Minimumsnormeringer NU!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg har valgt at skrive under, da jeg i længere tid har været udsat for meget arbejdspres og for få ressourcer til at varetage diverse arbejdsopgaver. Desværre blev jeg syg af arbejdspresset, og manglende ressourcer, så jeg måtte tage beslutningen, om at stoppe med at arbejde på børneområdet.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Fordi jeg er enig i, at det er det mest tåbelige område, at tro man sparer ved at skære ned. De omkostninger det har for børnene på sigt bliver langt dyrere at tage hånd om end at investere i en individproduktion af høj kvalitet - læs sunde, glade ressourceindivider - for nu at give det et materielt fokuseret navn.
Det er på tiden at nogen gøre noget ved sagen, normeringer er simpelthen for dårlige.
Forældrer sig højt når det undrer jer at en voksen er alene med
8-10 vuggestuebørn!. Pædagoger har sagt det i årevis og intet har hjulpet.
Forældrene må tage kampen nu!
Fordi min hverdag pt. hedder 1 pædagog og 1 medhjælper til 22 børnehavebørn (ca. 70 % af tiden) og det er uholdbart
Det ville BUPL's forslag kunne hjælpe mig med.
Det ville give mindre pres og stress i hverdagen, hvilket vil komme det enkelte barns helhedsudvikling til gode
Derudover er jeg uddannet pædagog og arbejder i børnehave, men har netop opsagt mit job, da jeg ikke kan stå inde for arbejdet længere. Jeg går alt for meget på kompromis med mig selv i forhold til hvad jeg ønsker at give de skønne unger.
Flere hænder i daginstitutioner er ikke altid lig med bedre vilkår, derfor er det et must, at det er PÆDAGOGER, som der skal være flere af i daginstitutionerne.
Der er ansættelsestop og det betyder at alle vores kollegaer der har midlertidelige ansættelser stopper pr 1maj 2015
Det har store konsekvenser for det pædagogiske og specielt det omsorgsmæssige for vores vuggestuebørn,et område der eller skulle forbedres
Der skal ændringer til for at denne generation ikke skal lide tab, under de fejltagelser vores regering laver netop nu.
| This discussion has been closed. |