Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet.


Gæst

#151

2015-10-03 22:11

Fordi det er et af Hørsholms egensmærker, og det er vigtig for vores by at den bliver hvor den er!

Gæst

#152

2015-10-03 22:12

Uforståeligt at bruge flere millioner på at flytte 13 arbejdspladser!

Gæst

#153

2015-10-03 22:16

Det er perfekte rammer for det museum og en fin udnyttelse af de gamle gule bygninger. Vi skal ikke bruge skattekroner for at flytte en sucess.

Gæst

#154

2015-10-03 23:46

Jeg har boet i hørsholm i 39 år, og museet har altid ligget der i den tid. Selv før jeg flyttede til byen har det ligget der, så hvorfor vil man til at flytte det nu? Det er jo komplet galskab for helvede!

Gæst

#155

2015-10-04 00:08

Født og opvokset i Hørsholm og ved hvilken enorm betydelse museet har for f. Eks skolerne i kommunen. Det ligger også ved en historisk plads, nemlig hvor Hircholm slot lå.

Gæst

#156

2015-10-04 03:51

Det er en intelligensmæssigt udfordret ide at flytte et museums samlinger og fordi det faktisk ligger godt, hvor det ligger.

Gæst

#157

2015-10-04 04:04

Det vil ødelægge museets arbejde med at få parforcejagt på UNESCO verdensavsliste. Hvem skal eller formidle og skabe arbejdspladser af sådan en mulig turist attraktion?

Gæst

#158

2015-10-04 05:19

At flytte denne lille lokale perle er fuldstændig vanvittigt! Det gør absolut mere skade end gavn.

Gæst

#159

2015-10-04 06:10

Fordi det er et museum - og sådan noget flytter man ikke!! Man flytter jo heller ikke Den Gamle By væk fra Århus!!!
Inge Taarnskov

#160 Jagt-og Skovbrugsmuseet

2015-10-04 06:47

Det er en uforståelig og helt uigennemtænkt skrivebordsbeslutning at flytte dette skønne museum fra sine historiske og smukke rammer. Jagt- og Skovbrugsmuseet hører til i Hørsholm og er en del af byens sjæl. Det giver ingen mening at flytte denne perle af et kulturhistorisk forankret museum fra vores lille provinsby til en anden provinsby (og til en egn uden samme jagt- og skovbrugs tradition). Det bliver svært at forestille sig byen uden sit fine museum, ja det er direkte trist for os, der er vokset op her. Vi har forvejen måtte sige farvel til vores velfungerende sygehus, fødeklinikken, til politistationen, domhuset og to biografer siden min barndom. Så det er en ommer kære politikere!!!


Gæst

#161

2015-10-04 06:58

Det er en gang imellem for meget, hvad politikere her i landet finder på. Måske de skulle kikke på deres vederlag, når de stopper dom minister!
Rene' Hansen

#162 Re: lige mine ord

2015-10-04 06:59

#151: -  

 Lige mine ord


Gæst

#163

2015-10-04 07:01

Hørsholm er ikke en del af Kbh og hører derfor ikke ind under udflytning af statslige arbejdspladser fra Hovedstaden.
Jagt- og Skovbrugsmuseet er netop et godt eksempel på en statslig institution, der er forankret og integreret i et lokalsamfund. Der er et super godt samspil mellem museet og borgere samt forskellige fritidsaktiviteter og organisationer såsom spejderne. Det er ikke kun Hørsholmborgere, men hele Nordsjælland der har gavn af stedet og museet.
Man vil tabe ufattelig meget på gulvet ved at flytte ud. Mere end hvad der kan opgøres i kroner og øre. Det er ikke det værd


Gæst

#164

2015-10-04 07:02

Det er dybt godnat at flytte vores skønne jagt og skovbrugsmuseum. Min familie bruger det en del, både ved at tage på besøg selv, arrangementer, spisning og så bruger børnenes institutioner det. Hvad er meningen med at rykke det for 13 arbejdspladser når det vil være så stort er tab for Hørsholm der vil blive meget fattigere uden dette fantastiske historiske sted.
Jeg kender rigtig mange børnefamilier og andre der vil være meget kede af hvis den latterlige ide bliver en realitet. Så vågn op kære politikere og lad os for Guds skyld lade denne perle blive hvor den hører til:-)

Gæst

#165

2015-10-04 07:06

Jagt- og Skovbrugsmuseet er ikke bare en arbejdsplads, den er en stor del af vores lokalsamfund, og en del af vores børns uddannelse som ordentlige mennesker, der kender deres land og dets historie. Museet benyttes både af by- og provins børn, af familier, daginstitutioner, skoler og spejdergrupper. Det vil være et stort tab for Hørsholm og Nordsjælland/Region Hovedstaden at flytte et sådant museum - og så blot for 13 arbejdspladser.

