SIG NEJ TIL HURTIGERE UD-REFORMEN ("Fremdriftsreformen")
Kontakt forfatteren af dette andragende
Re: DET VEDRØR ALLE UNIVERSITETER!
#3: - DET VEDRØR ALLE UNIVERSITETER!
Århus universitet har en lignede reform i støbeskeen så det er ikke nået nyt, som jeg har forstået det er det ligger problemet i at universitetet kan blive pålagt bøder for forsinkede studerende. Dette skal stoppes i folketinget
Altså om denne reform gør det danske uddannelsessystem svære/lettere end i fx England?
Lad de studerende få indflydelse på egen situation,ikke mindst i gennem studienævnene,som er de studerendes eneste rest af demokratisk indflydelse på fx om eksamination og re-eksamen,især når/ hvis man ikke bare har rettighed til at gå 3 gange til eksamen, før man evt. må tage et semester om. Det vil sandsynligvis ikke få de studerende hurtigere gennem studierne.(Måske gælderdetkun på KBH´s Uni). Så protester mod forringede vilkår (fx.if.b.m.udlands studier) og mindre indflydelse på egen situation og en blot administrativ afgørelse.God kamp
"Tillid til mennesker! Det har været mit personlige motto, siden jeg i 2001 for første gang var i valgkamp som radikal folketingskandidat." Citat, Morten Østergaard. Det siger vel næsten sig selv, hvor meget han lægger bag sine ord.
Så SUèn kan passende forhøjes`.
Dobbelt moralsk er dobbelt så godt!
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |
Re:
#54: Lone -
Til gengæld kommer vi også ud og betaler en noget højere skat end i mange andre lande, så det kan man jo se som tilbagebetaling af lån for uddannelse og SU. Med den danske model forsøger man jo bare at udligne, så alle uanset egen/familiens økonomi kan få en videregående uddannelse. Og anyway, man skal vel aldrig stræbe efter at få det, som dem der er dårligere stillet, har.