Alle børn har ret til undervisning i folkeskolen
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Alle børn har ret til undervisning i folkeskolen.
|
Gæst |
#12016-04-29 14:00Fordi alle børn har ret til undervisning i folkeskolen og fordi det vil tjene os alle på længere sigt. |
|
| |
|
Gæst |
#22016-04-29 17:21Selfølgelig skal flygtningebørn gå danske skoler sammen med danske børn for at lære såmhurtig som muligt det danske sprog. Det drejer sig da om hurtigt integration‼️ |
|
| |
|
Gæst |
#32016-04-29 19:09Vi har brug for modtageklasserne! At give flygtningebørn dårligere undervisning end andre børn er at give køb på børns rettigheder. Det kan vi ikke være bekendt! |
|
| |
|
Gæst |
#42016-04-29 20:15Fordi det er noget svineri, der foregår! |
|
| |
|
Gæst |
#52016-04-30 08:54Integration er indpasning i en helhed, det vil sige at være en ligeværdig del af et sprogligt, kulturelt og fagligt fællesskab. Folkeskolen har også en demokratisk dannelsesforpligtelse over for børn, uanset alder, køn, etnisk og religiøs baggrund. Dannelsesprocessen hos den enkelte elev er det 'kit', der binder integrationsprocessen sammen til den føromtalte helhed. Hver enkelt flygtningebarn har til alle tider brug for at føle sig som værende en accepteret del af helheden i folkeskolens fællesskab. Det er samtidig nøglen til, at den enkelte kan tage aktivt del i samfundet i forhold vedkommendes senere valg af uddannelse og job, familieforhold og samfundsforhold i øvrigt. |
|
| |
|
Gæst |
#62016-04-30 08:56Alle har krav på en uddannelse . |
|
| |
|
Gæst |
#72016-04-30 09:58Fordi det er en selvfølge. |
|
| |
|
Gæst |
#82016-04-30 10:41Fordi alle børn har ret til ordentlig uddannelse. |
|
| |
|
Gæst |
#92016-04-30 10:48Jeg har skrevet under, fordi alle børn har ret til en ordentlig grunduddannelse med uddannede lærere og et minimums timeantal. Denne lov svarer til, at man som voksen tisser i et fkygtningebarns bukser. Det luner sikkert godt i den kommunale pengepung, men det er børnene, der må leve med konsekvenserne, når tissen bliver kold og begynder at lugte.
http://skolenindefra.dk/maa-voksne-tisse-i-flygtningeboerns-bukser/ |
|
| |
|
Gæst |
#102016-04-30 13:59Har i mange år arbejdet i modtagerklasse og ved hvor meget den hurtige og positive tilknytning til skolesystemet betyder for det enkelte barn og for integrationen. |
|
| |
|
Gæst |
#112016-04-30 14:36Folkeskolen er der, hvor alle mødes og sådan skal det blive ved med at være! |
|
| |
|
Gæst |
#122016-04-30 15:20Det har været utroligt vigtigt -lige siden de bosniske flygtninge kom til Dannmark i begyndelsen fra 1990'erne - at flygtningebørnene undervises sammen med danske børn, |
|
| |
|
Gæst |
#132016-04-30 16:17Fordi jeg mere vi isolere børnene, jo svære bliver integrationen.... |
|
| |
|
Gæst |
#142016-04-30 17:00Danmark har underskrevet FNs børnekonvention i forhold til børns rettigheder! At nægte børnene en fremtid er dybt uanstændigt og tåbeligt uanset om de skal leve deres liv her eller kan vende tilbage og genopbygge deres hjemland. |
|
| |
|
Gæst |
#152016-04-30 19:25Et barn er et barn. Den er ikke længere. |
|
| |
|
Gæst |
#172016-05-01 08:25Man kan undre sig gul, grøn og blå over, at det er nødvendigt med en underskriftsindsamling. Det behøver man jo ikke at have gået på højskole for at forstå. Held og lykke med indsamlingen! |
|
| |
|
Gæst |
#182016-05-01 10:01Fordi alle børn har ret til at gå i skole!! |
|
| |
|
Gæst |
#192016-05-01 13:43Hvorfor? Dumt spørgsmål. |
|
| |
|
Gæst |
#202016-05-01 14:20Det er en selvfølge i Danmark, at ALLE børn har ret til undervisning - og vi har undervisningspligt ! |
|
| |
|
Gæst |
#212016-05-01 19:22fordi det er vigtigt, at børn får undervisning |
|
| |
|
Gæst |
#222016-05-02 13:28Alle børn i Danmark skal have samme muligheder og du er hvid eller mørk! |
|
| |
|
Gæst |
#232016-05-03 05:00Fordi det er vigtigt, at elever med anden etnisk baggrund så hurtigt som muligt kommer i kontakt med danske børn på deres egen alder. |
|
| |
|
Gæst |
#242016-05-03 05:23Fordi både en tidlig og professionel indsats i forhold til sprog, personlige og sociale kompetencer, og ikke mindst indsigt i dansk kultur, kræver en særlig indsats så børn og unge af anden etnisk herkomst end dansk integreres bedst muligt i det danske samfund... |
|
| |
|
Gæst |
#252016-05-03 06:24Det er under Danmarks værdighed. |
|
| |
|
Ændring sker ikke ved at forblive tavs.
Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme?
Andre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Vi tilbyder at hoste online underskriftindsamlinger. Lav en professionel online underskriftindsamling ved hjælp af vores kraftfulde tjeneste. Vores underskriftindsamlinger bliver nævnt i medierne dagligt, så at oprette en underskriftindsamling er en fantastisk måde at blive set af offentligheden og beslutningstagere.