Gæst

#166

2015-10-04 07:06

Jagt- og skovbrugsmuseet er en del af Hørsholms lokalhistorie samt en aktiv del af børns møde med fortid og nutid. Desuden virker det ikke relevant at flytte en så lille enhed - det er et museum ikke et ministerium eller styrelse, som betjener de øvrige Danmark.

Gæst

#167

2015-10-04 07:10

Det er en kulturarv i Hørsholm. Den har ligget der i siden jeg var dreng (56). Det skal bare ligge der. De kan bygge et selv på Djursland. Men vores museum skal ligge der. Der er jo masser af børne institutioner der besøger det hvert år. Stort nej til flytning.

Gæst

#168

2015-10-04 07:16

Jagt- og Skovbrugsmuseets placering i Hørsholm er helt unik. De gamle bygninger - stalde og lader fra Hørsholm slots tid er den perfekte ramme for historiefortællingen omkring jagt og skovbrug. Placeringen nær slotsparken og Folehaveskoven giver i den grad et godt udgangspunkt for de aktiviteter museet er så kendt for. Museet og aktiviteterne omkring det er en vigtig brik i puslespillet 'Kongernes Nordsjælland'! Flyt dog kontorarbejdspladser i stedet for at fjerne Jagt- og Skovbrugsmuseet fra dets smukke beliggenhed. Det vil tjene os allesammen osse de jyske børnefamilier! Vh Lise

Gæst

#169

2015-10-04 07:17

Fordi jeg synes det høre til i Hørsholm
Der har det altid ligget.Det vil være et stort tab hvis
man flytter det

Gæst

#170

2015-10-04 07:20

Jeg har besøgt museet mange gange, siden jeg besøgte det første gang som 8-årig sammen med min far og farmor. Vi kom fra Fyn, men siden jeg flyttede til København 10 år senere, har jeg besøgt museet med venner, familie og vandrevenner. Jeg synes, at museet hører sammen med det område, det ligger i, og som det fortæller om. Se blot på den ny udstilling om parforcejagt. Museet vil jo også være en naturlig del af en eventuel nationalpark i Nordsjælland.

Gæst

#171

2015-10-04 07:42

Jeg er ikke modstander af at flytte statslige styrelser hvis det har en sikker udviklende betydning for området. Men at flytte et museum gamle og nye bygninger der vil komme til at stå gabende tomme anser jeg for at være en økonomisk katastrofe. At museet i mange år har været en del af de lokale skolers muligheder for at undervise på en måde der lever op til de mange intensioner i skoleloven er endnu en sag der taler imod flytning.

Gæst

#172

2015-10-04 07:53

Efter min mening er der ingen økonomisk gevinst, tværtimod.
12-13 arbejdspladser hjælper ikke udkants Danmark.
De familier der er berørt bliver hårdt ramt.

Gæst

#173

2015-10-04 07:56

Fordi det er helt hul i hovedet at flytte det der skulle formidle et verdensarv. Det er ikke lykke med Løkke

Gæst

#174

2015-10-04 08:05

man kan ikke flytte museet til et tyndt befolket om råde og tro at folk og intuitioner vil have råd til transport når der ikke er nogen ordenligt infrastruktur

Gæst

#175

2015-10-04 08:15

Som pensioneret pædagog og mor til to nu voksne døtre har jeg besøgt Jagt og skovbrugsmuseet et utal af gange. Jeg har igennem 40 år arbejdet i København og Frederiksberg kommune i områder med ofte svage familier. Jagt og skovbrugsmuseet har givet børnene mulighed for at stifte bekendtskab med naturen både indendøre med udstillingerne og med naturvejledere rundt i skoven omkring museet. Børn som bor på stenbroen kan på relativ kort tid komme til museet, hvilket jeg som pædagog har benyttet mig meget af. Mine egne døtre har selvfølgelig også haft meget fornøjelse heraf, og nu vil jeg have glæden ved at besøge museet med mine børnebørn.
Jeg synes det er en uigennem tænkt ide at flytte et sådan museum som både børn og voksne sammen har så stor glæde af.