev indført, blev der lagt enten 1½ eller 2½ % oven i statsskatten der så skulle bruges til at finansiere folkepensionen, altså har vi selv betalt vores pension, men folketingets medlemmer har ikke forvaltet vores opsparing godt nok, de er sandsynligvis gået i den bundløse statskasse, eller sendt ud af landet som U- landshjælp, hellere hjælpe i udlandet, end lade danskerne få gavn af deres egne penge