Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jagt-og Skovbrugsmuseet
Det er en uforståelig og helt uigennemtænkt skrivebordsbeslutning at flytte dette skønne museum fra sine historiske og smukke rammer. Jagt- og Skovbrugsmuseet hører til i Hørsholm og er en del af byens sjæl. Det giver ingen mening at flytte denne perle af et kulturhistorisk forankret museum fra vores lille provinsby til en anden provinsby (og til en egn uden samme jagt- og skovbrugs tradition). Det bliver svært at forestille sig byen uden sit fine museum, ja det er direkte trist for os, der er vokset op her. Vi har forvejen måtte sige farvel til vores velfungerende sygehus, fødeklinikken, til politistationen, domhuset og to biografer siden min barndom. Så det er en ommer kære politikere!!!
Hørsholm er ikke en del af Kbh og hører derfor ikke ind under udflytning af statslige arbejdspladser fra Hovedstaden.
Jagt- og Skovbrugsmuseet er netop et godt eksempel på en statslig institution, der er forankret og integreret i et lokalsamfund. Der er et super godt samspil mellem museet og borgere samt forskellige fritidsaktiviteter og organisationer såsom spejderne. Det er ikke kun Hørsholmborgere, men hele Nordsjælland der har gavn af stedet og museet.
Man vil tabe ufattelig meget på gulvet ved at flytte ud. Mere end hvad der kan opgøres i kroner og øre. Det er ikke det værd
Jeg kender rigtig mange børnefamilier og andre der vil være meget kede af hvis den latterlige ide bliver en realitet. Så vågn op kære politikere og lad os for Guds skyld lade denne perle blive hvor den hører til:-)
Der har det altid ligget.Det vil være et stort tab hvis
man flytter det
12-13 arbejdspladser hjælper ikke udkants Danmark.
De familier der er berørt bliver hårdt ramt.
Jeg synes det er en uigennem tænkt ide at flytte et sådan museum som både børn og voksne sammen har så stor glæde af.
| This discussion has been closed. |