Bevar dagplejen
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar dagplejen.
|
Gæst |
#12012-08-23 22:57Jeg forstår slet ikke denne udmelding. Man må i Sønderborg kommune have gjort sig nogle overvejelser inden man har valgt at udvide uddannelsen af pædagoger ifm. Sprogpakken til også at omfatte kommunens dagplejere - vel at mærke for egen regning! Dette tiltag finder jeg personligt fantastisk, da læringen i denne tidlige alder er af stor betydning for barnets senere udvikling. Vore dagplejere her i Høruphav gør et fantastisk stykke arbejde som man fra kommunens side bør anerkende! -det gør vi forældre hermed med vores underskrift! |
|
| |
|
Rie witthøft |
#2 Hjælp dagplejerne2012-08-23 23:17Jeg forstår slet ikke denne udmelding! Man på hos Sønderborg kommune have gjort sig nogle overvejelser da man valgte at udvide uddannelse af kommunens pædagoger ifm. Sprogpakken, til også at omfatte dagplejerne. Endda for egen regning! Dette initiativ finder jeg fantastisk da læringen i denne tidlige alder er afgørende for barnets senere udvikling. Dagplejerne i Høruphav gør et fantastisk stykke arbejde, som jeg mener Sønderborg kommune bør anerkende. Det gør vi forældre hermed gennem vores underskrift! |
|
| |
|
birgitte |
#3 dagplejen2012-08-24 14:22som gammel dagplejer ved jeg om nogen hvad der er godt for de helt små jeg er også farmor til tvillinger de skal i dagplejen nu til den 1. ville have været meget utrøk hvis de skulle i vuggestue idet de er født fortidlig bevar nu den dagpleje |
|
| |
|
dorthe grønning |
#4 dagplejen2012-08-24 15:12vi ville være meget kede af, hvis vores datter ikke længere kunne komme i dagplejen, men istedet skulle i vuggestue. vi sætter rigtig stor pris på at aflevere hos den samme person, som vi også henter hos. vores datter er tryg hos sin dagplejemor og trives så godt i et mindre miljø, hvor der ikke er så mange børn og voksne at forholde sig til. dagplejen kan tilpasse dagligdagen, så det passer til barnets behov, og når vi henter kan vi have en god snak om hvordan dagen er gået, fordi hun har fulgt vores datter hele dagen. det lægger vi meget vægt på. dagplejerne gør et stort stykke arbejde for børnene - og vi oplever at børnene gennem dagplejen 'sluses blidt' ud i institutionslivet. |
|
| |
|
Eva K. |
#5 Underskrifter2012-08-24 18:52Jeg er mor til to piger, en i børnehave og en i dagpleje (endnu - to år) men jeg støtter dagplejen da jeg har været utrolig glad for min jeg havde til den store pige og hende jeg har nu til min lille pige. Dem ville jeg ikke bytte ud med noget overhoved. De er det bedste der er sket for mine piger og mig. Jeg har lagt linket til denne side på facebook, sendt til alle i min mobil og stået nede på gågaden og skal der ned igen i aften for at samle flere. Håber det kan hjælpe dagplejerne til at beholde deres job. |
|
| |
|
Gæst |
#62012-08-24 23:51Selvfølgelig skal man bevare dagplejen!!!!! Vi vil vel alle vores børn dwt bedste.. De vigtigste 3 år af vores børns liv, er da de første 3 år. Netop derfor er det så vigtigt for os med dagplejerne. Her får de den maximale opmærksomhed, den største tryghed i sammenligning med vuggestuerne. En dagplejer har 4 børn, hvor man i vuggestuen er mange flere til en faglært ell. Ufaglært pædagog. Hvorvidt man er mere sårbar i dagplejen end vuggestuen, mht. Sygdom, sø er min klare mening om dette..... Forældrene skal bare til at komme ind i kampen, både mht. Opførsel og samarbejde imellem dagplejeren/gæstedaplejeren og forældrene selv. Og glemme alt om at finde den nemmeste løsning, men istedet tænke på den bedste løsning til ens børn. Og det er klart dagplejen!!!!!!!! |
|
| |
|
Gæst |
#7 Re:2012-08-25 22:08 |
|
| |
|
Gæst |
#8 Dagplejen2012-08-29 11:02Dagplejen er bare fantastisk for børnene.. |
|
| |
|
