Minimumsnormeringer NU!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg er selv pædagog i Frederiksberg kommune i et kommunalt tilbud i en daginstitution og det er snart ved at være nok. Vi kører med overnormering så vi undgår at skulle afskedige personale, men vi skal stadig spare. Det er under alt kritik hvordan vores normeringer ser ud....
Jeg tvivler på at vi nogensinde bliver taget alvorligt. Vi har råbt om det i mange år efterhånden...
Jeg er også selv Pædagog og gik ned med stress pga. de dårlige normeringer. Jeg havde ondt i maven og dårlig samvittighed hver dag når jeg gik hjem, for jeg kunne ikke holde min pædagogiske standart. Har i dag valgt et andet arbejdsfelt.
Hverken børn eller voksne er tjent med de nuværende vilkår. Det ender jo med at blive opstaldning af børn, istedet for en lærerig udviklende og tryg pasning, som vores engagerede og dygtige pædagoger rent faktisk kan give børnene, hvis de fik lov og mulighederne for det! Det er urimeligt, at folkevalgte politikere ikke bevæger sig ud i virkelighedens hverdag, når de skal/vil bestemme normeringen!!!!!
Hvis vi bød dyr, hunde og katte samme behandling som børn, ville dyreværnet bryde ind.
Det er ganske forståeligt at børn der modtager discountpasning - bliver umulige som skoleelever og voksne.
Vi har ganske simpelthen ikke råd til at spare og nedprioritere, lige netop her!
Hilsen tømrermester Brian lidsmoes
Hvis vi skal arbejde og skabe vækst, skal vi være trygge ved at vores børn bliver behandlet ordentligt, ellers vil jeg ikke være med til at passe på Danmark
| This discussion has been closed. |
Dels høre man om flere og flere som arbejder på dette område som går ned på stres, dels går det udover børnene og til sidst slår det tilbage på arbejdsgiveren da flere til sidst stopper på sit arbejde eller bliver sygemeldt. Det er en ond cirkel som skal brydes nu!