Stig Sørensen |
#9 Dagplejen2012-08-30 10:32Som forældrer til et for tidligt født barn, er dagplejen enestående for os. Ganske som den er i rigtig mange andre forældres tilfælde. Hvilke undersøgelser er det, der viser at forældre helst vil have deres børn i vuggestue?? Er det undersøgelser i Sønderborg kommune og hvis ja, hvem er det så, der er spurgt?? Der er der sikkert nogle der gerne vil vuggestuerne, og de er sikkert også gode i mange henseender, men indtil nu er der 537, der ønsker dagplejen bevaret. Dem kan kommunen ikke bare være overhørig, eller kan man?? Bevar vores dagpleje i kommunen, det er også kultur!! |
|
| |
|
Theresa |
#102012-09-04 19:57Ro til at gro - dagplejen er den absolut bedste mulighed for dette. Med flere og flere sarte og for tidligt fødte børn, kommer dagplejen endnu mere til sin rette. Opgrader dagplejen, nedgrader vuggestuer |
|
| |
|
Gæst |
#112012-09-20 22:45helt sikkert skal vi bevare vores dagplejere i sundeved |
|
| |
|
Mark Andersen |
#12 Hvorfor2012-09-21 16:42Vil egentlig gerne vide hvorfor de vil fyrer vores dagplejer ? Og gider ikke hører på deres Vi skal spare penge pjat, de burde da sætte børnenes velvære højere. |
|
| |
|
Gæst |
#132012-09-26 12:08Helt enig med med de andre bevar dagplejen |
|
| |
|
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs.
Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme?
Andre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Nej tak til Højlagre og miljøbelastende erhvervsbyggeri ved Hedevej Lokalplan 0715-36
473 underskrifter
473 Underskrifter / 30 dage
27 May 2026
Vi som kræver demokrati og ikke voldtægt af natur, dyreliv, børn, unge Borgene har sagt NEJ i mange år. Der er
190 underskrifter
190 Underskrifter / 30 dage
19 Jun 2026
Gør cykelstierne mellem Munkebo og Odense samt Munkebo og Kerteminde sikre igen
170 underskrifter
170 Underskrifter / 30 dage
10 Jun 2026
Åbent brev til Københavns overborgmester og Borgerrepræsentation om at stoppe planerne for byggeriet af 35-etagers højhus ved Langelinie
347 underskrifter
149 Underskrifter / 30 dage
15 May 2026
Nej tak til stort industri VE-anlæg ved Løkken
222 underskrifter
148 Underskrifter / 30 dage
23 May 2026
Stop kæmpevindmøller tæt på Store Heddinge og Rødvig – Projekt Storemark
864 underskrifter
139 Underskrifter / 30 dage
28 Apr 2026
Stop udvisningen af Miguel lad ham blive i Danmark
2 003 underskrifter
131 Underskrifter / 30 dage
7 May 2026
Fælles varmeindsigelse mod DAB-Lejerbo.Jeg skriver under på, at jeg fastholder min klage og vil have sagen i Beboerklagenævnet.
130 underskrifter
130 Underskrifter / 30 dage
17 Jun 2026
Krav om uvildig undersøgelse af forholdene på Langagerskolen
124 underskrifter
124 Underskrifter / 30 dage
7 Jun 2026
Sikker skolevej og effektiv støjreduktion på Hyllehøjvej, Middelfart: Ja tak til 40 km/t og fartdæmpning
111 underskrifter
111 Underskrifter / 30 dage
16 Jun 2026
Arsummi puttasoq tuaviortumik ikkunneqartariaqarpoq
91 underskrifter
91 Underskrifter / 30 dage
3 Jun 2026
Central blødgøring af drikkevandet i Middelfart Kommune NU
79 underskrifter
79 Underskrifter / 30 dage
23 Jun 2026
Et opråb med udgangspunkt i oplevelser med ledelsen af skoleforvaltningen og visitationsprocessen vedr. børn med særlige behov i Hillerød Kommune.
73 underskrifter
73 Underskrifter / 30 dage
18 Jun 2026
Danmark skal have en køreplan for udfasning af dyreforsøg
451 underskrifter
66 Underskrifter / 30 dage
24 Apr 2026
Skrivunder.net
Vi tilbyder at hoste online underskriftindsamlinger. Lav en professionel online underskriftindsamling ved hjælp af vores kraftfulde tjeneste. Vores underskriftindsamlinger bliver nævnt i medierne dagligt, så at oprette en underskriftindsamling er en fantastisk måde at blive set af offentligheden og beslutningstagere.